Κόσμος

Οσμάν Καβάλα: Η τουρκική κοινωνία πολιτών φυλακίζεται

Οσμάν Καβάλα: Η τουρκική κοινωνία πολιτών φυλακίζεται

Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου

Δεν υπάρχει ίσως περίπτωση δημοσίου προσώπου που να ενσαρκώνει πιο πειστικά την σύγχρονη κοινωνία πολιτών στην Τουρκία από τον 65χρονο επιχειρηματία Οσμάν Καβάλα, ο οποίος κρατείται φυλακισμένος στη γειτονική χώρα.

Δεν υπάρχει ίσως περίπτωση δημοσίου προσώπου που να ενσαρκώνει πιο πειστικά την σύγχρονη κοινωνία πολιτών στην Τουρκία από τον 65χρονο επιχειρηματία Οσμάν Καβάλα, ο οποίος κρατείται φυλακισμένος στη γειτονική χώρα.

Ο Καβάλα «εικονογραφεί» πράγματι αυτό που ονομάζεται «σύγχρονη κοινωνία πολιτών», με το πλούσιο καλλιτεχνικό, πολιτισμικό και δικαιωματικό έργο.

Από το 2017, ο φιλάνθρωπος και πολιτικός αντιφρονών Οσμάν Καβάλα βρίσκεται στη φυλακή στην Τουρκία, επειδή τόλμησε να σταθεί απέναντι στην απεριόριστη εξουσία του Ερντογάν. Σε αυτή τη συνέντευξή του στην εκλεκτή, γαλλική επιθεώρηση «Le Grand Continent», μιλά για την εμπειρία του από την κράτηση και τις αυταρχικές μεθόδους που κατέστησαν δυνατή την ισόβια ποινή του, για καθαρά πολιτικούς λόγους. Ο Τούρκος πολίτης αναφέρεται, ανάμεσα στα άλλα, στα ελλείμματα δημοκρατίας, ελευθερίας και κράτους δικαίου, καθώς και στο έργο που παρήγαγε μαζί με τους συνεργάτες στο πολιτισμικό πεδίο.

Ο Οσμάν Καβάλα είναι εκφράζει τη βεβαιότητά του ότι οι δικαστικοί λειτουργοί της Τουρκίας έχουν «ενσωματώσει» αναπαραστάσεις φανταστικών κινδύνων και απειλών έναντι του πολιτικού καθεστώτος. «Όπως όλοι γνωρίζουμε, η ιστορία της δικαιοσύνης στη χώρα μας είναι γεμάτη από παραδείγματα όπου οι αρχές του δικαίου έχουν παραβιαστεί σε πολλές πολιτικές δίκες. Νομίζω ότι συνήθως παρατηρείται ότι κρίσεις αντίθετες με το νόμο και τα ανθρώπινα δικαιώματα πηγάζουν από το γεγονός ότι οι δικαστές και οι εισαγγελείς εσωτερικεύουν τις αναπαραστάσεις απειλών και κινδύνων που διατηρούνται από το αντιδημοκρατικό πολιτικό περιβάλλον και αναπτύσσουν κατά συνέπεια ένα όραμα για τον κόσμο σύμφωνα με αυτές τις αναπαραστάσεις».

Αναζητώντας τα βαθύτερα αίτια αυτής της εξέλιξης στην σύγχρονη Τουρκία, ο Καβάλα υποστηρίζει ότι το κράτος δικαίου και η αμερόληπτη κρίση των δικαστών  βυθίζεται μέσα στην αντίληψη του τουρκικού έθνους ως κοινότητα, με τη χιτλερική – ολοκληρωτική έννοια του όρου,  με συνεπαγόμενο αποτέλεσμα να αλλοιώνεται υπόρρητα και η κρίση των δικαστών: «Σύμφωνα με τις αρχές του Χίτλερ, το κύριο καθήκον των δικαστών δεν ήταν η προστασία των δικαιωμάτων των ατόμων, αλλά η επιβίωση του έθνους, που οριζόταν ως κοινότητα. Αυτό άνοιξε τον δρόμο για την αυθαίρετη χρήση του νόμου. Αν και ο ποινικός μας κώδικας δεν έχει τροποποιηθεί με αυτή την έννοια, ο εισαγγελέας έδειξε την ίδια συμπεριφορά. Προκειμένου να ποινικοποιηθούν οι νόμιμες δραστηριότητές μου εντός της κοινωνίας των πολιτών, κατασκευάστηκε ένα αδίκημα κατασκοπείας διαφορετικό από αυτό που ορίζει ο νόμος, με βάση την υπόθεση ότι η κατασκοπεία ήταν το πλησιέστερο αδίκημα στις κατηγορίες του “Sorosian” που μου απηύθυνε ο Πρόεδρος του η Δημοκρατία αυτοπροσώπως και από τον Πρόεδρο του Κόμματος Εθνικιστικής Δράσης, το MHP».

Στα μάτια του Οσμάν Καβάλα, η τουρκική κοινωνία δεν έζησε ποτέ σε συνθήκες πραγματικής ελευθερίας και αυτό αντανακλάται και στο υφιστάμενο κοινωνικό και πολιτικό καθεστώς, το οποίο είναι μια διαρκής απειλή για την ελευθερία και την ιδιωτικότητα κάθε πολίτη. «Δεν υπήρξε ποτέ περιβάλλον απόλυτης ελευθερίας στην Τουρκία, αλλά με το κλίμα που ξεκίνησε με την κήρυξη της κατάστασης έκτακτης ανάγκης και το οποίο συνεχίζεται, η κλήση σε κατάθεση, η κράτηση, η σύλληψη έχουν γίνει εντελώς συνηθισμένες καταστάσεις. Πάνω από το κεφάλι κάθε πολίτη κρέμεται ένα Δαμόκλειο ξίφος».

Αναφερόμενος τέλος στο καθαυτό έργο, ο Καβάλα, ιδρυτής και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Anadolu Kültur, επισημαίνει στη συνέντευξή του. «Όταν ιδρύσαμε την Anadolu Kültür, βασιστήκαμε στην ιδέα ότι οι καλλιτεχνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες θα μπορούσαν να συμβάλουν στην καλύτερη αμοιβαία κατανόηση και ότι νέοι από διαφορετικά υπόβαθρα που ζουν μακριά ο ένας από τον άλλον θα κατάφερναν να ξεπεράσουν τις προκαταλήψεις τους. Πιστεύαμε ότι η αφήγηση, η κυκλοφορία και η ακρόαση επώδυνων γεγονότων του παρελθόντος μέσω της τέχνης θα ενθάρρυνε τις διαδικασίες κατανόησης που απαιτούν σημαντικές εσωτερικές αλλαγές και θα τις δημιουργούσε όλες ταυτόχρονα».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments