Ιρακινοί καλλιτέχνες αποσύρονται από την Μπιενάλε του Βερολίνου
Πηγή Φωτογραφίας: The Daily Beast- Risepei.news
Η Μπιενάλε του Βερολίνου ζήτησε συγγνώμη την Τρίτη από Ιρακινούς καλλιτέχνες που διαμαρτυρήθηκαν για εγκατάσταση με ανατιναγμένες εικόνες κρατουμένων στο Αμπού Γκράιμπ. Την ίδια μέρα που η Μπιενάλε και οι επιμελητές της αναφέρθηκαν στη διαμάχη, αυτοί οι τρεις Ιρακινοί καλλιτέχνες είπαν ότι θα αποσύρουν τη δουλειά τους, χαρακτηρίζοντας τις δηλώσεις τους ανεπαρκείς.
Το εν λόγω έργο, ένα έργο του 2013 που ονομάζεται Poison Soluble από τον Γάλλο καλλιτέχνη Jean-Jacques Lebel. Ωστόσο, η διαμάχη πήρε νέες διαστάσεις στα τέλη Ιουλίου, όταν ο Ιρακινός επιμελητής Rijin Sahakian δημοσίευσε μια ανοιχτή επιστολή για το έργο που υπέγραψαν περισσότεροι από δώδεκα καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένων τριών συμμετεχόντων στην Μπιενάλε του Βερολίνου που γεννήθηκαν στο Ιράκ.
Η επιμελητική ομάδα προσπάθησε να διορθώσει τη διαμάχη αναφέροντας τη σημασία της αντιμετώπισης αποδεικτικών στοιχείων αποικιοκρατικής βίας και η Μπιενάλε του Βερολίνου είπε ότι λυπόταν που οι καλλιτέχνες είχαν πληγωθεί από το κομμάτι του Lebel.
Αλλά ο Sahakian και οι καλλιτέχνες είπαν ότι απέρριψαν τη δήλωση της επιμελητικής ομάδας, χαρακτηρίζοντάς την ως «εργαλειοποίηση του έργου και της ταυτότητάς μας ως Ιρακινής».
«Σε μια έκθεση που δίνει προτεραιότητα στην εμφάνιση άδικα φυλακισμένων Ιρακινών που φωτογραφίζονται σε σεξουαλικά και σωματικά βασανιστήρια, όχι, δεν βρίσκουμε ειλικρίνεια ή διαφάνεια σε αυτή την πατερναλιστική απάντηση», έγραψαν σε δήλωση που δημοσιεύτηκε από το Artforum.
Κατά την έναρξη της, η Μπιενάλε του Βερολίνου τοποθέτησε το έργο πίσω από μια κουρτίνα και έβαλε μια προειδοποίηση έξω από το έργο που παρότρυνε τους θεατές που «βίωσαν ρατσιστικό τραύμα ή κακοποίηση» να μην εισέλθουν σε αυτό. Ακόμη και αυτή η χειρονομία έγινε αντιληπτή ως μια κάπως εύκολη προσπάθεια να μετριαστεί οποιαδήποτε πιθανή ζημιά. Ο Μίτερ χαρακτήρισε την προειδοποίηση «πατερναλιστική και αποκλειστική».
Το σχόλιο σας