Ενεργειακή κρίση – Γαλλία: “Στερεύουν” τα πρατήρια υγρών καυσίμων από την απεργία
Πηγή Φωτογραφίας: LEFIGARO
Κινήσεις εκτόνωσης της έκρυθμης κατάστασης που έχει προκληθεί από την απεργία των εργαζομένων στα διυλιστήρια, οι οποίοι ζητούν μισθολογικές αυξήσεις και έχουν οδηγήσει σε απόγνωση χιλιάδες Γάλλους και χάος στην εφοδιαστική αλυσίδα, κάνει η γαλλική κυβέρνηση.
Κάπως βελτιωμένη, ωστόσο, υπήρξε η εικόνα κατά το Ελιζέ, μετά την επίταξη εργαζομένων στο διυλιστήριο της Esso-ExxonMobil στη Νορμανδία, την περασμένη Τετάρτη, για να ακολουθήσει την επομένη η αναστολή των κινητοποιήσεων στη συγκεκριμένη μονάδα.
Πρωτοβουλίες ανέλαβε, και η διοίκηση της Total Energie, καταφέρνοντας να διαρρήξει με τις αντιπροτάσεις το απεργιακό μέτωπο. Διαχωρίζοντας τη στάση της, η Γενική Εργατική Συνομοσπονδία (CGT), δηλαδή η ισχυρότερη, συνδικαλιστική οργάνωση, απέρριψε τις αντιπροτάσεις της εταιρίας και αποχώρησε από το τραπέζι του διαλόγου, εν αντιθέσει με τα σωματεία CFDT και CFE-CGC, τα οποία ήρθαν τελικά σε συμφωνία με τη διοίκηση. Το περιεχόμενο της συμφωνίας αφορά στην αύξηση μισθών κατά 7% και ένα εφάπαξ μπόνους στους εργαζόμενους που θα κυμαίνεται από 3.000 έως 6.000 ευρώ. Σημειωτέον ότι στην αρχική πρόταση της TotalEnergies περιλαμβανόταν αύξηση 6%.
Εκπρόσωποι της Συνομοσπονδίας επικαλούνται τα «τεράστια κέρδη» των βιομηχανικών κολοσσών, όπως η Total και η Exxon, για να αιτιολογήσουν την πάγια θέση τους για διψήφια αύξηση της τάξης του 10%, με δεδομένη την έκρηξη του κόστους ζωής στη Γαλλία, λόγω του κύματος ακρίβειας και του υψηλού πληθωρισμού.
Η αλλαγή γραμμής πλεύσης από τα συνδικάτα CFDT και CFE-CGC αντίστοιχα, εκτιμάται ότι θα δρομολογήσει εξελίξεις εξομάλυνσης της κατάστασης, ενώ δεν αποκλείεται η γαλλική κυβέρνηση να προχωρήσει στη λήψη σκληρότερων μέτρων, με αφετηρία την επίταξη εργαζομένων στο διυλιστήριο της Δουνκέρης.
Με τις κινητοποιήσεις, ωστόσο, στα διυλιστήρια να διαρκούν εδώ και τρεις εβδομάδες, περισσότερα από 1 στα 4 γαλλικά βενζινάδικα, δηλαδή σε ποσοστό 28,5%, είναι εκτός αποθέματος για τουλάχιστον ένα καύσιμο, όπως δήλωσε η Γαλλίδα υπουργός Ενεργειακής Μετάβασης Agnes Pannier-Runacher.
Αν και η γαλλική κυβέρνηση έχει καλέσει την Totalenergies να επιληφθεί άμεσα του μισθολογικού ζητήματος, τέσσερα από τα επτά συνολικά διυλιστήρια της χώρας παραμένουν κλειστά, σε μια στιγμή που ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα πρωτοφανές, κατασκοπευτικό σκάνδαλο. Με τους εργάτες της στους δρόμους, πληροφορίες θέλουν την Totalenergies να αντιμετωπίζει δίωξη για «συνενοχή σε εγκλήματα πολέμου», για φερόμενη βοήθεια στα ρωσικά αεροπλάνα που βομβάρδισαν την Ουκρανία, μετά από μήνυση που κατέθεσαν οι ΜΚΟ Darwin Climax Coalition και Razom We Stand παρέδωσαν τον φάκελο.
Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν οι δύο Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, η Totalenergies φέρεται ότι εκμεταλλεύτηκε ένα κοίτασμα φυσικού αερίου που χρησιμοποιείται για την παραγωγή κηροζίνης που χρησιμοποιούν τα ρωσικά αεροπλάνα στους βομβαρδισμούς τους στην Ουκρανία, ιδιαίτερα στην επίθεση της 16ης Μαρτίου 2022 σε θέατρο της Μαριούπολης που φιλοξενούσε αμάχους που σκότωσαν περίπου 600, όπως μετέδωσε η γαλλική εφημερίδα Le Monde.
Η TotalEnergies απέρριψε τις κατηγορίες, αποκαλώντας τις «εξωφρενικές και συκοφαντικές», σε δήλωση στη Le Monde, εκπρόσωποι των δύο ΜΚΟ, ωστόσο, επέμειναν στα λεγόμενά τους, δηλαδή ότι έχουν υποβάλει καταγγελία κατά της TotalEnergies, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία «συνέβαλε στην παροχή στη ρωσική κυβέρνηση με τα απαραίτητα μέσα για τη διάπραξη εγκλημάτων πολέμου».
Στην ίδια κατεύθυνση, έρευνα που επικαλείται η ΜΚΟ Global Witness με έδρα το Λονδίνο ανέφερε ότι το συμπύκνωμα φυσικού αερίου από το κοίτασμα Termokarstovoye της Total μεταφέρθηκε σε ολόκληρη τη Ρωσία για διύλιση, προτού αποσταλεί ως καύσιμο αεροσκαφών σε βάσεις της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας κοντά στην Ουκρανία, σύμφωνα με το FRANCE24, περιλαμβάνοντας βάσεις για τα μαχητικά-βομβαρδιστικά Sukhoi Su-34.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας