Nέα της αγοράς

Το Mετρό αποκτά wi-fi – Ξεκινούν οι εργασίες εγκατάστασης των κεραιών

Ένα χρόνιο αίτημα των επιβατών του μετρό της Αθήνας αναμένεται να ικανοποιηθεί: Η χρήση wi-fi στους σταθμούς και τις σήραγγες. 

Ένα χρόνιο αίτημα των επιβατών του μετρό της Αθήνας αναμένεται να ικανοποιηθεί: Η χρήση wi-fi στους σταθμούς και τις σήραγγες. 

Αυτήν την εβδομάδα ξεκινούν οι εργασίες εγκατάστασης των κεραιών και του εξοπλισμού στο νότιο τμήμα της γραμμής 2, από τον “Άγιο Δημήτριο” έως το Ελληνικό.

Ειδικότερα, οι εργασίες θα ξεκινήσουν στον σταθμό του Αλίμου, καλύπτοντας στη συνέχεια τις σήραγγες “Αγ. Δημήτριος” – Ηλιούπολη και Ηλιούπολη – Άλιμος.   

Πρόκειται για πιλοτικό πρόγραμμα, το οποίο θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο. Από τα αποτελέσματα του πιλοτικού προγράμματος θα αποφασιστεί η τεχνική λύση που θα εφαρμοστεί στο σύνολο των γραμμών 2 και 3. 

Το έργο αποτελεί απόρροια της σχετικής σύμβασης που υπογράφηκε το καλοκαίρι μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και των εταιρειών Cosmote και Vantage Towers Greece (είναι η εταιρεία που διαχειρίζεται τις κεραίες κινητής Vodafone και Wind).

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες από την τηλεπικοινωνιακή αγορά, πρόκειται για 9ετή συμφωνία, από την οποία η ΣΤΑΣΥ πρόκειται να εισπράττει ετησίως από 500.000 ευρώ έως 750.000 ευρώ. 

Αυξητική τάση στο συγκοινωνιακό έργο και στους ελέγχους κομίστρου

Σύμφωνα με την έκθεση του τρίτου τριμήνου του 2022 του Υπερταμείου, στο οποίο ανήκει ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές εταιρείες ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, η ΣΤΑΣΥ κατάφερε, στο 9μηνο του 2022, να αυξήσει το συγκοινωνιακό έργο.

Όπως αναφέρει το Υπερταμείο, τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2022, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, το συγκοινωνιακό έργο της ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) αυξήθηκε 1,8% σε σχέση με το 2021 και 8,2% σε σχέση με το 2020, με τη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 4,2% στη γραμμή 3 και κατά 8,0% στο τραμ, λόγω της λειτουργίας της επέκτασης Πειραιά. Αντίστοιχα για την ΟΣΥ – συμπεριλαμβανομένων των αστικών ΚΤΕΛ -, την ίδια περίοδο, το συγκοινωνιακό έργο παρέμεινε σταθερό, με οριακή μείωση -0,2% σε σχέση με το 2021, και αύξηση κατά 16,5% σε σχέση με το 2020.

Σε σχέση με τη γραμμή 1, μετά από μεταφορά και τρίτου συρμού από τις γραμμές 2 και 3 του μετρό, το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2022 συνεχίστηκε η οριακή άνοδος του προσφερόμενου συγκοινωνιακού έργου κατά 1%, παρά τις σημαντικές προκλήσεις, λόγω της ηλικίας του στόλου και των βανδαλισμών.

Σημαντική δε, ήταν και η αύξηση κατά 64% των ελέγχων κομίστρου τους ΟΣΥ και κατά 18% της ΣΤΑΣΥ, το πρώτο οκτάμηνο του 2022, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Αντίστοιχα, συνεχίζεται η σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης (όπως αυτή αποτυπώνεται από τις επικυρώσεις κομίστρων) σε σχέση με το 2021 κατά 44%, συνολικά για τα τρία πρώτα τρίμηνα, ενώ παράλληλα η χρήση του μετρό από και προς το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος” έχει ανέλθει σε επίπεδα συγκρίσιμα με του 2019.

Αποτέλεσμα των ανωτέρω, καθώς και η ένταξη από αρχές Οκτωβρίου 2022 των τριών νέων σταθμών της γραμμής 3 προς Πειραιά (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) έχουν αυξηθεί τα ποσοστά πληρότητας των συρμών σε όλο το δίκτυο. Ωστόσο, σε συνδυασμό με την αύξηση περιστατικών βανδαλισμών – ειδικά στη γραμμή 1 – καθώς και της μέσης ηλικίας του στόλου, παρόλη τη συνολική αύξηση του συγκοινωνιακού έργου, το σύστημα μετρό αντιμετωπίζει προκλήσεις, ειδικά τις ώρες αιχμής, όπως αναφέρει το Υπερταμείο.

Πηγή: capital.gr/Φώτης Φωτεινός

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο