Το «αλισβερίσι» Τουρκίας – Ηνωμένου Βασιλείου με αριθμούς
- Το εμπορικό ισοζύγιο ανάμεσα στις δύο χώρες ξεπερνά τα 18 δισεκατομμύρια λίρες ετησίως.
- Η Μεγάλη Βρετανία αποτελεί τον 5ο μεγαλύτερο επενδυτή στην Τουρκική αγορά.
- Η Τουρκία εξάγει υφάσματα και έτοιμα ρούχα συνολικής αξίας 2 δισεκατομμυρίων λιρών στην Μεγάλη Βρετανία
- Η Μεγάλη Βρετανία εξάγει στην Τουρκία συνολικά το 1/3 των κινητήρων που κατασκευάζονται στην Γηραιά Αλβιώνα.
- Η Τουρκία εξάγει το 1/3 των συνολικά παραγόμενων οχημάτων της (με βρετανικούς κινητήρες) στην Μεγάλη Βρετανία.
Η τουρκική εφημερίδα Milliyet, παρουσιάζει ένα εναλλακτικό σχέδιο εξοπλισμών της Άγκυρας σε περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία με τις ΗΠΑ για τα μαχητικά F-16. Σύμφωνα με την εφημερίδα το «σχέδιο Β» προβλέπει αγορά μεταχειρισμένων Eurofighter από τη Βρετανία και ήδη γίνονται οι σχετικές συζητήσεις.
Δεν αποκλείει το Λονδίνο την πώληση Typhoon στην Τουρκία
Πρόσφατο δημοσίευμα, σύμφωνα με τον ΣΚΑΙ, ανέφερε ότι ο διοικητής της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας στρατηγός Χασάν Κουτσουκαγιούζ επισκέφθηκε τον περασμένο μήνα το Ηνωμένο Βασίλειο και την έδρα της κοινοπραξίας που κατασκευάζει τα Eurofighter, ενώ συναντήθηκε και με τον Βρετανό πτέραρχο σερ Μάικλ Γουίνγκστον. Ο κ. Κουτσουκακγιούζ επιθεώρησε επίσης το σύστημα συναγερμού ταχείας αντίδρασης με το οποίο είναι εξοπλισμένο τα βρετανικά Typhoon
Εκπρόσωπος του βρετανικού Υπουργείου Άμυνας που μίλησε την προηγούμενη εβδομάδα στον ανταποκριτή του ΣΚΑΙ στο Λονδίνο, Θανάση Γκαβό, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο πώλησης των αεροσκαφών στην Τουρκία. «Η Τουρκία είναι σύμμαχος στο ΝΑΤΟ και μία σημαντική φίλη του Ηνωμένου Βασιλείου. Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει τακτικά συζητήσεις με την Τουρκία αναφορικά με επιχειρησιακές ικανότητες, ακριβώς όπως έχουμε παρόμοιες συζητήσεις με άλλους συμμάχους» είπε μεταξύ άλλων ο εκπρόσωπος.
Βασικά σημεία στο Eurofighter
ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
- Ακόμη και ενώ είναι ακόμα στο έδαφος, ο πιλότος μπορεί να ελέγξει τη θέση του αεροσκάφους που πρόκειται να αναχαιτιστεί μέσω του Data-Link (μια αμφίδρομη ραδιοελεγχόμενη ανταλλαγή δεδομένων).
- Μόλις βρίσκεται σε πτήση, το αεροηλεκτρονικό σύστημα βοηθά με τον υπολογισμό της διαθέσιμης εμβέλειας και της αντοχής και εμφανίζει συνεχώς τις πληροφορίες στον πιλότο.
- Η συγχώνευση όλων των διαθέσιμων πληροφοριών μαζί μέσω της τεχνολογίας σύντηξης αισθητήρων δεδομένων βοηθά να δώσει στον πιλότο τις καλύτερες και πιο ακριβείς διαθέσιμες πληροφορίες.
Γρήγορη στροφή
Οι βελτιστοποιημένες διαδικασίες εδάφους εξασφαλίζουν γρήγορη στροφή μετά την προηγούμενη πτήση με μόνο έναν μικρό αριθμό ειδικών που χρειάζονται.
ΡΑΝΤΑΡ
Οι ειδικές λειτουργίες οπτικής αναγνώρισης του ραντάρ βοηθούν τον πιλότο να κάνει μια ασφαλή και αποτελεσματική αναχαίτιση του στόχου.
ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ
- Εκτός από τις λειτουργίες Air-to-Surface, το pod δίνει στον πιλότο τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει αναγνώριση πέρα από το οπτικό εύρος και αποθηκεύει τις εικόνες ως ψηφιακά δεδομένα.
- Κατά τη διάρκεια νυχτερινών λειτουργιών, το Forward Looking Infa Red (FLIR) επιτρέπει τη δυνατότητα αναγνώρισης.
Εκκίνηση κινητήρα
- Η αυτοματοποιημένη εκκίνηση του κινητήρα, σε συνδυασμό με πολλούς αποκλειστικούς τρόπους λειτουργίας QRA για το σύστημα πλοήγησης, επιτρέπει ένα εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα από το scramble μέχρι τους τροχούς από το έδαφος.
- Η βοηθητική μονάδα ισχύος μπορεί να ξεκινήσει από πλήρωμα εδάφους ενώ ο πιλότος μπαίνει στο πιλοτήριο μετά από αναμέτρηση, κερδίζοντας και πάλι πολύτιμο χρόνο.
ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
- Οι δίδυμοι κινητήρες EJ 200 του Eurofighter προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις ανάβασης. Χρειάζεται περίπου 1 λεπτό και 30 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση για να φτάσετε σε περισσότερα από 30.000 πόδια, διατηρώντας ταυτόχρονα την ταχύτητα αναχαίτισης.
- Με την καλύτερη αναλογία ώθησης προς βάρος στην κατηγορία — περισσότερο από 1,5 — το Eurofighter μπορεί να υπερηφανεύεται για την απαράμιλλη απόδοση αναρρίχησης.
- Η ικανότητα Supercruise του αεροσκάφους δίνει στο Eurofighter τη δυνατότητα να αναχαιτίζει πιθανούς στόχους με υπερηχητική ταχύτητα, χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιεί δυνατότητες αναθέρμανσης (μετακαυστήρα του), που βελτιστοποιεί την κατανάλωση καυσίμου.
Υπό αυτό το πρίσμα και σε άμεση συνάφεια με όσα αναφέρθηκαν δεν πρέπει να μας προκαλεί εντύπωση, ότι και εάν γίνει στο μέλλον μεταξύ Τουρκίας – Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς η χώρα μας οφείλει να είναι προετοιμασμένη για το θετικό, αλλά και για το αρνητικό σενάριο. Βέβαια, οι Βρετανοί μετά και την έξοδό τους από την Ε.Ε έχουν καταστήσει σαφές, ότι σκοπεύουν σε μια αναθέρμανση του βρετανικού γοήτρου σε παγκόσμιο, αλλά και περιφερειακό επίπεδο, ως απάντηση στις γραφειοκρατικές Βρυξέλλες και την αναλγησία που κατηγορούν ότι διακατέχεται το ευρωπαϊκό οικοδόμημα.
Τέλος, το μεγάλο στοίχημα της ελληνικής κυβέρνησης τώρα είναι να εμποδιστεί και η αγορά των Eurofighter προς την Τουρκία, αν και κάτι τέτοιο μόνο εύκολο δεν μπορεί να θεωρηθεί, μιας και μαχητικά Eurofighter έχουν μεταξύ άλλων αυτή τη στιγμή η Αυστρία, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία, η Ιταλία και η Σαουδική Αραβία.
Το σχόλιο σας