Κόσμος

Deutsche Welle: Οι περικοπές για τα νοικοκυριά της Γερμανίας άρχισαν

Deutsche Welle: Οι περικοπές για τα νοικοκυριά της Γερμανίας άρχισαν

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay

Deutsche Welle: Οι ενδείξεις για έναν οικονομικά δύσκολο χειμώνα πυκνώνουν και οι περικοπές στα έξοδα των γερμανικών νοικοκυριών έχουν ήδη αρχίσει, με την περιστολή των δαπανών σε διακοπές, τρόφιμα, μετακινήσεις, θέρμανση, ακόμη και στην κατανάλωση νερού.

Οι εξελίξεις από το πολεμικό μέτωπο της Ουκρανίας πυροδοτούν την ενεργειακή κρίση και την άνοδο στους λογαριασμούς και στα τρόφιμα. Οι ενδείξεις για έναν οικονομικά δύσκολο χειμώνα πυκνώνουν και οι περικοπές στα έξοδα των γερμανικών νοικοκυριών έχουν ήδη αρχίσει, με την περιστολή των δαπανών σε διακοπές, τρόφιμα, μετακινήσεις, θέρμανση, ακόμη και στην κατανάλωση νερού.

Με την ενεργειακή κρίση προ των πυλών, ο χειμώνας δεν βγαίνει χωρίς σοβαρές περικοπές. Αλλά πώς μπορεί κανείς να εξοικονομήσει χρήματα, όταν ο πληθωρισμός καλπάζει; Για τους χαμηλόμισθους το «μαχαίρι» στις δαπάνες αρχίζει από τις μετακινήσεις με την ευρεία έννοια. Σε πρόσφατη έρευνα του Ιδρύματος Χανς Μπέκλερ, που πρόσκειται στα γερμανικά συνδικάτα, το 60% των νοικοκυριών με καθαρό εισόδημα κάτω από 2.000 ευρώ μηνιαίως δηλώνει ότι θα περιορίσει τις μετακινήσεις με ιδιωτικό αυτοκίνητο. Σε σχετικό ρεπορτάζ το πρώτο πρόγραμμα της γερμανικής τηλεόρασης αναφέρει το παράδειγμα οικογενειών που διαθέτουν πλέον το αυτοκίνητό τους σε Apps ενοικίασης, προσδοκώντας επιπλέον έσοδα έως 90 ευρώ τον μήνα.

Αλλά και στις διακοπές φαίνεται ότι πολλοί Γερμανοί βάζουν «κόφτη». Σύμφωνα με  έρευνα της εταιρείας συμβούλων PwC. ο ένας στους δύο Γερμανούς δηλώνει ότι θα περιορίσει τη συνολική διάρκεια των επόμενων διακοπών του, ενώ ένα εντυπωσιακό ποσοστό 73% επιλέγει προορισμό, για τον οποίο δεν χρειάζεται αεροπορικό εισιτήριο. Με τις τιμές των εστιατορίων να προκαλούν «πονοκέφαλο», γίνονται της μόδας οι διακοπές σε δωμάτια ή εξοχικές κατοικίες που δίνουν τη δυνατότητα στους ενοίκους να μαγειρέψουν οι ίδιοι το φαγητό τους. Περίπου το 60% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα προτιμήσει αυτή την οικονομική λύση.

Εννέα στους δέκα Γερμανούς αναμένουν σοβαρές αυξήσεις και στα τρόφιμα. Πολλοί προσαρμόζουν από τώρα την καταναλωτική συμπεριφορά τους. Σύμφωνα με έρευνα της βιομηχανίας τροφίμων που επικαλείται η γερμανική τηλεόραση (ARD), το 57% των καταναλωτών αναζητεί πιο συμφέρουσες τιμές, ενώ ο ένας στους τρεις πηγαίνει πλέον το σούπερ μάρκετ με γραπτή λίστα για τα ψώνια, ώστε να μην παρασύρεται σε αυθόρμητες ή περιττές αγορές. Μόλις το 44% των ερωτηθέντων δηλώνει πλέον ότι η γεύση είναι το κύριο κριτήριο για τις αγορές του, ενώ ένα ποσοστό 67% αναφέρει ως κύριο κριτήριο την τιμή του προϊόντος.

Ακόμη, περιορισμούς στη θέρμανση και στην κατανάλωση ζεστού νερού προγραμματίζει το 60% των ερωτηθέντων. Πολλοί από αυτούς παίρνουν από τώρα μία «γεύση» για τον δύσκολο χειμώνα. Με επιστολή τους οι πάροχοι φυσικού αερίου εξαγγέλλουν σημαντικές αυξήσεις από τον Οκτώβριο. Στα τέλη του 2021 η κιλοβατώρα στοίχιζε κατά μέσο όρο έξι λεπτά, ενώ σήμερα κυμαίνεται στα 13 λεπτά και μπορεί να αυξηθεί ακόμη περισσότερο σε συγκεκριμένες περιοχές της Γερμανίας. Για παράδειγμα στο Βερολίνο η εταιρεία Vattenfall χρεώνει τους νέους πελάτες με 25 λεπτά την κιλοβατώρα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments