Πολιτική

Καραμανλής: Δυνατά και αυτονόητα τα άλλοτε αδιανόητα

Υπεγράφη, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός κ. Κώστας Καραμανλής, η σύμβαση  για την Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με ΣΔΙΤ (Flyover) και με προϋπολογισμό 373,2 εκατ. ευρώ. Πρόκειται αναμφίβολα για τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα

Όταν ο πολίτης είναι τραυματισμένος από τις κυβερνητικές εμπειρίες των μεγαλόστομων υποσχέσεων και πικρά δοκιμασμένος μέσα στους πύρινους λόγους για «μεγάλα έργα πνοής», που όμως δεν μετουσιώνονται σχεδόν ποτέ σε ψηλαφητά δεδομένα, αναπόφευκτα βυθίζεται στην φιλυποψία και, στη συνέχεια, στην απογοήτευση απέναντι σε εξαγγελίες έργων, που στοχεύουν στη βελτίωση της καθημερινότητάς του, της ίδιας της ζωής του.

Εδώ ακριβώς «κουρνιάζει» μια θεμελιακή παθογένεια της πολιτικής μας κουλτούρας. Η απογοήτευση αυτή τροφοδοτεί την εν γένει απαξίωση της πολιτικής διαδικασίας  και διανοίγεται το μονοπάτι για επικίνδυνες γενικεύσεις απέναντι στους πολιτικούς και την πολιτική.

Ο μέσος πολίτης σκέπτεται ότι, αφού τα χρήματά του δεν μπορούν να αξιοποιηθούν δημιουργικά σε έργα υποδομής και σε οδικά δίκτυα, η αυτονόητη αποστολή των πολιτικών για δρομολόγηση και πραγματοποίηση δημοσίων έργων ακυρώνεται στην πράξη και, μάλιστα, από τους ίδιους. Οι «ριζοσπαστικές» λύσεις καιροφυλακτούν. Πρόκειται για τις άμεσες και «μαγικές» λύσεις, που όλοι οι πολίτες βιώσαμε την πολυτραυματική κυβερνητική περίοδο του αριστεροδεξιού ριζοσπαστισμού.

Τα βιτριολικά σχόλια δεν λείπουν, ιδίως σε διαδικτυακές κοινότητες και χώρους, όταν αυτή η αυτονόητη αποστολή των δημοκρατικά εκλεγμένων πολιτικών παίρνει σάρκα και οστά. Στις περιπτώσεις αυτές, όμως, τα σχόλια επιστρέφουν στην αρχική τους κοίτη, στα περιθώρια δηλαδή της πολιτικής ζωής, και ο λόγος περνά δικαιωματικά σε όσους διεκπεραιώνουν και λογοδοτούν δημόσια για το έργο που έχουν παραγάγει, κάνοντας δυνατά και αυτονόητα αυτά που για χρόνια θεωρούνταν αδιανόητα. Είναι, συγκεκριμένα, γεγονός ότι υπεγράφη, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός κ. Κώστας Καραμανλής, η σύμβαση  για την Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με ΣΔΙΤ (Flyover) και με προϋπολογισμό 373,2 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται αναμφίβολα για τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, που έρχεται να αλλάξει αυτό που απογοήτευσε για σχεδόν μια πενταετία τον μέσο πολίτη: το τοπίο στις μετακινήσεις στη Βόρεια Ελλάδα. Στο έργο αυτό προστέθηκε και η πλήρως ανακατασκευασμένη αντισεισμική και σύγχρονη Γέφυρα του Αλιάκμονα, η μεγαλύτερη γέφυρα του οδικού άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης, όπως τόνισε, πριν από λίγες ώρες, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.

Στα μάτια του πολίτη, η πολιτική επιλογή είναι εν πολλοίς καρπός συγκρίσεων. Προτιμάμε έναν πολιτικό  από έναν άλλον ή ένα πολιτικό κόμμα από ένα άλλο στη βάση των έργων και των συναφών αντιπαραβολών. Οι πολίτες δεν προσδοκούμε μια αέναη έφοδο στους ουρανούς που όμως δεν έρχεται ποτέ, αλλά δεσμεύσεις για έργα που μετασχηματίζονται σε συγκεκριμένες κυβερνητικές πράξεις. Αυτή η παραδοχή της πολιτικής φαίνεται ότι αποκτά εκ νέου τον αυτονόητο χαρακτήρα της.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο