Ενέργεια: Το κλειδί για την επάρκεια είναι τα 500.000 κυβικά μέτρα ντίζελ
Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay
Πραγματοποιήθηκε ο υπολογισμός των κυβικών μέτρων ντίζελ, προκειμένου να γίνει γνωστή πόσο είναι η απαιτούμενη ποσότητα για τη λειτουργία των πέντε μονάδων φυσικού αερίου, στην περίπτωση που χρειαστεί η δυνατότητα εναλλαγής καυσίμου, ώστε να είναι μην εξαρτάται από τις ρωσικές ροές και υπολογίστηκε κοντά στα 500.000 κυβικά μέτρα.
Η τροφοδοσία των πέντε αυτών μονάδων, που χρειάζεται κοντά στις 16 ώρες την ημέρα για διάστημα 100 -120 ημερών και στο μισό τους φορτίο, είναι εφικτή, όπως προκύπτει από τη πρώτη σύσκεψη για το θέμα.
Τα διυλιστήρια εκτιμούν ότι παρά την μεγάλη ζήτηση για πετρέλαιο που αναμένεται να παρατηρηθεί τον προσεχή χειμώνα από τη βιομηχανία, εντούτοις μπορούν να εξασφαλίσουν το πολύ μεγάλο αυτό επιπλέον capacity για το επικίνδυνο διάστημα των τριών μηνών, από τον Ιανουάριο μέχρι και τα τέλη Μαρτίου του 2023. Βασική προϋπόθεση, να επιλυθεί το ζήτημα των logistics. Δηλαδή το πρόβλημα της αδιάλειπτης τροφοδοσίας με ντίζελ μέσω χερσαίας επιχείρησης των πιο «δύσκολων» εκ των πέντε μονάδων, ήτοι της ΔΕΗ στην Κομοτηνή και της Elpedison στην Θίσβη.
Για το σκοπό αυτό θα απαιτηθεί ένας στόλος βυτιοφόρων, άγνωστου ακόμη αριθμού και κόστους, στοιχεία τα οποία θα οριστικοποιηθούν όταν οι ηλεκτροπαραγωγοί παράσχουν στα διυλιστήρια μια σειρά από τεχνικά δεδομένα. Ένα πρόβλημα που δεν αφορά τις μονάδες της ΔΕΗ στο Λαύριο και της Elpedison στην Θεσσαλονίκη, αφού οι εγκαταστάσεις τους είναι κοντά στα λιμάνια.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι όπως ακριβώς με τον λιγνίτη, έτσι και το ντίζελ επιστρέφει δυναμικά ως καύσιμο για την ηλεκτροπαραγωγή το προσεχή χειμώνα και μάλιστα σε πολύ μεγάλες ποσότητες. Τα 500.000 κυβικά μέτρα αντιστοιχούν στο 20% του ντίζελ που καταναλώθηκε όλο το χρόνο πέρυσι πανελλαδικά (2,58 εκατ. μετρικοί τόνοι). Τα ερωτήματα πάντως είναι εύλογα και θα απαντηθούν με μεγαλύτερη σαφήνεια στις επόμενες συσκέψεις για το θέμα. Σε μια συγκυρία μαζικής στροφής της βιομηχανίας σε χρήση πετρελαίου ως εναλλακτικού καυσίμου για τον φετινό χειμώνα, η διαθεσιμότητά του για τη παραγωγή ηλεκτρισμού δεν είναι καθόλου αυτονόητη.
Σημειωτέον ότι η μετατροπή των πέντε μονάδων αερίου σε καύση ντίζελ συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των έκτακτων μέτρων της ΡΑΕ για τη διασφάλιση της επάρκειας τροφοδοσίας της χώρας σε περίπτωση διακοπής των ρωσικών ροών.
Η ηλεκτροπαραγωγή θα προηγηθεί έναντι άλλων κλάδων σε ένα τέτοιο σενάριο. Αν η χώρα κηρυχθεί σε κατάσταση συναγερμού 3, δηλαδή κοπεί εντελώς το ρωσικό αέριο και τα πράγματα φτάσουν σε άκρα, τότε, πρώτες πετρέλαιο θα πάρουν οι παραπάνω μονάδες και έπειτα, για παράδειγμα, οι συγκοινωνίες. Η ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού προηγείται ως προτεραιότητα των μετακινήσεων.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας