Nέα της αγοράς

Αττική Οδός: Στις 230.000 διελεύσεις η μέση ημερήσια κυκλοφορία – Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ

Πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι η κίνηση οχημάτων στην Αττική Οδό συνεχίζει το 2022 να ανακάμπτει, έχοντας επιστρέψει πλέον στα επίπεδα του 2019 (προ πανδημίας), με τη μέση ημερήσια κυκλοφορία να προσεγγίζει τις 230.000 διελεύσεις περίπου.

Την ανοδική της πορεία, όπως ήδη έχει καταγραφεί τους τελευταίους μήνες, συνεχίζει η κυκλοφορία στον κορυφαίο εγχώριο αυτοκινητόδρομο, την Αττική Οδό, σε μια συγκυρία στην οποία όχι μόνο προχωρούν διεργασίες για την υλοποίηση κάποιων εκ των περίφημων επεκτάσεών της, αλλά και είναι σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης για τη συντήρηση και λειτουργία του «χρυσού» οδικού άξονα.

Πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι η κίνηση οχημάτων στην Αττική Οδό συνεχίζει το 2022 να ανακάμπτει, έχοντας επιστρέψει πλέον στα επίπεδα του 2019 (προ πανδημίας), με τη μέση ημερήσια κυκλοφορία να προσεγγίζει τις 230.000 διελεύσεις περίπου. Σε επίπεδο 6μήνου ουσιαστικά η απόσταση ανάμεσα στο 2022 και το 2019 είναι ελάχιστη (-1,4%) ενώ σε βάθος 8μηνου είναι στο -1,2%. Το δε διάστημα Ιουλίου – Αυγούστου η διαφορά «έκλεισε» περαιτέρω και έπεσε στο 0,4%, ήτοι σε οριακό επίπεδο.

Μάλιστα, αυτό συνέβη παρά την ουσιαστική υστέρηση έναντι του παρελθόντος η οποία παρατηρήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο, όταν λόγω της κακοκαιρίας «Ελπίδα» είχε διακοπεί η κυκλοφορία και ανασταλεί η είσπραξη διοδίων για λίγες ημέρες. Κατά τις ίδιες πηγές, με την εξαίρεση του Ιανουαρίου, η μέση ημερήσια κυκλοφορία κατά τους υπόλοιπους μήνες του 2022 κινείται πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019, ενώ για άλλη μία χρονιά συνεχίστηκε η «παράδοση» με την καταγραφή ιδιαίτερα υψηλής κίνησης στο τρίμηνο Μαΐου – Ιουλίου.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο κυκλοφοριακός φόρτος της Αττικής Οδού τα τελευταία χρόνια απέχει από τα επίπεδα του 2009, τα οποία είχαν αποτελέσει ιστορικό υψηλό πριν ξεκινήσει η σταδιακή μείωση των διελεύσεων οχημάτων λόγω της μακράς οικονομικής κρίσης στη χώρα μας.

Ποιοι μήνες ήταν «πάνω» από το 2019

Γενικότερα, και αφήνοντας στην άκρη τον Ιανουάριο όπου οι διελεύσεις φέρονται να εμφάνισαν μείωση άνω του 15%-16% έναντι του πρώτου μήνα του 2019, σε κάποιους μήνες οι ροές του 2022 «πέρασαν πάνω» από τις αντίστοιχες του 2019 (π.χ. Φεβρουάριο, Απρίλιο, Μάιο, Ιούνιο, Αύγουστο), αν και σε σχετικά μικρά ποσοστά της τάξεως του 2% με 4%. Ως προς τη μέση ημερήσια διέλευση, καταγράφονται νούμερα της τάξεως των 200 με 265 χιλ. στο πρώτο 8μηνό, με τις περισσότερες ροές ανά ημέρα να παρατηρούνται Μάιο με Ιούλιο (255 χιλ. έως 265 χιλ. διελεύσεις) και τις λιγότερες τον Ιανουάριο (σχεδόν 180 χιλ. διελεύσεις την ημέρα) και τον Αύγουστο (κάτω από 200 χιλ. διελεύσεις).

Είναι προφανές ότι η κίνηση μέσα στο 2022 είναι ανεβασμένη σε σχέση με πέρυσι (υπήρχαν μέτρα κατά της πανδημίας). Όπως αναφέρονταν και στην χρηματοοικονομική έκθεση 6μήνου του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ (είναι βασικούς μέτοχος της κοινοπραξίας μαζί με την ΑΒΑΞ), αυξήθηκε η κυκλοφορία στην Αττική Οδό κατά 28% την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2022, όπως και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο