Nέα της αγοράς

Αεροταξί: Ήρθαν για να μείνουν – Το 2030 θα έχουν παραδοθεί στο κοινό

Νεοφυείς επιχειρήσεις, αλλά και κολοσσοί, επενδύουν σε αυτό το είδος τεχνολογίας για να κάνουν τα ταξίδια ταχύτερα για τους καταναλωτές.

Ένας κόσμος με ιπτάμενα οχήματα, όπως φαντάζονταν πολλοί σεναριογράφοι ταινιών επιστημονικής φαντασίας, μπορεί να είναι πιο κοντά από όσο νομίζετε.

Πολλές εταιρείες στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων startups, αναπτύσσουν ηλεκτρικά αεροταξί που στοχεύουν να απομακρύνουν τα αυτοκίνητα από το δρόμο και να στείλουν τους ανθρώπους στον… ουρανό (όχι με την μακάβρια έννοια που πολλοί θα σκέφτονταν).

Νεοφυείς επιχειρήσεις, αλλά και κολοσσοί, επενδύουν σε αυτό το είδος τεχνολογίας για να κάνουν τα ταξίδια ταχύτερα για τους καταναλωτές.

Τον Οκτώβριο, η Delta Air Lines εντάχθηκε στη λίστα των αεροπορικών εταιρειών που στοχεύουν στα ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOLs), επενδύοντας 60 εκατ. δολάρια στην Joby Aviation.

Το 2021, όταν η Joby ανακοίνωσε το σχέδιό της να λανσάρει αεροταξί τύπου Uber έως το 2024, προκάλεσε κριτική από αναλυτές του κλάδου σχετικά με την ικανότητα κυκλοφορίας μέχρι εκείνη την ημερομηνία. Ωστόσο, η επένδυση της Delta είναι μια πενταετής συνεργασία για τη λειτουργία eVTOL αποκλειστικά στο δίκτυο της Delta.

Η United Airlines συνεργάζεται επίσης με μια startup με έδρα τη Σουηδία, τη Heart Aerospace, για να έχει ηλεκτρικά αεροσκάφη που που θα πραγματοποιούν περιφερειακά δρομολόγια έως το 2030, προσθέτοντας σε δύο άλλες επενδύσεις για eVTOL από την αεροπορική εταιρεία. Η μία με 15 εκατομμύρια δολάρια στην Eve Air Mobility για 200 αεροσκάφη και η άλλη με 10 εκατομμύρια δολάρια στην Archer Aviation για 100 ιπτάμενα οχήματα

Τέλος, η American Airlines επένδυσε 25 εκατομμύρια δολάρια στην Vertical Aerospace, μια εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, προχωρόντας σε παραγγελία 50 αεροσκαφών.

Τα αεροταξί θα μπορούσαν να βγουν στις αγορές το 2030

Ενώ οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες συνάπτουν συμφωνίες με παγκόσμιες νεοφυείς επιχειρήσεις, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι αυτές είναι υπό όρους. Εξαρτάται από την πιστοποίηση αυτών των αεροσκαφών και το πόσο γρήγορα μπορούν να τα κατασκευάσουν οι εταιρείες, δήλωσε ο Savanthi Syth, στέλεχος που καλύπτει τις παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες και την κινητικότητα στο Raymond James.

Μόλις αυτά τα αεροσκάφη λάβουν πιστοποίηση και αρχίσουν να αυξάνουν την παραγωγή, ο Syth είπε ότι το πιθανό μέγεθος της αγοράς θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το πόσο κοντά οι εταιρείες μπορούν να εξελίξουν τα eVTOL στο σημείο που θέλουν οι καταναλωτές.

«Αρχικά, τα eVTOL υποτίθεται ότι θα αντικαταστήσουν το προσωπικό αυτοκίνητο», είπε ο Syth. «Αλλά θα είναι διαφορετικό για τους ανθρώπους, με βάση το πού θα βρίσκονται τα eVTOL».

Οι εταιρείες οραματίζονται τα ιπτάμενα οχήματα να χρησιμοποιούν την υπάρχουσα υποδομή για να λειτουργήσουν, όπως η δημιουργία «vertistops», όπου αεροσκάφη προσγειώνονται πάνω από κτίρια σε αστικές περιοχές για να φορτίζουν μεταξύ μικρών αποστάσεων ή «vertiports», τα οποία χρησιμοποιούν περιφερειακά αεροδρόμια για να φορτίζουν σε μεγαλύτερες αποστάσεις, περίπου πάνω από 100 μίλια.

Εάν οι εταιρείες μπορούν να τοποθετήσουν vertistop και vertiports κοντά στους καταναλωτές σε κατοικημένες περιοχές, τότε το μέγεθος της αγοράς θα μπορούσε να είναι μεγάλο, είπε ο Syth. «Για να δείτε πολλά ιπτάμενα οχήματα να πετούν πάνω από το κεφάλι σας, πιθανότατα θα πρέπει να περιμένουμε τη δεκαετία του 2030», πρόσθεσε.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο