Calin: Αύξηση 38,8% στα έσοδα για Calzedonia, Intimissimi και Tezenis
Πηγή Φωτογραφίας: CNN Brasil- Mall of Split- Calzedonia
Η σταδιακή επαναλειτουργία των εμπορικών καταστημάτων το 2021 επανέφερε την «κανονικότητα» στις πωλήσεις της εταιρείας Calin, που αναπτύσσει στην Ελλάδα τα ιταλικά σήματα Calzedonia, Intimissimi, Tezenis και Falconeri, προσεγγίζοντας τις προ covid 19 επιδόσεις της.
Ειδικότερα, κατά τη περσινή χρήση τα έσοδα της εταιρείας κατέγραψαν αύξηση 38,8% έναντι του 2020 και διαμορφώθηκαν στα 45,8 εκατ. ευρώ, όταν το 2019 ο τζίρος της είχε ανέλθει σε 51,6 εκατ. ευρώ.
Ιδιαίτερα θετική ήταν και η εικόνα της κερδοφορίας της εταιρείας που έχει την αποκλειστική αντιπροσωπεία (master franchisor) του οίκου του ιταλικού οίκου στην Ελλάδα. Τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 7,7 εκατ. ευρώ έναντι 1,1 εκατ. ευρώ το 2020 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6,258 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα ενισχύθηκαν εξίσου εντυπωσιακά στα 5,7 εκατ. ευρώ έναντι 700 χιλ ευρώ το 2020.
Η αύξηση της κερδοφορίας αποδίδεται, από την εταιρεία, κατά κύριο λόγο στην επαναλειτουργία του λιανεμπορίου, που είχε παύσει λόγο της πανδημίας Covid-19, καθώς και στην διατήρηση των εξόδων σε χαμηλά επίπεδα αναλογικά με την αύξηση του κύκλου εργασιών.
Αυξημένο μέρισμα
Μάλιστα η θετική περσινή πορεία άνοιξε το δρόμο για καταβολή μερίσματος στους μετόχους ύψους 3,34 εκατ. ευρώ, σχεδόν διπλάσιο έναντι του 2020 (1,84 εκατ. ευρώ), ενώ για τη χρήση του 2019 είχαν διανεμηθεί 3,27 εκατ. ευρώ.
Πιστωτικός κίνδυνος
Αξίζει να αναφερθεί πάντως ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας, που προέρχεται τόσο από χονδρικές, όσο και από λιανικές πωλήσεις, εμφανίζει σημαντική συγκέντρωση πιστωτικού κινδύνου. Και αυτό γιατί τέσσερις πελάτες αντιπροσωπεύουν το 54,18% του συνολικού τζίρου της εταιρείας από χονδρικές πωλήσεις, ενώ τρεις πελάτες αντιπροσωπεύουν το 40,08% του συνόλου των απαιτήσεων της εταιρείας από πελάτες χονδρικής.
«Η διοίκηση της εταιρείας αξιολογώντας όλα τα στοιχεία που έχει στη διάθεση της για τους παραπάνω πελάτες καθώς και για το σύνολο των πελατών της και σε συνδυασμό με την ανά τακτά διαστήματα ενημέρωση της για την οικονομική κατάσταση και την πορεία των εργασιών τους εκτιμά ότι ο υφιστάμενος κίνδυνος δεν είναι σημαντικός», επισημαίνεται.
135 καταστήματα
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την περσινή χρονιά τέθηκε σε λειτουργία ένα νέο κατάστημα, ενώ έκλεισαν δύο με αποτέλεσμα το δίκτυο να αριθμεί στο τέλος του έτους 135 σημεία πώλησης. Ωστόσο, ο αριθμός του απασχολουμένου προσωπικού το 2021 εξακολουθεί να υπολείπεται σημαντικά του 2019 αν και αυξήθηκε συγκριτικά με το 2020. Συγκεκριμένα στο τέλος της περσινής χρονιάς διαμορφώθηκε σε 434 από 405 το 2020 και 460 εργαζόμενους στο τέλος του 2019.
Προβληματισμός για την καταναλωτική συμπεριφορά
Σχετικά με τις φετινές προοπτικές, η εταιρεία εστιάζει στην πορεία της ζήτησης, με την διοίκηση να επισημαίνει ότι «από τα τέλη του 2021 ξεκίνησε η ενεργειακή κρίση η οποία επιδεινώθηκε μετά την έναρξη των πολεμικών επιχειρήσεων στην Ουκρανία.
Οι επιπτώσεις στην λειτουργία της εταιρείας για τον λόγο ότι δραστηριοποιείται στον χώρο του εμπορίου θα είναι περιορισμένες αλλά ενδεχομένως να επηρεασθεί έμμεσα αφενός μεν λόγω πιθανής ανατίμησης των ειδών που εμπορεύεται αφετέρου δε λόγω του περιορισμού της ζήτησης των εμπορευμάτων της σαν αποτέλεσμα της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών.
Αναφορικά με τις επιπτώσεις των πολεμικών επιχειρήσεων στην Ουκρανία δεν αναμένεται να επηρεάσει άμεσα την λειτουργία της εταιρείας καθότι η παραγωγή των προϊόντων που εμπορεύεται δεν είναι στενά συνδεδεμένη με τις εν λόγω γεωγραφικές περιοχές. Όμως, η παράταση των επιχειρήσεων αυτών πέρα της ανασφάλειας που δημιουργεί σε παγκόσμιο επίπεδο ενδέχεται να περιορίσει την ζήτηση των εμπορευμάτων της λόγω ανατιμήσεων αλλά και λόγω της επιδείνωσης του οικονομικού κλίματος γενικότερα».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας