Πάρος: Χωρίς ρεύμα η Νάουσα – Εργασίες αποκατάστασης της βλάβης
Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείο Eurokinissi
Σοβαρά προβλήματα έχει προκαλέσει η διακοπή στην ηλεκτροδότηση της Νάουσας στην Πάρο, με τον οικισμό να παραμένει σε μεγάλο μέρος του χωρίς ρεύμα από το βράδυ του Σάββατου (02.07.2022).
Άμεσα τεχνικά κλιμάκια ανέλαβαν τις εργασίες αποκατάστασης και επίλυσης του προβλήματος ώστε να επανέλθει η ηλεκτροδότηση στη Νάουσα της Πάρου, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η ζημιά είναι μεγάλη και οφείλεται στο γεγονός ότι οι υπάρχουσες υποδομές δύσκολα μπορούν να αντέξουν την τεράστια ζήτηση στην περιοχή.
Με τη ζημιά στην ηλεκτροδότηση πιθανώς σχετίζεται και το γεγονός ότι οι ανεμογεννήτριες στο νησί δεν λειτουργούν.
Όπως ανέφερε ο parianostypos.gr, το βράδυ του Σαββάτου, οπότε και σημειώθηκε η αιφνίδια διακοπή, η νύχτα στην κοσμοπολίτικη Νάουσα που ήταν κατάμεστη από κόσμο εξελίχθηκε… «ρομαντικά».
Οι περισσότεροι με κεριά, φακούς ή φως από τα κινητά τους αντιμετώπισαν την αναπάντεχη κατάσταση με στωικότητα, την Κυριακή (03.07.2022) όμως, τα πρώτα προβλήματα από την παρατεταμένη διακοπή ρεύματος έγιναν εμφανή.
Για λίγο το ρεύμα αποκαταστάθηκε σε ορισμένες περιοχές, ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος της Νάουσας εξακολουθεί να μην τροφοδοτείται.
Αιτία του προβλήματος είναι εκτεταμένη βλάβη σε υπογειοποιημένο καλώδιο, το οποίο δεν μπόρεσε να αντέξει τον φόρτο της ζήτησης.
Πληροφορίες κάνουν λόγο για αποκατάσταση τις επόμενες ώρες, ωστόσο, κανείς, μέχρι στιγμής, δεν μπορεί να εγγυηθεί για τίποτα.
Χρήσιμες πληροφορίες
Τι να κάνετε όταν διαπιστώσετε ότι δεν έχετε ρεύμα (βλάβες)*.
- Ελέγξτε τις ασφάλειες και τη λυχνία ένδειξης ηλεκτρικού ρεύματος του γενικού πίνακα
- Αν «φωτίζεται» η λυχνία, αυτό σημαίνει ότι το ρεύμα φθάνει στο γενικό πίνακα και ότι το πρόβλημα παρουσιάζεται στην εσωτερική σας ηλεκτρική εγκατάσταση, για την οποία θα πρέπει να συμβουλευτείτε ηλεκτρολόγο.
- Αν δεν «φωτίζεται» η λυχνία, αυτό σημαίνει ότι δεν φθάνει ρεύμα στο γενικό πίνακα, οπότε θα πρέπει να ελέγξετε αν τα γειτονικά ακίνητα έχουν ρεύμα.
- Ελέγξτε εάν τα γειτονικά ακίνητα έχουν ρεύμα
Αν δεν έχουν ρεύμα, τότε πρόκειται για γενική διακοπή ρεύματος η οποία θα αποκατασταθεί με ευθύνη του ΔΕΔΔΗΕ. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Κέντρο Εξυπηρέτησης & Βλαβών 800 400 4000
Αν όμως τα άλλα ακίνητα έχουν ρεύμα ενώ το δικό σας ακίνητο δεν έχει, τότε θα πρέπει να ελέγξετε αν έχει «πέσει» η ασφάλεια ή ο μικροαυτόματος διακόπτης που προστατεύει τον μετρητή του ΔΕΔΔΗΕ.
Αν ο μετρητής σας δεν έχει μικροαυτόματο διακόπτη επικοινωνήστε με το τμήμα βλαβών της περιοχής σας
- Ελέγξτε την ασφάλεια ή το μικροαυτόματο του μετρητή σας
Αν ο μετρητής σας έχει ασφάλεια και έχει «καεί», θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το τμήμα βλαβών της περιοχής σας.
Αν ο μετρητής σας έχει μικροαυτόματο διακόπτη, δοκιμάστε να τον επανοπλίσετε με τον μοχλό που υπάρχει γι’ αυτό το λόγο στο κιβώτιο του μετρητή. Αν υπάρχει παραθυράκι στο κιβώτιο, απλά οπλίστε («σηκώστε») το μικροαυτόματο.
- Ελέγξτε εάν έχετε πληρώσει το λογαριασμό σας
Αν δεν έχετε πληρώσει το λογαριασμό σας, τότε μετά το πέρας της προθεσμίας πληρωμής ο Προμηθευτής σας ειδοποιεί για την διακοπή ρεύματος που προτίθεται να πραγματοποιήσει. Στη συνέχεια, ο Προμηθευτής ζητά από τον ΔΕΔΔΗΕ την εκτέλεση της διακοπής και αυτή πραγματοποιείται χωρίς άλλη ειδοποίηση.
Εφόσον διευθετήσετε την οφειλή σας, θα πρέπει να ενημερώσετε σχετικά τον Προμηθευτή σας, προκειμένου να ζητήσει από το ΔΕΔΔΗΕ την επανασύνδεση του ρεύματος. Ο ΔΕΔΔΗΕ θα προβεί στην επανασύνδεσή σας τα αργότερο εντός δύο εργασίμων ημερών από την υποβολή του αιτήματος επανασύνδεσης από τον Προμηθευτή σας.
* Επισημαίνουμε ότι σε περίπτωση που καλέσετε το Κέντρο Βλαβών της περιοχής σας και τεχνικός του ΔΕΔΔΗΕ μεταβεί στο ακίνητο σας για την αποκατάσταση βλάβης, και διαπιστωθεί ότι αυτή οφείλεται σε πρόβλημα της εσωτερικής ηλεκτρικής σας εγκατάστασης, τότε θα χρεωθείτε με το ποσό της άσκοπης μετάβασης (22,01 € πλέον ΦΠΑ για καταναλωτές Χ.Τ. ή 36,68 € πλέον ΦΠΑ για καταναλωτές Μ.Τ.).
Αν από βλάβη στην τροφοδοσία ρεύματος (πχ. αυξομείωση τάσης) πάθατε ζημιά σε συσκευές σας, τι μπορείτε να κάνετε. Για τις βλάβες που έπαθαν οι ηλεκτρικές σας συσκευές θα πρέπει να απευθυνθείτε, υποβάλλοντας σχετική αίτηση, στο αρμόδιο γραφείο εξυπηρέτησης από το οποίο εξυπηρετείται το ακίνητό σας. Αφού εξεταστεί η περίπτωσή σας, θα ενημερωθείτε σχετικά.
Γενικότερα, σας γνωρίζουμε ότι όπως προβλέπεται και στους κανονισμούς ( ΕΛΟΤ- Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΝ 50160) μικρές ή μεγάλες μεταβολές της τάσης τροφοδότησης, όπως π.χ. περιστασιακές βυθίσεις ή διακοπές της τάσης, υπερτάσεις ως προς τη γη κ.α., είναι αναπόφευκτες, αφού μπορεί να οφείλονται σε φυσικά φαινόμενα ( π.χ. κεραυνούς, πτώση δέντρων), σε τυχαίες βλάβες, σε παρεμβάσεις τρίτων και σε άλλα απρόβλεπτα εξωτερικά αίτια. Για τους λόγους αυτούς:
1. Η ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ ακολουθώντας και τη διεθνή πρακτική, λαμβάνει όλα τα δυνατά μέτρα για ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων από τυχόν μεταβολές της τάσης (επιτήρηση δικτύων, εγκατάσταση αλεξικέραυνων, κλάδεμα δέντρων κ.λ.π.).
2. Οι κατασκευαστές ηλεκτρολογικού και ιδιαίτερα ηλεκτρονικού εξοπλισμού είναι υποχρεωμένοι να συμμορφώνονται με τις ευρωπαϊκές οδηγίες, περί Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας κατά το σχεδιασμό και κατά τις δοκιμές των προϊόντων τους.
3. Οι πελάτες μπορούν να εγκαθιστούν κατάλληλες προστατευτικές διατάξεις ( επιτηρητές, σταθεροποιητές τάσης, συστήματα αδιάλειπτης τροφοδότησης ισχύος κ.λ.π.) στην εσωτερική ηλεκτρική τους εγκατάσταση, ώστε να προλαμβάνεται η πρόκληση ζημιών ή η εμφάνιση ανωμαλιών στη λειτουργία των συσκευών τους, εφ’ όσον οι συσκευές δεν διαθέτουν τέτοιες διατάξεις από την κατασκευή τους.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας