Εισιτήριο 9 ευρώ: Η Γερμανία τερματίζει το πείραμα με τα φθηνά ταξίδια στο τρένο
Πηγή Φωτογραφίας: dw.com
Το σύστημα έκδοσης εισιτηρίων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς στη Γερμανία είναι τόσο περίπλοκο, που υπάρχει ακόμη και ένα τραγούδι για αυτό.
“Κανείς δεν είναι στο γραφείο/Πού είναι ένα μηχάνημα εισιτηρίων;/Το να πάρεις ένα εισιτήριο από το Metzingen στο Bempflingen δεν είναι εύκολο”, λέει χαρακτηριστικά.
Αυτό το καλοκαίρι τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Η 31η Αυγούστου σηματοδοτεί το τέλος του 3μηνου πειράματος της Γερμανίας με εξαιρετικά φθηνά εισιτήρια για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο οι άνθρωποι μπορούσαν να ταξιδεύουν σε εθνικό επίπεδο με όλα τα τοπικά και περιφερειακά λεωφορεία και τρένα (εξαιρούνται τα τρένα μεγάλων αποστάσεων) με ένα μόνο εισιτήριο. Η τιμή? Μόλις 9 € (9 $) το μήνα.
Αποστολή εξετελέσθει?
Το μέτρο, το οποίο το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel περιέγραψε ως «το μεγαλύτερο πείραμα που έχει πραγματοποιήσει ποτέ η Γερμανία στο τοπικό σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών», εξέπληξε τους ανθρώπους. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση το ανακοίνωσε τον Μάρτιο ως μέρος ενός πακέτου ανακούφισης που αναπτύχθηκε για να βοηθήσει τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμό-ρεκόρ.
Οι γρήγορες αποφάσεις είναι κάτι σπάνιο στη γερμανική πολιτική. Οι σημαντικές πολιτικές κινήσεις ακολουθούν γενικά μεγάλες περιόδους διαπραγματεύσεων και μακροχρόνιες διαβουλεύσεις με εμπειρογνώμονες.
Εξαίρεση αποτέλεσε το εισιτήριο των 9 ευρώ που αιφνιδίασε ακόμη και τις μεταφορικές εταιρείες. Καθώς το πιλοτικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται σήμερα Τετάρτη, πολλοί σκέφτονται το καλοκαίρι που κυκλοφόρησε και αν το εισιτήριο σε εθνικό επίπεδο στέφθηκε με επιτυχία.
“Αυτό εξαρτάται από τον στόχο. Ποιος ήταν ο στόχος του έργου;” Ο Jonathan Laser, ανώτερος σύμβουλος στην civity Management Consultants, μια εταιρεία συμβούλων διαχείρισης με έδρα το Βερολίνο, ειδικευμένη στον δημόσιο τομέα, δήλωσε στη DW. “Αν ήταν να ελαφρυνθεί η οικονομική επιβάρυνση των πολιτών, θα έλεγα ναι. Εάν ο στόχος ήταν το μάρκετινγκ [δημόσιες συγκοινωνίες], αυτό είναι επίσης ναι. Αλλά αν ο στόχος ήταν η βιωσιμότητα, θα έλεγα όχι.”
Η τιμή προσέλκυσε νέους πελάτες
Πάνω από 52 εκατομμύρια άνθρωποι αγόρασαν το εισιτήριο.Άλλα 10 εκατομμύρια άτομα έλαβαν την έκπτωση αυτόματα.
Η συμφωνία προσέλκυσε επίσης πολλούς νέους επιβάτες. Σύμφωνα με έρευνα του VDV, το 15% των χρηστών εισιτηρίων των 9 ευρώ είπε ότι χωρίς την ειδική τιμή δεν θα είχαν κάνει τα ταξίδια που έκαναν.
“Εκατομμύρια άνθρωποι που ζουν από συντάξεις, κρατική πρόνοια ή χαμηλούς μισθούς στερούνται συνήθως [την πολυτέλεια των ταξιδιών]”, έγραψε ο Ulrich Schneider, Διευθύνων Σύμβουλος της Paritätischer Gesamtverband – μιας ένωσης κοινωνικής εργασίας και πρόνοιας – σε ένα δοκίμιο γνώμης. «Και θα τους το αρνηθούν ξανά όταν λήξει αυτή η προσφορά εισιτηρίου».
Ο ρυθμός του πληθωρισμού στη Γερμανία μειώθηκε επίσης ελαφρώς κατά τη διάρκεια του πειράματος, μια επίδραση που η στατιστική υπηρεσία της χώρας αποδίδει εν μέρει στον χαμηλό ναύλο.
Πάντως, παρά το γεγονός ότι τα μέλη του συνασπισμού δεν κατέληξαν ακόμη σε παράταση του πάσου των 9 ευρώ, όπως ζητούσαν πολλοί βουλευτές, με αποτέλεσμα σε πρώτη φάση να λήξει , όπως ήταν προγραμματισμένο, δεν αποκλείεται το ίδιο μέτρο ή κάποιο ανάλογο να δρομολογηθεί, δεδομένης της υψηλής απήχησης του.
Όσοι εναντιώνονται στέκονται μόνο στο τεράστιο κόστος του για τα δημόσια ταμεία και το γεγονός πως για να συνεχιστεί η χρηματοδότηση του μέτρου θα πρέπει να «κοπούν» κονδύλια από άλλους κλάδους, όπως η συντήρηση και ανανέωση των υποδομών.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας