Deutsche Welle: Οι υπερτροφές ρίσκο ή σωτηρία για την υγεία;
Πηγή Φωτογραφίας: happyeatshealthy
Οι υπερτροφές, τα λεγόμενα «Superfoods», αποτελούν τμήμα της καθημερινότητάς μας, επηρεάζοντας πολλές από τις καταναλωτικές συνήθειές μας στο πεδίο της διατροφής, αν και η επιστημονική κοινότητα δεν έχει πειστεί ακόμη για τη διατροφική αξία τους.
Σκόνες από εξωτικές ρίζες, smoothies που περιέχουν μούρα, φύκια με θεραπευτικές ικανότητες και σπόροι κάθε είδους είναι μερικά μόνο από τα προϊόντα που προωθούνται έντονα μέσω διαδικτύου τα τελευταία χρόνια. Τα προϊόντα αυτά υπόσχονται ένα γυμνασμένο σώμα μαζί με άλλες ευεργετικές ιδιότητες για όποιον τα επιλέξει, από μείωση του σωματικού πόνου και άγχους, βελτίωση της εγκεφαλικής απόδοσης, εξάλειψη του διαβήτη έως και εξόντωση των καρκινικών κυττάρων.
Η Γερμανία είναι μία από τις χώρες, που έχουν εντάξει σε μεγάλο βαθμό τις υπερτροφές ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Η επιστημονική κοινότητα όμως δεν φαίνεται να είναι απόλυτα πεπεισμένη για τα αποτελέσματα που υπόσχονται.
Ήδη από τα τέλη του 2020 το γερμανικό Ινστιτούτο Αξιολόγησης Κινδύνων είχε επισημάνει για τις ιδιότητες των Superfoods: «Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη απάντηση για το αν οι υπερτροφές προσφέρουν όσα υπόσχονται, εξαρτάται από το εκάστοτε προϊόν».
Η Γερμανική Ένωση Τροφίμων θεωρεί ότι ο όρος «υπερτροφή» είναι καθαρά τέχνασμα του μάρκετινγκ, ενώ σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμάται η θρεπτική αξία των υπόλοιπων τροφίμων, καθώς δεν υπάρχουν διαφορές ούτε στα χαρακτηριστικά, ούτε στην ποιότητα τους, και θα πρέπει να ακολουθούνται πιστά τα ίδια πρότυπα ασφαλείας κατά τον διατροφικό τους έλεγχο.
«Οι εταιρίες και οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί και υποψιασμένοι και να διαβάζουν τις πρώτες ύλες στην συσκευασία» αναφέρει ο Γερμανός διατροφολόγος, που συμπληρώνει ότι ακόμη και ο «αθώος» βασιλικός περικλείει ένα φορτίο τοξικότητας. «Σε μεγάλες ποσότητες ο βασιλικός μπορεί να καταστεί τοξικός, κάτι το οποίο είναι ανεπίτρεπτο».
Επίσης, υπάρχει σημαντική έλλειψη ελέγχου των παράλογων υποσχέσεων των Superfoods που διαφημίζονται στο διαδίκτυο, δεδομένου μάλιστα ότι η πλειονότητα των προμηθευτών εδρεύουν κάπου μακριά από τη Γηραιά Ήπειρο, με αποτέλεσμα ο γερμανικός μηχανισμός να μην μπορεί να αντιδράσει σε μεγάλο βαθμό.
Ακόμη, οι εταιρίες τροφίμων βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στην προώθηση των Superfoods και των συμπληρωμάτων διατροφής μέσω των κοινωνικών μέσων δικτύωσης και των influencers που συνεργάζονται μαζί τους με υψηλό χρηματικό αντίτιμο.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας