Καραμανλής: Οι λιμένες της Βόρειας Ελλάδας θα αναδειχθούν από την επιτάχυνση των σιδηροδρομικών έργων
Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου)
Η επιτάχυνση των σιδηροδρομικών έργων θα αναδείξει τους λιμένες της Βόρειας Ελλάδας, τόνισε ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο της συζήτησης στη Βουλή του νομοσχεδίου για τις αστικές και τις υπεραστικές μεταφορές επιβατών.
Πιο συγκεκριμένα, η συμβολή του συζητούμενου νομοσχεδίου στην επιτάχυνση των σιδηροδρομικών έργων και στην ανάδειξη των λιμένων της βόρειας Ελλάδας σε κόμβους μεταφορών και υποδομών στη βαλκανική χερσόνησο, ανέδειξε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, μιλώντας επί του νομοσχεδίου για τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές, και ειδικότερα για τις διατάξεις που αφορούν στον διαχωρισμό της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ.
«Με την παρούσα κατάσταση, χρειαζόμασταν σχεδόν 16 χρόνια για ένα σιδηροδρομικό έργο, και μετά λέγαμε, γιατί η χώρα δεν έπαιξε το ρόλο της στη βιομηχανία των συνδυασμένων μεταφορών…» είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι «αναγνωρίσαμε εξ αρχής ότι η κατάσταση δεν προχωρά άλλο: εάν θέλουμε να δούμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να συνδέεται σιδηροδρομικά, ώστε να γίνει λιμάνι εξόδου όλων των προϊόντων από τη βαλκανική, δηλαδή να γίνει ένα gateway port, πρέπει να κάνουμε το αυτονόητο. Τη σιδηροδρομική σύνδεση του. Αλλά όχι σε 15 χρόνια» τόνισε.
Τόνισε πως το έργο είναι δημοπρατημένο από την Κυβέρνηση και ότι θα είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του 2028 θα είναι έτοιμο, «επειδή ερχόμαστε με τη διαδικασία τη μελετοκατασκευής».
Μάλιστα, στο σημείο αυτό, ο κ. Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι η πατρίδα μας έχει «ένα μικρό παράθυρο ευκαιρίας», χάρη στη γεωγραφική θέση της. Αν αυτά τα έργα δεν πραγματοποιηθούν μέσα στα έξι επόμενα χρόνια, η Ελλάδα θα χάσει το πολύ σημαντικό «τρένο», να παίξει ρόλο σοβαρού κέντρου υποδομών και μεταφορών της περιοχής, ανέφερε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Πώς θα συνδέσουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, έργα που έχουν δημοπρατηθεί -την πεδινή σιδηροδρομική Εγνατία- και μετά με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας; Πώς θα γίνει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ένα λιμάνι κόμβος μεταφορών και υποδομών, και άρα κόμβος ενεργειακός για τη ευρύτερη περιοχή; Με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καταφέρνουμε να «μπαϊπασάρουμε» (παρακάμψουμε) τα στενά. Επομένως, δίνουμε εναλλακτική δίοδο για πολλά προϊόντα, να βρουν είσοδο και έξοδο από το λιμάνι Αλεξανδρούπολης».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας