Οικονομία

Fuel pass 2: Ποια είναι τα νέα δεδομένα για την επιδότηση – Τι κερδίζει ο καταναλωτής

Fuel pass 2: Ποια είναι τα νέα δεδομένα για την επιδότηση – Τι κερδίζει ο καταναλωτής

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi

Fuel pass 2: Σε μεγαλύτερο αριθμό δικαιούχων, μιας και τα εισοδηματικά κριτήρια θα πιο διευρυμένα και με περισσότερες επιλογές, θα γίνουν οι αιτήσει για το fuel pass 2

Σε μεγαλύτερο αριθμό δικαιούχων, μιας και τα εισοδηματικά κριτήρια θα πιο διευρυμένα και με περισσότερες επιλογές, θα γίνουν οι αιτήσει για το fuel pass 2, όπου η πλατφόρμα για την επιδότηση καυσίμων θα ανοίξει τον Ιούλιο.

Ο στόχος που υπάρχει είναι να καλύψει όσο το δυνατό σε μεγαλύτερο βαθμό το μεγάλο κόστος για αγορά αμόλυβδης βενζίνης και πετρελαίου κίνησης το επόμενο τρίμηνο κατά το πρότυπο της ήδη υπάρχουσας επιδότησης η οποία λήγει στο τέλος του μήνα.

Δικαιούχοι είναι οι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού, και ανώτατο όριο τα 45.000 ευρώ. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται και ελεύθεροι επαγγελματίες με το συνολικό αριθμό των δυνητικά ωφελούμενων να εκτιμάται στα 3,1 εκατομμύρια.

Η επιδότηση αφορά σε ιδιοκτήτες ΙΧ και μοτοσυκλετών (εξαιρούνται τα πενηνταράκια για τα οποία ωστόσο σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές αναζητείται λύση) ενώ συμπεριλαμβάνονται και τα ηλεκτρικά οχήματα. Οι προϋποθέσεις παραμένουν οι ίδιες με εκείνες της προηγούμενης δέσμης μέτρων, δηλαδή απαιτείται αίτηση στη σχετική πλατφόρμα στο gov.gr.

Στη δήλωση αναφέρεται το όχημα για το οποίο λαμβάνει την ενίσχυση και επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακροχρόνιας μίσθωσης ενώ όπως συνέβη και στην πρώτη φάση των επιδοτήσεων, κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα. Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται τέλη κυκλοφορίας.

Το ύψος της επιδότησης – Ποιοι κερδίζουν περισσότερο

Η νέα δέσμη μέτρων που ανακοινώθηκε την Τρίτη προβλέπει διπλάσια επιδότηση για τους δικαιούχους του fuel pass 2 με αυξημένα κίνητρα για χρήση της ψηφιακής κάρτας ενώ αμετάβλητο παραμένει το ποσόν της έκπτωσης για το diesel κίνησης, ένα μέτρο το οποίο επίσης επεκτείνεται για το επόμενο τρίμηνο και ισχύει για όλους ανεξαιρέτως τους καταναλωτές.

Η επιδότηση, η οποία και πάλι αφορά στην αγορά 180 λίτρων συνολικά ή 60 λίτρων ανά μήνα, κυμαίνεται από 60 έως 100 ευρώ και το ύψος της διαμορφώνεται από το είδος του οχήματος, την περιοχή μόνιμης κατοικίας και τον τρόπο πίστωσης της επιδότησης (ψηφιακή κάρτα ή τραπεζικός λογαριασμός).

Πιο ευνοημένοι θα είναι οι δικαιούχοι που επιλέγουν την ψηφιακή χρεωστική κάρτα καθώς το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση.

Πιο αναλυτικά, η επιδότηση για αυτοκίνητο σε ηπειρωτική περιοχή, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 80 ευρώ για το τρίμηνο, για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή, η επιδότηση με τη χρήση κάρτα, ανέρχεται στα 100 ευρώ για το τρίμηνο, για τους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών, η επιδότηση με τη χρήση κάρτας ανέρχεται στα 60 ευρώ για το τρίμηνο σε ηπειρωτική περιοχή, και 70 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.

Τι κερδίζει πρακτικά ο καταναλωτής

Η επιδότηση καυσίμου ανέρχεται σε 44 λεπτά το λίτρο σε ηπειρωτική περιοχή, ή80 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο, και 56λεπτά το λίτρο σε νησιωτική περιοχή, ή 100 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο. Τα 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο αντιστοιχούν, κατά μέσο όρο, σε περίπου 600 χιλιόμετρα μηνιαίως, με σκοπό την κάλυψη των απαραίτητων μετακινήσεων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αρμόδιου υπουργείου, αυτή η επιδότηση, με τα σημερινά δεδομένα, ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ. Για παράδειγμα, αν ληφθούν υπ’ όψιν οι τιμές που ίσχυαν πριν από έξι ημέρες.

Διαφορετική προσέγγιση ακολουθείται στην έκπτωση στο πετρέλαιο κίνησης, η οποία παραμένει η ίδια αλλά αποτελεί οριζόντιο μέτρο καθώς δεν εισάγονται συγκεκριμένα κριτήρια. Οι οδηγοί θα έχουν όφελος 15 λεπτά στην τελική τιμή ή αλλιώς θα πληρώσουν λίγο κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο αν ληφθούν ως τιμές βάσης οι τρέχουσες τιμές. Με την τιμή της βενζίνης στα 2,40 ευρώ στην ηπειρωτική περιοχή (π.χ. Αττική), ο καταναλωτής θα πλήρωνε 1,96 ευρώ για 60λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,96 ευρώ. Αντίστοιχα, σε μια νησιωτική περιοχή με τρέχουσα μέση τιμή τα 2,55 ευρώ, ο καταναλωτής θα πλήρωνε 1,99 ευρώ για60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως.

Ως προς το πετρέλαιο κίνησης, ο καταναλωτής θα πλήρωνε 1,62 ευρώ για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίος αντί για τα 2,06 ευρώ ενώ σε μια νησιωτική περιοχή αντί για 2,22 θα πλήρωνε 1,66 ευρώ για 60 λίτρα κατανάλωσης μηνιαίως.

Οι πρώτες αντιδράσεις της αγοράς

Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι τα νέα μέτρα αναμένεται να δώσουν μια σχετική τόνωση στην αγορά, ιδιαίτερα η έκπτωση που εφαρμόζεται απευθείας στην αντλία για το diesel κίνησης, η οποία θεωρείται το πιο επιτυχημένο μέτρο μέχρι στιγμής. Όπως σημειώνουν, η ίδια λογική έπρεπε να εφαρμοστεί και για τη βενζίνη καθώς θα έδινε ώθηση στη ζήτηση εν μέσω της καλοκαιρινής περιόδου και θα ανέβαζε τους τζίρους και επομένως και τα φορολογικά έσοδα για το κράτος.

Η μείωση του ΕΦΚ και του ΦΠΑ εξακολουθούν να αποτελούν πάγιο αίτημα της αγοράς, αλλά προς το παρόν η κυβέρνηση απορρίπτει τις οριζόντιες παρεμβάσεις σε ευρεία κλίμακα.

Ως προς το fuel pass, εκπρόσωποι της αγοράς εκτιμούν ότι θα αποτελέσει μεν μια τονωτική ένεση, η οποία ωστόσο θα έχει βραχύ αποτέλεσμα σε σχέση με άλλου είδους παρεμβάσεις. Παράλληλα, δηλώνουν επιφύλαξη για το βαθμό απορρόφησης των ανατιμήσεων μέσω της επιδότησης ειδικά εάν οι διεθνείς τιμές εξακολουθήσουν να βαίνουν αυξανόμενες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments