Κυρώσεις στη Ρωσία: Οι 7 απροσδόκητοι τρόποι με τους οποίους άλλαξε η καθημερινότητα των Ρώσων
Πηγή Φωτογραφίας: trt world
Οι δυτικές κυρώσεις στη Ρωσία για την εισβολή της στην Ουκρανία μπορεί να μην οδήγησαν στη δραματική οικονομική κατάρρευση που κάποιοι προέβλεπαν – αλλά εξακολουθούν να έχουν εκτεταμένο αντίκτυπο.
Η Ρωσία είναι πλέον η χώρα με τις περισσότερες κυρώσεις στον κόσμο και οι ελλείψεις αγαθών, η περιορισμένη πρόσβαση σε υπηρεσίες και άλλοι περιορισμοί αλλάζουν σιγά-σιγά την καθημερινή ζωή με μερικές φορές εκπληκτικούς τρόπους – από αλλαγμένες συνταγές ζαχαρωτών και χαμηλότερες ταχύτητες Διαδικτύου μέχρι “λουκέτα” σε κρεματόρια και λιγότερα λεωφορεία.
Εννέα μήνες μετά την επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία,το The Moscow Times εντόπισε 7 απροσδόκητους τρόπους με τους οποίους οι κυρώσεις έγιναν αισθητές:
Αλλαγή συνταγών καραμέλας
Ο επικεφαλής ενός εργοστασίου ζαχαροπλαστικής στην πόλη Περμ στα Ουράλια όρη είπε τον Οκτώβριο ότι το εργοστάσιο, ένα από τα μεγαλύτερα της περιοχής, αναγκάστηκε να αλλάξει τις συνταγές ορισμένων από τα προϊόντα του, αφού οι δυτικές κυρώσεις διέκοψαν τις εισαγωγές βασικών συστατικών.
«Υπάρχουν πρώτες ύλες που αντικειμενικά δεν μπορούν να παραχθούν στη Ρωσία. Για παράδειγμα, οι κόκκοι κακάο δεν φυτρώνουν εδώ», είπε ο Boris Shvaytser σε συνέντευξή του στο τοπικό ειδησεογραφικό πρακτορείο 59.ru. «Η [απόκτηση] πολλών εξαρτημάτων έγινε προβληματική».
Εκτός από την αλλαγή συνταγών, το εργοστάσιο, σύμφωνα με τον Shvaytser, αναγκάστηκε επίσης να αναζητήσει νέο εξοπλισμό, αφού οι προμηθευτές από την Ιταλία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο διέκοψαν τη συνεργασία.
Αργό internet για κινητά
Η ταχύτητα του διαδικτύου για κινητά LTE στη Ρωσία έχει μειωθεί κατά μέσο όρο κατά 0,6 megabit ανά δευτερόλεπτο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με μελέτη του Μαρτίου που δόθηκε στη δημοσιότητα από τη ρωσική υπηρεσία ανάλυσης πληροφοριών TelecomDaily.
Και τα προβλήματα ταχύτητας του Διαδικτύου αναμένεται να επιδεινωθούν καθώς η αποχώρηση των ευρωπαϊκών τηλεπικοινωνιακών κολοσσών — συμπεριλαμβανομένων της Nokia και της Ericsson — καθιστά δυσκολότερο τον εκσυγχρονισμό των ρωσικών δικτύων.
Ορισμένες ρωσικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν επαναπροσδιορίσει τις συχνότητες που χρησιμοποιούνται για δίκτυα 3G για υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας LTE, ανέφερε τον περασμένο μήνα η εφημερίδα Izvestia υπέρ του Κρεμλίνου. Αλλά η τακτική είναι απίθανο να επιλύσει το ζήτημα μακροπρόθεσμα, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Κλειστά κρεματόρια
Ένα βραβευμένο αποτεφρωτήριο στη νοτιοδυτική πόλη Voronezh αναγκάστηκε να κλείσει αυτόν τον μήνα, αφού ο μοναδικός θάλαμος αποτέφρωσης – που κατασκευάστηκε στην Τσεχική Δημοκρατία – χάλασε.
Δεν είναι σαφές εάν θα μπορέσει να ανοίξει ξανά, καθώς ο ελαττωματικός φούρνος δεν μπορεί να αντικατασταθεί λόγω της απαγόρευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για εξαγωγές προϊόντων υψηλής τεχνολογίας στη Ρωσία.
Ρώσοι ειδικοί και εκπρόσωποι της Τσέχικης εταιρείας παροχής εξοπλισμού καύσης, Tabo-CS, εργάζονται για την επισκευή του φούρνου, αλλά δεν γνωρίζουν πόσο χρόνο θα διαρκέσει, σύμφωνα με τον ειδησεογραφικό ιστότοπο De Facto.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, ο εξοπλισμός αποτέφρωσης Tabo-CS χρησιμοποιείται σε δεκάδες άλλες πόλεις σε ολόκληρη τη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένης της Αγίας Πετρούπολης και του Νοβοσιμπίρσκ.
Λιγότερα λεωφορεία
Οι τοπικές μεταφορικές εταιρείες σε 84 ρωσικές πόλεις έχουν ακυρώσει έως και 200 δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ φέτος, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας μοντέλων Simetra.
Ένας από τους λόγους για τις αλλαγές είναι οι διακοπές που σχετίζονται με τις κυρώσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού, οι οποίες, με τη σειρά τους, έχουν επηρεάσει τους κατασκευαστές οχημάτων της Ρωσίας.
Το έργο του εργοστασίου κατασκευής φορτηγών αυτοκινήτων Tikhvin στην περιοχή του Λένινγκραντ, για παράδειγμα, τέθηκε σε αναμονή για περισσότερους από δύο μήνες το καλοκαίρι, επειδή τελείωσαν τα ρουλεμάν αμερικανικής κατασκευής που είναι απαραίτητα για τη διαδικασία κατασκευής.
Ταυτότητες σε …αναστολή
Οι ρωσικές αρχές προσπαθούν να αντικαταστήσουν το εσωτερικό σύστημα διαβατηρίων της χώρας με μια ψηφιακή εθνική ταυτότητα τουλάχιστον από το 2013 — και νέες πλαστικές κάρτες επρόκειτο ακόμη να δοκιμαστούν σε ορισμένες περιοχές φέτος. Όμως οι δυτικές κυρώσεις ανάγκασαν τις αρχές να παγώσουν το έργο επ’ αόριστον.
Μεταξύ των λόγων για την αναστροφή είναι ότι η Ρωσία δεν μπορεί να παράγει αρκετές μάρκες και πλαστικό για να φτιάξει τις κάρτες, ανέφερε το Forbes Ρωσίας τον Ιούνιο.
Άδεια κτίρια
Ο αριθμός των κενών χώρων σε ρωσικά κτίρια γραφείων και εμπορικά κέντρα συνεχίζει να αυξάνεται ως αποτέλεσμα της αποχώρησης μεγάλων ξένων εταιριών.
Το μερίδιο των κενών χώρων στα εμπορικά κέντρα στην πρωτεύουσα Μόσχα εκτιμάται ότι θα φτάσει στο 17% μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας συμβούλων ακινήτων NF Group που ανέφερε η ρωσική επιχειρηματική εφημερίδα Kommersant νωρίτερα αυτό το μήνα.
Και το 12% των κτιρίων γραφείων στη Μόσχα θα είναι άδεια μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας συμβούλων CORE.XP που επικαλείται η Kommersant.
Κακώς εκπαιδευμένοι πιλότοι
Οι πιλότοι αεροπορικών εταιρειών στη Ρωσία έχουν λιγότερες επιλογές για εκπαίδευση, αφού ο εθνικός αερομεταφορέας της Τουρκίας Turkish Airlines φέρεται να απαγόρευσε στους Ρώσους πιλότους να χρησιμοποιούν τις συσκευές εκπαίδευσης προσομοίωσης πτήσης.
Η απαγόρευση επιβλήθηκε προφανώς λόγω του φόβου των Turkish Airlines να πέσουν θύματα δευτερογενών κυρώσεων από τον Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας της ΕΕ.
Η απόφαση της Τουρκίας είναι πιθανό να είναι σημαντική δεδομένου ότι δεν είναι άμεσα διαθέσιμοι όλοι οι τύποι εκπαιδευτικών συσκευών προσομοίωσης πτήσης στη Ρωσία ή σε φιλικά κράτη-εταίρους, σύμφωνα με ειδικούς που ρωτήθηκαν νωρίτερα φέτος από το ανεξάρτητο μέσο ενημέρωσης The Insider.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας