“Τίτλοι” τέλους για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις των Γενικών Λυκείων της χώρας και οι φετινοί υποψήφιοι κάνουν τις εκτιμήσεις και τις προβλέψεις τους για τις βάσεις. Το μόνο που περιμένουν οι μαθητές είναι τα ειδικά μαθήματα για να ολοκληρώσουν τη χρονιά.
Έτσι, για τις φετινές εξετάσεις, αναφέρθηκε ο σύμβουλος σταδιοδρομίας, Στράτος Στρατηγάκης και παρουσίασε τα μέχρι τώρα δεδομένα από τις εξετάσεις ενώ έκανε και μια πρώτη εκτίμηση για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής 2022. Όπως είπε χαρακτηριστικά για το τέταρτο επιστημονικό πεδίο: «Θα πέσει η ελάχιστη βάση εισαγωγής και δεν θα είναι τόσο τραγικά τα πράγματα».
Το 10 στα Μαθηματικά του τέταρτου πεδίου θεωρείται επιτυχία
Ο κ. Στρατηγάκης ανέλυσε περαιτέρω τα θέματα στα Μαθηματικά για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, λέγοντας, μεταξύ άλλων, πως ήταν «δύσκολα τα μαθηματικά για τα παιδιά του τέταρτου πεδίου που είναι και πιο αδύνατοι μαθητές». Σημείωσε δε ότι ο μέσος όρος βαθμολογίας είναι το 6,9 στα 20. Αντίθετα, ο μέσος όρος της βαθμολογίας στα Μαθηματικά του δεύτερου πεδίου είναι 12,5. Επισήμανε μάλιστα πως «ο βαθμός 10 θεωρείται πολύ μεγάλη επιτυχία».
Και πρόσθεσε: «Αυτοί οι οποίοι γράφουν κάτω από 5 ελπίζουν να γράψουν καλά στις αρχές οικονομικής θεωρίας, γράφουν έναν αξιοπρεπή βαθμό στην πληροφορική και στην έκθεση και κάπου περνούν. Συμβαίνει χρόνια τώρα. Όσοι γράφουν δέκα (10) στα μαθηματικά περνούν στις καλύτερες σχολές οικονομικών του τέταρτου πεδίου». Όπως εξήγησε, «τα παιδιά δεν ξέρουν αυτά που θα έπρεπε να ξέρουν. Τα μαθηματικά αποτελούν μία αλυσίδα. Αν μια χρονιά σπάσει αυτή η αλυσίδα πολύ δύσκολα αποκαθίσταται».
Άλλα Μαθηματικά για οικονομικά, άλλα για το Πολυτεχνείο
Σύμφωνα με τον κ. Στρατηγάκη, «τα Μαθηματικά που απαιτούνται για τις οικονομικές σπουδές είναι διαφορετικά από τα μαθηματικά που απαιτούνται για το πολυτεχνείο. H μαθηματική παιδεία μας πάσχει εδώ και χρόνια και κανείς δεν κάνει τίποτα».
Τέλος, ο ίδιος κάλεσε τα παιδιά που δίνουν Πανελλήνιες εξετάσεις να μην απογοητεύονται αν δεν έγραψαν καλά σε κάποιο μάθημα και να τα αντιμετωπίζουν ως κάτι διαφορετικό. «Έχουν τη δυνατότητα να διορθώσουν την όποια αποτυχία τους».
Η ΕΒΕ καθορίζει τις βάσεις
Από τι θα εξαρτηθούν οι βάσεις εισαγωγής
Το που θα κυμανθούν οι βάσεις κάθε χρόνο εξαρτάται από τέσσερις σημαντικούς παράγοντες και συγκεκριμένα:
Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
- Ο «βαθμός δυσκολίας-ευκολίας» που θα κρίνει και τις επιδόσεις των μαθητών
- Ο αριθμός των υποψηφίων σε σχέση με τον αριθμό των εισακτέων
- Η σχέση ζήτησης-προσφοράς θέσεων
Με ενδιαφέρον αναμένεται λοιπόν και η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για δεύτερη χρονιά δεδομένου μάλιστα οτι επηρεάζει τις βάσεις. Πέρσι 29 τμήματα είχαν λιγότερους από 30 εισακτέους, ενώ παρατηρήθηκαν και αρκετές αστοχίες, με κάποια τμήματα να έχουν μηδενικό αριθμό εισακτέων, λόγω επιλογής υψηλού συντελεστή ΕΒΕ.
Φέτος, δόθηκε η ευκαιρία στα πανεπιστημιακά τμήματα να προχωρήσουν σε βελτιωτικές κινήσεις, αν και πάλι παρατηρήθηκε η τάση κάποια από αυτά να ανεβάσουν τον συντελεστή θέτοντας πιο ψηλά τον πήχη δυσκολίας για τους υποψηφίους. Τα αποτελέσματα της φετινής χρονιάς αναμένεται να δώσουν μια πιο καθαρή εικόνα για τις επιπτώσεις της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην εισαγωγή των υποψηφίων, αλλά και στη ζήτηση των περιφερειακών ιδρυμάτων.
Οι αστοχίες της περσινής χρονιάς, που εντοπίστηκαν, κυρίως, στα ειδικά μαθήματα, έχουν αποφευχθεί και πλέον η ζήτηση από τους υποψηφίους με βαθμολογίες άνω του κατώτατου ορίου που θέτει η ΕΒΕ θα αναδείξει ποια τμήματα «κερδίζουν» το ενδιαφέρον των μαθητών.