Sam Gilliam: Πρωτοποριακός καλλιτέχνης που έφερε την αφαίρεση στην τρίτη διάσταση, πέθανε σε ηλικία 88 ετών
Πηγή Φωτογραφίας: Dallas Museum of Art- ArtReview- Contemporary Arts Museum Houston
Οι αφαιρέσεις του Γκίλιαμ είναι ασυνήθιστες καθώς είναι συχνά γλυπτικές, υποδηλώνοντας στην ουσία ότι η ζωγραφική δεν χρειάζεται να είναι δισδιάστατη. Δουλεύοντας με μεθόδους με τις οποίες το χρώμα του αφέθηκε να κυλήσει κάτω από τον καμβά του από μόνο του, αγκάλιασε την τύχη και παραιτήθηκε από τον έλεγχο.
«Ένα από τα πράγματα που πρέπει να είναι μέρος της τέχνης, τώρα που οι καλλιτέχνες είναι πολυμέσα και η τέχνη είναι τόσο ταυτόχρονη που είναι δύσκολο να μείνει κανείς σε ένα πρόβλημα, είναι να διαμορφώνει το δικό του πρόβλημα και να έχει επιμονή», είπε σε μια συνέντευξη του ARTnews το 1973.
Το έργο του να εμφανίζεται σε μεγάλα ιδρύματα όπως το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη, το Dia:Beacon, το Μουσείο Hirshhorn και τον Κήπο Γλυπτικής και το Kunstmuseum Basel στην Ελβετία
Πάντα είχε την έδρα του στην Ουάσιγκτον, DC, όπου έπεσε σε μια ομάδα αφηρημένων καλλιτεχνών γνωστών ως Washington Color School, και δεν είχε γκαλερί στη Νέα Υόρκη μέχρι που τον ανέλαβε ο Pace το 2019. Ήταν επίσης ένας μαύρος αφηρημένος ζωγράφος που κέρδισε την έλξη από τους κριτικούς σε μια εποχή που το πεδίο κυριαρχούνταν ακόμη από λευκούς άνδρες.
Αλλά ο Gilliam κέρδισε σημαντική προσοχή από νωρίς, καθώς έγινε ο πρώτος μαύρος καλλιτέχνης που εμφανίστηκε στο περίπτερο των ΗΠΑ στην Μπιενάλε της Βενετίας το 1972, και ήταν επιρροή σε πολλούς καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένου του Rashid Johnson, ο οποίος είπε ότι η τέχνη του Gilliam βοήθησε «να καθορίσω τη σχέση μου να αγωνιστώ.”
Το σχόλιο σας