Ελλάδα

Συντριβή Antonov στην Καβάλα: Εντοπίστηκαν 7 από τις 8 σορούς – Πληροφορίες ότι βρέθηκε και το μαύρο κουτί

Οι σοροί μεταφέρονται στο νοσοκομείο Κομοτηνής, ενώ πιθανολογείται ότι βρέθηκε και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους

Εντοπίστηκε αργά το βράδυ της Κυριακής και η όγδοη σορός των μελών του πληρώματος, όλοι ουκρανικής καταγωγής,  του Αντόνοφ 12 που κατέπεσε στην Καβάλα, και πλέον είναι σε εξέλιξη η μεταφορά τους στο νοσοκομείο της Κομοτηνής.

Νωρίτερα, είχε δοθεί το πράσινο φως από το ειδικό κλιμακίου του ΓΕΕΘΑ για την αντιμετώπιση της πυρηνικής, βιολογικής και χημικής άμυνας, ότι δεν υπάρχουν επικίνδυνες ουσίες ,  στο Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς να εισέλθει στην περιοχή, για τις έρευνες.

Αρχικά εντοπίστηκαν οι 7 από τις 8 σορούς του μοιραίου Antonov, που συνετρίβη τα ξημερώματα στην Καβάλα, ανακοίνωσε ο διοικητής του ΤΕΝΞΣύμφωνα με τον ίδιο, ανασύρθηκαν τρεις σοροί, ενώ έχει βρεθεί και αντικείμενο που πιθανολογείται ότι είναι το μαύρο κουτί.

Κατά τη διάρκεια έκτακτης ενημέρωσης, ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος Γιάννης Αρτοποιός ανέφερε ότι ήδη έχει ανασυρθεί μία σορός και έχει εντοπιστεί μία ακόμη ενώ συνεχίζονται οι έρευνες από όλες τις δυνάμεις της Πολιτικής Προστασίας για τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος, όλοι ουκρανικής καταγωγής.

Παράλληλα, αυτή την στιγμή έχει ξεκινήσει η δεύτερη φάση της επιχείρησης, με συμμετοχή ειδικευμένου προσωπικού του ελληνικού στρατού και 30 πυροσβέστες για δημιουργία οδών ασφαλούς διέλευσης και μεταφοράς σορών σε χώρο απολύμανσης.

Στις επιχειρήσεις συνδράμουν δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του ΕΚΑΒ καθώς και το ελικόπτερο του ενιαίου συντονιστικού κέντρου έρευνας και διάσωσης.

Η ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ)

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ενημερώνει σχετικά με την πτώση του αεροσκάφους Antonov 12 στην περιοχή της Καβάλας το Σάββατο.

Το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές (8) πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods). Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).

Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήρθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο