Μαύρες γυναίκες καλλιτέχνες κατηγορούν το μουσείο του Ουισκόνσιν για «θεσμική ρατσιστική βία»
Πηγή Φωτογραφίας: Madison Museum of Contemporary Art
Μαύρες γυναίκες καλλιτέχνες που συμμετέχουν στη φετινή έκδοση της Τριενάλε του Wisconsin, μιας περιφερειακής έκθεσης που διοργανώθηκε από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Μάντισον (MMoCA), κατηγόρησαν το μουσείο για «θεσμική ρατσιστική βία». Περίπου οι μισοί από τους 23 καλλιτέχνες που συμμετείχαν στην παράσταση έχουν αποσύρει τα έργα τους σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Οι ισχυρισμοί δημοσιεύτηκαν σε μια ανοιχτή επιστολή που υπογράφηκε από «τους συλλογικούς καλλιτέχνες του MMoCA 2022 Wisconsin Triennial». Η έκθεση άνοιξε τον Απρίλιο και αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.
Στην επιστολή, η οποία δημοσιεύτηκε στις 19 Αυγούστου, κατηγόρησαν το μουσείο για «επαίσχυντη κακομεταχείριση των μαύρων καλλιτεχνών, εργολάβων και υπαλλήλων σε όλη την έκθεση». Το μουσείο αρνήθηκε τους ισχυρισμούς, χαρακτηρίζοντάς τους «ακατάλληλους και αβάσιμους» σε δήλωση που εκδόθηκε μετά τη δημοσίευση της επιστολής. Η έκθεση, που διοργανώθηκε από την ανεξάρτητη επιμελήτρια Fatima Laster, έχει τον τίτλο «Ain’t I A Woman?», μια αναφορά σε ένα βιβλίο των bell hooks. Η τριενάλε βασίζεται σε μαύρες φεμινιστικές γραφές, συμπεριλαμβανομένων έργων της Sojourner Truth και hooks. Το MMoCA διοργανώνει την τριενάλε για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, αλλά αυτή είναι η πρώτη έκδοση με δηλωμένη εστίαση στο έργο μαύρων γυναικών καλλιτεχνών στο Ουισκόνσιν.
Σε μια ενότητα με τίτλο «Αποτυχίες μουσείων», οι καλλιτέχνες ισχυρίζονται επίσης ότι έπρεπε να είχαν πληρωθεί περισσότερο. Η ατομική αμοιβή 250 $ που καταβάλλεται στους συμμετέχοντες καλλιτέχνες της τριετίας είναι χαμηλότερη από το ποσοστό του προϋπολογισμού λειτουργίας των 3 εκατομμυρίων δολαρίων του μουσείου που προτείνεται από τις οδηγίες της ομάδας εργασίας καλλιτεχνών W.A.G.E. για την αποζημίωση καλλιτεχνών. (Ομάδες βιομηχανίας όπως η Ένωση Διευθυντών Μουσείων Τέχνης και η Αμερικανική Συμμαχία Μουσείων δεν προσφέρουν πρότυπα για πληρωμές σε καλλιτέχνες.) Αυτή δεν ήταν η πρώτη έκκληση προς την ηγεσία του μουσείου να αντιμετωπίσει ζητήματα που σχετίζονται με τη φυλή και την ισότητα ενόψει της τριετής. Τους μήνες πριν από τα περιστατικά που αφορούσαν την Gee και το έργο της, μια ομάδα 20 καλλιτεχνών, επιμελητών και ακτιβιστών έστειλε μια επιστολή στο μουσείο για να υποστηρίξει το ραντεβού του Laster. Αυτή η επιστολή απευθυνόταν στον Brungardt και στο διοικητικό συμβούλιο του μουσείου και περιστράφηκε γύρω από ισχυρισμούς για «εσωτερική διαφωνία» που αφορούσαν τη συμμετοχή του Laster ως επιμελητή.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας