Vinfast: Πώς από τα noodle bars φτάνεις να γίνεις κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
Πηγή Φωτογραφίας: SBTN
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ένας Βιετναμέζος μαθηματικός, ο Pham Nhat Vuong, φτάνει στην Ουκρανία. Δεν είχε πλούσιους γονείς, ούτε κάποια περιουσία. Για την ακρίβεια, μόλις είχε αποφοιτήσει από ένα ρωσικό πανεπιστήμιο. Άνοιξε ένα μικρό noodle bar, και τα φτηνά γεύματά του βρήκαν μια έτοιμη αγορά ανάμεσα στους ντόπιους φοιτητές. Γρήγορα δημιούργησε εκεί μια τεράστια επιχείρηση αποξηραμένων τροφίμων, την οποία τελικά πούλησε στη Nestle για $150 εκατομμύρια.
Πώς από τα noodle bars φτάνεις να γίνεις κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
Οι περισσότεροι λογικά θα είχαν σταματήσει εκεί, καθώς για τη συντριπτική πλειοψηφία ένα τέτοιο ποσό θα ήταν κάτι πέρα από τις φαντασιώσεις του. Όχι όμως για τον Vuong. Στο μεταξύ, από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, είχε εισέλθει και στο κομμάτι του real estate, ξεκινώντας επιχειρήσεις ακινήτων και θερέτρων στο Βιετνάμ. Το 2015, έγινε ο πρώτος δισεκατομμυριούχος της χώρας. Σε δολάρια, όχι σε ντονγκ.
Η αυτοκρατορία που αρχίζει να δημιουργείται ονομάζεται Vingroup. Μέχρι το 2016, στις δραστηριότητές της περιλαμβάνονται κατοικίες, εμπορικά κέντρα, θέρετρα, θεματικά πάρκα, σχολεία, πανεπιστήμια, μη κερδοσκοπικά νοσοκομεία, φαρμακευτικά προϊόντα και τεχνητή νοημοσύνη. Το θέμα όμως, είναι ότι ο Vuong είδε ένα ταβάνι σε όλα αυτά, καθώς δεν του προσέφεραν περιθώρια για επέκταση εκτός συνόρων. Ο χώρος του αυτοκινήτου όμως;
Αν κατάφερνε να μπει στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, θα μπορούσε να φτάσει σε όλη την υφήλιο και να φέρει συνάλλαγμα στην πατρίδα του. Κάπως έτσι, προέκυψε η ίδρυση της εταιρείας αυτοκινήτων Vinfast. Για την οποία όμως δεν είχε προσωπικό, δεν είχε εμπειρία και δεν είχε εργοστάσιο ή κέντρο ανάπτυξης. Κανένα πρόβλημα. Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, η Vinfast συμμετείχε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2018 με τα δύο πρώτα της αυτοκίνητα. Ήταν δύο καλά τροποποιημένες εκδοχές των BMW 5 Series και X5, με συμβολή της ItalDesign στον τομέα της εμφάνισης και της Magna Steyr στα μηχανικά μέρη. Το εργοστάσιο στο Βιετνάμ ήταν σχεδόν έτοιμο.
Είχε πρόγραμμα..
Το σχέδιο ήταν οι πωλήσεις να περιοριστούν αρχικά σε τοπικό επίπεδο. Αποδείχτηκε απόλυτα σωστή κίνηση. Οι άνθρωποι που είχαν εκπαιδευτεί και είχαν θέσεις εργασίας στην VinGroup και φυσικά ψώνιζαν σε καταστήματα της VinGroup, ήταν απίθανο να αποστρέφονται τη μάρκα. Οι παραγγελίες άρχισαν να πέφτουν βροχή. Βέβαια, μόλις τρία χρόνια μετά την κυκλοφορία των πρώτων της βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, η Vinfast τα απέσυρε.
Πλέον είναι όλα ηλεκτρικά. Υπάρχουν τέσσερα crossover, τα νέα VF6 και VF7 που παρουσιάστηκαν φέτος στο Παρίσι. Όπως προδίδει και η ονομασία τους, τοποθετούνται κάτω από τα VF8 και VF9 και είναι και τα δύο σχεδιασμένα από την Pininfarina. Ένα ακόμη μοντέλο, το μικρότερο VF5, ακολουθεί από κοντά. Όχι ένα ή δύο, αλλά πέντε διαφορετικά μοντέλα λοιπόν. Οι πωλήσεις στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ολλανδία ξεκινούν στις αρχές του επόμενου έτους και όλα τα Vinfast συνοδεύονται από 10ετή εγγύηση.
Η Vinfast φυσικά, δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη. Μόλις πέντε χρόνια μετά την ίδρυσή της, η εταιρεία κατασκευάζει ένα εργοστάσιο στην Αμερική και αναζητά χώρο για ένα ακόμη στην Ευρώπη. Έστω και αν επιτύχει ένα μέρος μόνο από τους στόχους αυτούς, η πρόοδος θα είναι εκπληκτική. Μέχρι να έρθει η στιγμή της κατασκευής αυτού του νέου εργοστασίου, ο Vuong θα έχει ήδη επενδύσει στον τομέα του αυτοκινήτου περίπου $10 δις.Σίγουρα ο χώρος του αυτοκινήτου εμπεριέχει μεγάλες δόσεις ρίσκου. Όμως με δεδομένη την ταχύτητα με την οποία έχουν συμβεί όλα στην περίπτωση της Vinfast, λογικά δεν θα αργήσουμε να μάθουμε την έκβαση αυτού του ρίσκου.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας