Κόσμος

BBC: Παραπληροφόρηση στο YouTube για τους Ουκρανούς πρόσφυγες

BBC: Παραπληροφόρηση στο YouTube για τους Ουκρανούς πρόσφυγες

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay

Τα fake news αποτελούν, δυστυχώς, σημείο των καιρών μας, με τον αχανή ωκεανό του ίντερνετ να κάνει συχνά δύσκολη την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. 

Το YouTube είναι αποφασισμένο να εισάγει διαφημίσεις για τα fake news που σχετίζονται με τους πρόσφυγες από την Ουκρανία. Εκπαιδευτικά βίντεο θα προβληθούν σε Τσεχία, Σλοβακία και Πολωνία προκειμένου να αποφευχθεί η παραπληροφόρηση σχετικά με τους Ουκρανούς πρόσφυγες.

Τα fake news αποτελούν, δυστυχώς, σημείο των καιρών μας, με τον αχανή ωκεανό του ίντερνετ να κάνει συχνά δύσκολη την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.

Το YouTube, πάντως, πρόκειται να εισάγει εκπαιδευτικές διαφημίσεις προκειμένου να βοηθήσουν τους χρήστες να αναγνωρίζουν το περιεχόμενο πιθανής παραπληροφόρησης.

Έτσι, λοιπόν, μετά από επιτυχημένο σχετικό πείραμα του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, το YouTube θα προβάλει τα εν λόγω διαφημιστικά σποτ στην Τσεχία, την Σλοβακία και την Πολωνία, προκειμένου να αποφευχθεί η παραπληροφόρηση αναφορικά με τους Ουκρανούς πρόσφυγες. 

Όσον αφορά το πείραμα, σε αυτό οι διαφημίσεις προβλήθηκαν σε 5,4 εκατομμύρια ανθρώπους, εκ των οποίων οι 22.000 συμμετείχαν μετά σε δημοσκόπηση.

Μέσα από την ερευνητική διαδικασία, οι ερευνητές παρατήρησαν βελτίωση των συμμετεχόντων στον εντοπισμό fake news και αυξημένη ικανότητα στον διαχωρισμό έγκυρων και μη πηγών, αλλά και στην απόφαση να μοιραστούν ή όχι το περιεχόμενο στα social media.

«Προφανώς δεν μπορείς να προβλέψεις κάθε ξεχωριστή περίπτωση παραπληροφόρησης που θα γίνει viral, αλλά αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να βρεις κοινά μοτίβα και σχήματα λόγου», σημειώνει ο Τζον Ρούζενμπικ και βασικός συντάκτης της εν λόγω επιστημονικής δημοσίευσης. Και συνεχίζει: «Η ιδέα πίσω από αυτήν την έρευνα ήταν: αν βρούμε μερικά από αυτά τα μοτίβα, είναι πιθανό να κάνουμε τους ανθρώπους πιο ανθεκτικούς σε αυτά, ακόμα και σε περιεχόμενο που δεν έχουν δει ποτέ πριν;».

Στο πείραμα, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα εργαλείο του YouTube, το Brand Lift, που χρησιμοποιούν οι διαφημιστές προκειμένου να εντοπίσουν αν μία διαφήμιση έχει κάνει πιο αναγνωρίσιμο το προϊόν τους.

Στην συγκεκριμένη έρευνα, δόθηκε στους συμμετέχοντες μια είδηση και ζητήθηκε από αυτούς να εντοπίσουν με ποια τεχνική αυτή χειραγωγούσε τον αναγνώστη. 

Σε δεύτερη ομάδα του πειράματος, δεν προβλήθηκε βίντεο στους συμμετέχοντες, παρά μόνο δόθηκε o τίτλος και οι αντίστοιχες απαντήσεις. Τα αποτελέσματα απέδειξαν πως, όσοι είδαν βίντεο ήταν πιο σωστοί σε ποσοστό 5%, σε αντίθεση με την άλλη ομάδα.

«Είναι ξεκάθαρα σημαντικό τα παιδιά να μάθουν να κάνουν πλευρικό διάβασμα και να τσεκάρουν την εγκυρότητα των πηγών. Αλλά, χρειαζόμαστε επιπλέον και λύσεις που θα μπορούν να αναχθούν στα social media και να βρουν σημείο επαφής με τους αλγόριθμους» σημειώνει ο καθηγητής Σάντερ Βαν Ντερ Λίντεν που επίσης ήταν την ερευνητική ομάδα.

Και καταλήγει: «Αλλά, στο τέλος της ημέρας, πρέπει να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα, στην οποία οι εταιρείες των social media ελέγχουν μεγάλο μέρος της ροής της πληροφορίας online. Για να προστατεύσουμε τους ανθρώπους, επομένως, πρέπει να βρούμε ανεξάρτητες, στηριγμένες σε στοιχεία λύσεις που οι εταιρείες των social media θα μπορούν να εφαρμόσουν στις πλατφόρμες τους».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments