Κόσμος

Ντίζελ: Η έλλειψη στην Ευρώπη το χειμώνα φέρνει μεγάλες αναταραχές στην οικονομία

Ντίζελ: Ένα από τα καύσιμα, που θα είναι δυσεύρετα στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στις δυτικές και βόρειες χώρες, θα είναι το ντίζελ

Ένα από τα καύσιμα, που θα είναι δυσεύρετα στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στις δυτικές και βόρειες χώρες, θα είναι το ντίζελ, μια και ο δύσκολος χειμώνας, που αναφέρουν οι επιστήμονες ότι θα έρθει, δε θα επιτρέψει να έχει τις επαρκείς ποσότητες, που θα χρειάζονται τα κράτη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως  τροφοδοτεί και μεγάλα τμήματα της οικονομίας,

Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg τα αποθέματα ντίζελ κίνησης, πετρελαίου θέρμανσης και άλλων καυσίμων τύπου ντίζελ στην περιοχή πρόκειται να συρρικνωθούν τον Νοέμβριο στο χαμηλότερο επίπεδο από τις αρχές του 2011, σύμφωνα με την Wood Mackenzie. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ένα μικρότερο από το συνηθισμένο “μαξιλάρι” εφοδιασμού, καθώς η Ευρώπη προετοιμάζεται για μια δυνητικά σοβαρή ενεργειακή κρίση το χειμώνα.

“Αναμένουμε ότι τα αποθέματα θα μειωθούν με εποχικό ρυθμό, αλλά ξεκινάμε από αυτή την πολύ χαμηλή βάση”, δήλωσε ο James Burleigh, κύριος αναλυτής της εταιρείας για τις ευρωπαϊκές αγορές πετρελαίου, σχετικά με το γιατί τα αποθέματα του Νοεμβρίου αναμένεται να είναι τόσο χαμηλά. “Από την πλευρά της ζήτησης, έχουμε τη συνήθη εποχική αύξηση”.

Το ντίζελ είναι ζωτικής σημασίας για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά στην Ευρώπη, όπου η χρήση του ιστορικά ενθαρρύνεται οικονομικά. Τέτοια καύσιμα καταναλώνονται επίσης από τα πλοία και χρησιμοποιούνται από τους κλάδους των κατασκευών και της μεταποίησης. Τα αποθέματα σε ανεξάρτητες αποθήκες στον κόμβο εμπορίας πετρελαίου Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αντβέρπης βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο για την εποχή του έτους τουλάχιστον από το 2008, σύμφωνα με στοιχεία της Insights Global.

Φυσική έλλειψη

Η Ευρώπη έχει δομική έλλειψη καυσίμων τύπου ντίζελ, λαμβάνοντας τακτικά φορτία από το εξωτερικό. Αυτή η φυσική έλλειψη θα μπορούσε να αποτελέσει μεγαλύτερο πρόβλημα στις αρχές του επόμενου έτους, όταν θα τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση των θαλάσσιων εισαγωγών της ΕΕ από τη Ρωσία, που επί του παρόντος είναι ο μεγαλύτερος εξωτερικός προμηθευτής της ηπείρου.

Αυτό αποτελεί μόνο ένα μέρος μιας ευρύτερης ενεργειακής κρίσης που πλήττει την Ευρώπη μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, εκτοξεύοντας τις τιμές του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας στα ύψη και αναζωπυρώνοντας τον πληθωρισμό.

Ακόμα και τώρα, μια εποχή του έτους κατά την οποία τα αποθέματα της Ευρώπης συνήθως αυξάνονται, υπάρχουν ενδείξεις περιορισμού της προσφοράς. Η εταιρεία διύλισης πετρελαίου OMV στη Γερμανία ανέφερε έλλειψη πετρελαίου θέρμανσης και ντίζελ. Η Αυστρία, η Ελβετία και η Ουγγαρία ανέφεραν επίσης ότι θα απελευθερώσουν πετρέλαιο από τα αποθέματα τους.

Η χαμηλή στάθμη των υδάτων στον ποταμό Ρήνο – ένα σημαντικό ποτάμι για τη μεταφορά καυσίμων – επιβαρύνει την κατάσταση. Όταν τα νερά είναι ρηχά, τα φορτηγά πλοία περιορίζονται στο πόσο μπορούν να φορτώσουν. Αυτό δυσχεραίνει τη μεταφορά καυσίμων.

Μέρος του προβλήματος της δημιουργίας αποθεμάτων είναι ότι δεν υπάρχει κίνητρο από την αγορά. Επί του παρόντος, τα καύσιμα για παράδοση κατά τους χειμερινούς μήνες τιμολογούνται με έκπτωση σε σχέση με το συμβόλαιο για το ντίζελ του Αυγούστου. Αυτή η δομή, γνωστή ως backwardation, σηματοδοτεί μια σφιχτή αγορά και αποθαρρύνει τους traders από το να γεμίσουν τις αποθήκες με καύσιμα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο