Γενιά Ζ: Οδηγός επικοινωνίας για γονείς και πολιτευόμενους
Πηγή Φωτογραφίας: offsite news
Αρκετά ελεεινολογήθηκαν οι νέοι που γεννήθηκαν μεταξύ 1995 – 2010 και χαρακτηρίστηκαν υποτιμητικά σαν «παιδιά – οθόνες» και «κολλημένα με το internet». Προτιμότερο είναι να προσπαθήσει κάποιος να δει τον κόσμο μέσα από τα μάτια τους. Με αυτόν τον τρόπο διατηρεί κανείς ακέραιες τις ελπίδες του να επικοινωνήσει μαζί τους από το να τους απαξιώνει απερίσκεπτα.
Σταχυολογώντας από την ολοένα και διογκούμενη ερευνητική αρθρογραφία αναφορικά με τη νέα γένια που επέρχεται, μπορούμε βάσιμα, χωρίς αυθαιρεσίες, να ορίσουμε ορισμένες βασικές επικοινωνιακές παραδοχές, χρήσιμες ιδίως για γονείς και πολιτευόμενους.
Η πρώτη από αυτές είναι ότι πρόκειται για μια γενιά – τομή στη συνέχεια των μεταπολεμικών γενεών. Αυτό το στοιχείο της τομής, της ασυνέχειας και της ρήξης με προγενέστερες γενιές, συμφωνούν κοινωνικοί επιστήμονες, είναι το διαδίκτυο. Πρόκειται για τη γενιά που μεγαλώνει μες στο διαδίκτυο και όχι για κάποια γενιά που έρχεται να γνωρίσει το διαδίκτυο και τις χρήσεις του. Άρα, οι γονείς και οι πολιτευόμενοι καλούνται να εξοικειωθούν με τα στοιχειώδη του διαδικτύου και με θεμελιακούς ιδιωματισμούς του.
Η δεύτερη παραδοχή της Generation Z ή Gen Z έγκειται στο ότι δεν είναι κάποιοι φλύαροι του διαδικτύου, παρά το ότι αφιερώνουν σε αυτό πολλές ώρες. Είναι επιλεκτικοί και, για όσους σκέπτονται το μάχιμο πολιτεύεσθαι, προτιμούν τα βίντεο και ορισμένα κοινωνικά δίκτυα.
Σύμφωνα με την Wided Badat (2017), η Gen Z θεωρεί κοινωνικά δίκτυα, όπως είναι το Facebook, ως οριστικά παρωχημένα. Ο λόγος δεν έχει να κάνει με τη γενικευμένη τεχνολογική και επικοινωνιακή νεολατρεία. Ο λόγος αναφέρεται στο ότι οι αναρτήσεις στο Facebook συνοδεύονται συχνά από μακροσκελείς αναρτήσεις και από έριδες που οι νέοι συνάνθρωποί μας βρίσκουν πραγματικά περιττές. Κι αν αυτό πρέπει σώνει και καλά να αξιολογηθεί, μάλλον θετικό είναι. Ένας γονέας ή ένας πολιτικός θα συναντήσει τη Gen Z στο Instagram, στο Snapchat και στο TikTok.
Μια ακόμη παραδοχή είναι ότι ένας μέσος εκπρόσωπος αυτής της γενιάς είναι έτοιμος να αφιερώσει ακόμη και τη μισή του μέρα, κάπου δώδεκα ώρες, στο Instagram, αρκεί τα μηνύματα που θα λάβει να είναι πραγματικά πρωτότυπα και να μην υποτιμά τη νοημοσύνη τους. Οι αναρτήσεις καλό είναι να είναι σύντομες, σαφείς και περιεκτικές και έχει βρεθεί ότι ένας τίτλος, που θα τους φανεί πρωτότυπος, μπορεί να τους κεντρίσει το ενδιαφέρον πολύ πιο άμεσα από ένα εντυπωσιακό video ή από μια πρωτότυπη εικόνα. Σε αντίθεση με ό,τι αναχρονιστικά πιστεύεται από ορισμένους, οι νέοι της γενιάς Z είναι πολύ πιο έξυπνοι από όσο νομίζουμε και μπορούν πιο γρήγορα από παλαιότερες γενιές να διακρίνουν το πραγματικά πρωτότυπο και έξυπνο.
Επίσης, η μαζική αποστολή email, την οποία υιοθετούν οι μάχιμοι πολιτικοί, δεν πρόκειται να έχει μακρά διάρκεια ζωής, αφού προτιμούν τις έξυπνες αναρτήσεις. Προτιμότερο είναι, από τη σκοπιά αυτή, ένας πολιτικός να διατηρεί ειδικό λογαριασμό στα προαναφερόμενα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έχει περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει την εμπιστοσύνη αυτής της νέας γενιάς ψηφοφόρων.
Και ακόμη, δεν θα ήταν αδόκιμο για έναν πολιτικό να επικεντρωθεί στο καθαυτό έργο, στο συγκεκριμένο έργο που έχει παραγάγει. Ο πολιτικός παλαιότερων εποχών που τοποθετούνταν επί παντός ζητήματος επιδιδόμενος σε πολιτικές μακρηγορίες, μάλλον πλήξη θα προξενήσει στην generation Z παρά ενδιαφέρον.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας