ΑΒ Βασιλόπουλος: Πώς θα καταφέρει να γίνει η πιο οικονομική αλυσίδα σούπερ Μάρκετ;
Πηγή Φωτογραφίας: Reporter.gr - Energymag.gr
Να απαντήσει στην ευρύτερη αντίληψη των καταναλωτών που θεωρούν ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι η πιο ακριβή αλυσίδα της αγορές αυτή τη στιγμή, καλείται η επιχείρηση σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο brand president της επιχείρησης, Νίκος Λαβίδας στο πλαίσιο σχετικής παρουσίασης.
Κατά τον ίδιο στις στρατηγικές κατευθύνσεις είναι να αντιμετωπίσει την αύξηση των τιμών και τις επικρατούσες πληθωριστικές τάσεις, προσφέροντας λύσεις προς τους καταναλωτές κατά την τρέχουσα περίοδο, όπως σημείωσε. “Το μεγαλύτερό μας θέμα και πρόκληση είναι ότι ο κόσμος μας θεωρεί ακριβούς και αυτό είναι που πρέπει να αντιστρέψουμε. Είναι δύσκολο παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μία αντίληψη που απέχει από την πραγματικότητα. Ο ΑΒ δεν είναι ακριβός προορισμός. Ο κόσμος πιστεύει ότι είμαστε ακριβοί γιατί διαθέτουμε ένα ουίσκι Lagavulin με 80 ευρώ ωστόσο προσφέρουμε την ίδια στιγμή και ένα κρασί με 2 ευρώ. Ένας ακόμα λόγος για τον οποίο έχει σχηματίσει αυτή την αντίληψη για εμάς είναι επειδή διαθέτουμε ωραία καταστήματα που δεν τα συναντά κανείς αλλού. Ωστόσο έκπτωση στην αγοραστική εμπειρία δεν θα κάνουμε”, σημείωσε χαρακτηριστικά.
Επιστροφή 25 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως μέσω του σχήματος πιστότητας ΑΒ Plus
Σε ό,τι αφορά τη σχέση με τους πελάτες της η αλυσίδα σύμφωνα με τον Γιώργο Λαμπίρη στοχεύει σε προωθητικές ενέργειες με αντικείμενο τη μείωση των τιμών της. Σε αυτό το πλαίσιο επιστρέφει 25 εκατομμύρια ευρώ ετησίως μέσα από το loyalty σχήμα AB Plus. Επιπλέον προσφέρει 850 βασικά αγαθά που καλύπτουν ευρεία γκάμα αναγκών με σταθερά χαμηλή τιμή. “Στόχος μας είναι να φτάσουμε στους 1.200 κωδικούς προϊόντων που θα πωλούνται σε χαμηλή τιμή για να καλύψουμε όλες τις ανάγκες σε βασικά καταναλωτικά αγαθά”, πρόσθεσε ο κύριος Λαβίδας.
Σε ό,τι αφορά το μεγάλο κατάστημα που η εταιρεία είχε προγραμματίσει να λειτουργήσει εντός της φετινής χρονιάς στο “δαχτυλίδι” της λεωφόρου Κηφισίας και οι εργασίες διακόπηκαν τους τελευταίους μήνες, ο κύριος Λαβίδας σημείωσε ότι υπήρξαν καθυστερήσεις λόγω γραφειοκρατικών ζητημάτων. Πρόσθεσε ότι τον Δεκέμβριο ξεκινούν εκ νέου οι εργασίες με στόχο να λειτουργήσει στο α’ εξάμηνο του 2023.
Σε ερώτημα για το τι απαντά σε εκείνους που υποστηρίζουν ότι ανέλαβε επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος προκειμένου να κάνει τη “βρόμικη δουλειά”, προχωρώντας σε αναδιάταξη δυνάμεων και απομακρύνσεις στελεχών το τελευταίο διάστημα, ο ίδιος απάντησε ότι “υλοποιούμε μία αναδιοργάνωση που έχει στόχο να δημιουργηθεί ένα ευέλικτο σχήμα στον διοικητικό τομέα και είναι κάτι που ξεκίνησε πριν έρθω. Συμφωνώ απόλυτα με αυτό που γίνεται γιατί το σημαντικό είναι να έχεις τη σωστή οργάνωση για να ανταπεξέλθεις στα νέα δεδομένα. Αυτό δεν έγινε για λόγους μείωσης του κόστους, γιατί αντίστοιχα έχουμε ανάγκες στα καταστήματα και προσλαμβάνουμε συνέχεια. Το σκεπτικό δεν ήταν να μειωθεί το ανθρώπινο δυναμικό, αλλά να υπάρξει μία σωστή οργάνωση”.
Ως προς την κερδοφορία σημείωσε ότι παρουσιάζει πτωτικές τάσεις λόγω του κόστους ενέργειας, το οποίο χαρακτήρισε τεράστιο και συγκεκριμένα διευκρίνισε ότι είναι ενισχυμένο κατά 2,5 φορές σε σχέση με πέρυσι. “Να αυξηθεί η κερδοφορία μας είναι φύσει αδύνατον, εκτός εάν κάποιος είναι μάγος. Σε ό,τι αφορά την κατάκτηση της 1ης, 2ης ή 3ης θέσης έχει ελάχιστη σημασία. Αυτό που θέλουμε είναι να αναπτυσσόμαστε περισσότερο από την ανάπτυξη της αγοράς. Ο λόγος που δεν το έχουμε πετύχει μέχρι στιγμής αυτό είναι γιατί μας θεωρούν ακριβούς”, επανέλαβε σε άλλο σημείο της παρουσίασής του.
Το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμεί σήμερα 592 καταστήματα, διαθέτει 11.000 προϊόντα μέσω του AB home shop center (dark store) και παρουσία σε 231 πόλεις με 125.000 τ.μ. χώρων αποθήκευσης και 352.114 τ.μ. σε χώρους λιανικής πώλησης.
Διατηρεί αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο δίκτυο franchise με 264 καταστήματα που σκοπεύει να το αναπτύξει περαιτέρω το προσεχώς χρονικό διάστημα και μέσω αυτού συντηρούνται περισσότερες από 1.700 οικογένειες. Έχει συνάψει συνεργασίες με τουλάχιστον 600 προμηθευτές, 400 συνεργάτες και υπηρεσίες, ενώ το 90% των προϊόντων προέρχονται από μικρούς και μεγάλους Έλληνες παραγωγούς κυρίως στα φρέσκα προϊόντα. Απασχολεί 14.000 εργαζόμενους και εξυπηρετεί 2.200.000 πελάτες την εβδομάδα μέσα από το δίκτυο καταστημάτων που διατηρεί. Η συνολική μισθοδοσία με παροχές προς το προσωπικό φτάνει περίπου τα 240 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κύριος Λαβίδας. Σε ό,τι αφορά τον τζίρο φέτος θα είναι σταθερός (1,96 δισ. ευρώ το 2021) και ίσως με μία μικρή αύξηση για τη φετινή χρονική περίοδο, ωστόσο ο όγκος πωλήσεων θα είναι πτωτικός, διευκρίνισε ο Νίκος Λαβίδας.
Ανοιχτό το ενδεχόμενο διακοπής της συνεργασίας με τη Shell
Ως προς την υφιστάμενη συνεργασία με τα πρατήρια Shell υπάρχουν σε εξέλιξη συζητήσεις για το εάν το μοντέλο του AB Shop & Go θα μπορούσε να εξελιχθεί το επόμενο διάστημα, χωρίς να αποκλείεται η διακοπή συνεργασίας δεδομένης της πρόθεσης της αλυσίδας πρατηρίων καυσίμων να συνδυάσει την προσφορά καφέ και σνακ με τις υπηρεσίες σούπερ μάρκετ.
Απαντώντας στα όσα ακούστηκαν για προσέγγιση αλυσίδων με στόχο την εξαγορά τους ο κύριος Λαβίδας απάντησε ότι “και με τον Γέγο όπως και με άλλες μικρές αλυσίδες έχουν υπάρξει συζητήσεις, οι οποίες ωστόσο δεν τελεσφόρησαν”.
Ετησίως η αλυσίδα επενδύει περίπου 60 εκατ. ευρώ για επέκταση και ανάπτυξη του δικτύου καθώς και για ανακαινίσεις και επέκταση του e-commerce. Το 2023 σκοπεύει να ανοίξει 10 ιδιόκτητα καταστήματα και περίπου 50 καταστήματα μέσω franchise, ενώ ταυτόχρονα εξετάζει τη δυνατότητα εξαγορών. Ταυτόχρονα εξετάζει και άλλες λύσεις για την ενίσχυση της παρουσίας του στο e-commerce όπου εκτός από το Home Shop Center στην περιοχή του Ρέντη θα εξετάσει τη δημιουργία και ανάλογης εγκατάστασης μελλοντικά. Αυτή τη στιγμή το e-shop της ΑΒ Βασιλόπουλος καταγράφει πωλήσεις αντίστοιχες με το 3% του κύκλου εργασιών της επιχείρησης, ποσοστό αντίστοιχο με τον μέσο όρο της αγοράς, ενώ στη διάρκεια του 2022 αναπτύσσεται με ποσοστό άνω του 20%.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας