Κόσμος

ΕΕ: Διχασμένη ενόψει των ψηφοφοριών για πιο φιλόδοξες πολιτικές για το κλίμα

ΕΕ: Διχασμένη ενόψει των ψηφοφοριών για πιο φιλόδοξες πολιτικές για το κλίμα

Πηγή Φωτογραφίας: powerengineeringint

Τα σχέδια στοχεύουν να βάλουν την Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 χωρών - την τρίτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο - σε καλό δρόμο για τον στόχο της μείωσης των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% έως το 2030 - Οι νομοθέτες διχάζονται για το αν θα υποστηρίξουν ή θα αποδυναμώσουν τα σχέδια

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ψηφίσει την Τετάρτη για μια σειρά πολιτικών της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή για τη μείωση των εκπομπών της Ευρώπης την επόμενη δεκαετία, με το αποτέλεσμα των ψηφοφοριών να είναι ακόμη αβέβαιο, καθώς οι νομοθέτες διχάζονται για το αν θα υποστηρίξουν ή θα αποδυναμώσουν τα σχέδια.

Τα σχέδια στοχεύουν να βάλουν την Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 χωρών – την τρίτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο – σε καλό δρόμο για τον στόχο της μείωσης των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% έως το 2030, από τα επίπεδα του 1990.

Το κοινοβούλιο της ΕΕ θα ψηφίσει οκτώ προτάσεις την Τετάρτη, για να επιβεβαιώσει τη θέση του για διαπραγματεύσεις με τις χώρες της ΕΕ για την τελική νομοθεσία.

Τα μέλη του κοινοβουλίου εξετάζουν εκατοντάδες τροπολογίες που θα μπορούσαν να αυξήσουν ή να αποδυναμώσουν τον αντίκτυπο των πολιτικών της ΕΕ για το κλίμα.

Μία πρόταση αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη αναμόρφωση της αγοράς άνθρακα της ΕΕ από την έναρξή της το 2005. Αυτό θα ενίσχυε το σύστημα μείωσης των εκπομπών για τους τομείς που καλύπτει κατά 61% έως το 2030, βάσει ενός αρχικού σχεδίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ορισμένοι νομοθέτες θα προσπαθήσουν να το ενισχύσουν σε μείωση των εκπομπών κατά 67%, ενώ άλλοι θα υποστηρίξουν έναν συμβιβασμό κατά 63%.

Μια άλλη πρόταση-κλειδί για τον στόχο της ΕΕ για το κλίμα θα επιβάλει 100% μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2035 – απαγορεύοντας ουσιαστικά τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι τροπολογίες του κεντροδεξιού Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ), της μεγαλύτερης νομοθετικής ομάδας του κοινοβουλίου, θα επιχειρήσουν να το αποδυναμώσουν σε μείωση του CO2 κατά 90%.

“Χρειαζόμαστε ευελιξία για την αγορά και τους πελάτες. Δεν πρέπει να έχουμε απαγορεύσεις”, δήλωσε ο νομοθέτης του ΕΛΚ Γενς Γκιέκε.

Ο Jan Huitema, επικεφαλής νομοθέτης του κοινοβουλίου για την πρόταση για τα αυτοκίνητα, είπε ότι η ημερομηνία του 2035 είναι κρίσιμη επειδή η μέση διάρκεια ζωής των νέων αυτοκινήτων είναι 15 χρόνια – επομένως μια απαγόρευση αργότερα θα αποτρέψει την ΕΕ να έχει καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050, λένε οι επιστήμονες ορόσημο στον κόσμο πρέπει να φτάσει για να αποτρέψει καταστροφικά επίπεδα κλιματικής αλλαγής.

Αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford και η Volvo, έχουν υποστηρίξει δημοσίως το σχέδιο της ΕΕ να σταματήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, αλλά τα email που είδε το Reuters δείχνουν ότι ομάδες αυτοκινητοβιομηχανίας πίεσαν τους νομοθέτες να απορρίψουν τον στόχο του 2035, ο οποίος λένε ότι τιμωρεί εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Οι νομοθέτες διχάζονται επίσης ως προς τις επιλογές απόρριψης μιας νέας αγοράς άνθρακα της ΕΕ που επιβάλλει κόστος CO2 στα ρυπογόνα καύσιμα που χρησιμοποιούνται στα κτίρια και τις μεταφορές, ή να υποστηρίξουν μια περιορισμένη έκδοση που θα περιόριζε το σύστημα στον εμπορικό τομέα, εξαιρώντας τους ιδιώτες καταναλωτές.

Ο επικεφαλής της ΕΕ για την κλιματική πολιτική, Φρανς Τίμερμανς, προέτρεψε τους νομοθέτες να υποστηρίξουν πλήρως την πολιτική και να χρησιμοποιήσουν τα έσοδα που παράγει για να βοηθήσουν τα ευάλωτα νοικοκυριά να στραφούν στην καθαρή ενέργεια.

Αναμένεται επίσης σφιχτή ψηφοφορία για το πρώτο παγκοσμίως σχέδιο της ΕΕ για επιβολή φόρου CO2 στις εισαγωγές αγαθών υψηλής έντασης άνθρακα όπως χάλυβα και τσιμέντου, με τους νομοθέτες να διχάζονται σχετικά με το πόσο γρήγορα θα πρέπει να αντικαταστήσει το πρόγραμμα τις δωρεάν άδειες CO2 που λαμβάνουν αυτές οι βιομηχανίες.

Οι επιλογές για ψηφοφορία την Τετάρτη περιλαμβάνουν τη σταδιακή κατάργηση της δωρεάν άδειας CO2 έως το 2030, το 2032 ή το 2035. Οι βιομηχανίες προέτρεψαν τους νομοθέτες να μην καθυστερήσουν την ημερομηνία, κάτι που θα αυξήσει την τιμή που πληρώνουν για να ρυπαίνουν.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments