Πολιτισμός

Σιγκέρου Ουμεμπαγιάσι: Ο φημισμένος Ιάπωνας συνθέτης θα εμφανιστεί τον Σεπτέμβριο στο Ηρώδειο

Σιγκέρου Ουμεμπαγιάσι: Ο ερχομός του στην Ελλάδα στις 28 Σεπτεμβρίου 2022 με την παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού αποτελεί γεγονός καθώς οι εμφανίσεις του είναι εξαιρετικά σπάνιες

Ο Ιάπωνας συνθέτης της αριστουργηματικής μουσικής των ταινιών «2046», «Ιπτάμενα Στιλέτα», «In the Mood for Love», «Η Κατάρα του Χρυσού Λουλουδιού», «Hannibal: Rising» Σιγκέρου Ουμεμπαγιάσι σε μία και μοναδική εμφάνιση μοιράζεται με το ελληνικό κοινό την απόλυτη μουσική αισθητική εμπειρία.

Ο ερχομός του στην Ελλάδα στις 28 Σεπτεμβρίου 2022 με την παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού αποτελεί γεγονός καθώς οι εμφανίσεις του είναι εξαιρετικά σπάνιες

Τη μουσική του στο Ηρώδειο θα ερμηνεύσει η 40μελής Athens Philharmonia Orchestra με την συμμετοχή του σχήματος Alex Drakos Ensemble, υπό τη διεύθυνση του φημισμένου Βέλγου μαέστρου, Dirk Brossé.

Ο Σιγκέρου Ουμεμπαγιάσι έχει συμπληρώσει σχεδόν 40 χρόνια σύνθεσης για το χώρο του κινηματογράφου, αλλά μόλις στις αρχές του 21ου αιώνα η μουσική του πέρασε τα σύνορα της μακρινής πατρίδας του, της Ιαπωνίας, άγγιξε το δυτικό κοινό και δημιούργησε ένα παθιασμένο νέο ρεύμα φίλων της κινηματογραφικής μουσικής.

Η μουσική του UME, όπως επιθυμεί να τον αποκαλούν, μπορεί να δημιουργείται για τον κινηματογράφο, υπηρετώντας την τέχνη της κινούμενης εικόνας, γρήγορα όμως αποκτά ζωή εκτός αυτής, αυτονομείται, αποτελώντας ένα ξεχωριστό ανεξάρτητο τοπίο, έναν δικό της μελωδικό κόσμο, ένα σύνολο αρμονικών ήχων, ένα απέραντο μουσικό σύμπαν.

Ο Σιγκέρου Ουμεμπαγιάσι δεν ήταν ποτέ αυτό που θα αποκαλούσαμε mainstream καλλιτέχνης. Ακόμη και οι φανατικοί συλλέκτες μουσικών θησαυρών θα έπρεπε να κάνουν μια εξονυχιστική αναζήτηση για να πέσουν πάνω του. Με τα σάουντρακ της «Ερωτικής Επιθυμίας» και του «2046» ρίζωσε για τα καλά, ακόμα και στο κοινό εκείνο που δεν ενδιαφερόταν ενεργά για τα soundtracks.

Όποιος, όμως, πέρα από αυτές τις πλέον δημοφιλείς συνθέσεις του, θέλει να γνωρίσει πραγματικά τον Σιγκέρου Ουμεμπαγιάσι πρέπει να ψάξει εις βάθος, με υπομονή και αγάπη για τη μουσική. Πλήθος από γιαπωνέζικες και κινέζικες ταινίες αποδεικνύουν τη μουσική του επιρροή εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα πρώτα του πρωτότυπα μουσικά έργα για κινηματογραφικές ταινίες προέκυψαν μετά τη γνωριμία του με τον διάσημο Ιάπωνα ηθοποιό Γιουσάκου Ματσούντα (Yusaku Matsuda), που όλοι θυμόμαστε από την ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ «Black Rain» και χάθηκε πολύ νέος, μόλις στα 40 του χρόνια.

O Σιγκέρου Ουμεμπαγιάσι ξεκίνησε να συνθέτει μουσική για ταινίες το 1984. Το ταλέντο του αναγνωρίστηκε άμεσα, ήδη από το 1985, με τη σύνθεση της μουσικής για την ιαπωνική ταινία «Sorekara» («And Then»), αποσπώντας πλήθος βραβείων κινηματογραφικής μουσικής. Έκτοτε, έχει επενδύσει μουσικά πάνω από 30 ιαπωνικές ταινίες.

Ο UME έχει αναγνωρισθεί διεθνώς, κυρίως από το κομμάτι του «Yumeji’s Theme» που έγινε παγκοσμίως γνωστό μετά τη συμπερίληψή του στην ταινία «In The Mood for Love» του σκηνοθέτη Γουόνγκ Καρ Γουάι. Οι δύο καλλιτέχνες στη συνέχεια εμβάθυναν τη συνεργασία τους και με την επόμενη ταινία, το μυθικό πια «2046».

Επίσης, συνεργάστηκε ως μουσικός παραγωγός και συνθέτης με τον σκηνοθέτη Ζανγκ Γιμού στις ταινίες «Τα ιπτάμενα στιλέτα», για την οποία συνέθεσε και το τραγούδι των τίτλων τέλους «Lovers» με τη σοπράνο Kathleen Battle, και «Η κατάρα του χρυσού λουλουδιού».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο