Πως η ουρά στο Δημόσιο θα γίνει πλέον παρελθόν
Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου
Με τις συνέπειες της ψηφιοποιήσης των συναλλαγών του πολίτη με το Δημόσιο να είναι, ήδη, ορατές, ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης μαζί με τους συναρμόδιους υπουργούς επιδιώκει να περάσουν στην επόμενη «πίστα» του εγχειρήματος. Να μειωθεί δηλαδή, ο αριθμός των διαδικασιών που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί μία συναλλαγή με στόχο την εξοικονόμηση πολύτιμων πόρων. Είναι ενδεικτικό ότι οι περίπου 1,2 δισεκατομμύρια συναλλαγές με το Δημόσιο που πραγματοποιήθηκαν ψηφιακά το 2022 επέτρεψαν σε κάθε πολίτη να αποφύγει 100 επισκέψεις σε γκισέ. Υπολογίζεται ακόμη, ότι οι περισσότερες από 13.200 μεταβιβάσεις οχημάτων που πραγματοποιήθηκαν από τις 14 Ιουλίου 2022 μέσω του Gov.gr, συνεπάγονται εξοικονόμηση περίπου 20 ευρώ και δύο ωρών σε χρόνο μετακίνησης και αναμονής ανά συναλλαγή.
Με σκοπό την περαιτέρω μείωση της γραφειοκρατίας, χθες, σε ειδική εκδήλωση, ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος παρουσίασε την πλατφόρμα www.diadikasies.gov.gr που αποτελεί προϊόν της εθνικής πολιτικής διοικητικών διαδικασιών. Επιδιώκεται να λειτουργήσει ως πύλη ενημέρωσης για τις δράσεις που υιοθετούνται για την μείωση της γραφειοκρατίας, ενώ μέσω αυτής πολίτες και επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να προτείνουν διαδικασίες που κρίνουν ότι πρέπει να απλοποιηθούν.
Για παράδειγμα, όπως γίνεται γνωστό μέσω της πλατφόρμας, αυτή τη στιγμή, σε εξέλιξη βρίσκεται η απλούστευση 44 διαδικασιών, όπως η χορήγηση ειδικών σημάτων λειτουργίας και η χωροθέτηση των τουριστικών λιμένων. Για αρκετές, όπως η σύσταση ατομικής επιχείρησης, που είναι δυνατή μέσω της εφαρμογής atomiki.gov.gr, η απλούστευση έχει ολοκληρωθεί. Όπως σημείωσε, χθες, ο κ. Πιερρακάκης, η ίδρυση μίας ατομικής επιχείρησης απαιτούσε περισσότερες από πέντε επισκέψεις, μεταξύ των οποίων σε ΕΦΚΑ και ΓΕΜΗ.
«Έπρεπε να πηγαίνεις σε μία σειρά από γκισέ για να πάρεις συγκεκριμένα πιστοποιητικά για να μπορέσεις να ιδρύσεις μία ατομική επιχείρηση. Οι πέντε επισκέψεις πλέον γίνονται πέντε λεπτά και η επίσκεψη είναι πλέον ψηφιακή μέσω του gov.gr» σημείωσε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Μία ακόμη διαδικασία που συντομεύθηκε περιλαμβάνει την έκδοση ενιαίου πιστοποιητικού δικαστικής φερεγγυότητας προσώπου ή νομικής οντότητας που απαιτούσε 25 έγγραφα που έχουν περιοριστεί σε μόλις ένα. Υπολογίζεται ότι από τον Απρίλιο του 2020 μέχρι σήμερα, οι περισσότερο από 1 εκατ. αιτήσεις για την έκδοση του συγκεκριμένου πιστοποιητικού περιόρισαν το διοικητικό βάρος κατά 89% για τους πολίτες και κατά 18% για το Δημόσιο ή κατά περίπου 8 εκατ. ευρώ. «Στο τέλος της επόμενης τετραετίας ο στόχος είναι, με κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις, όλες οι αλληλεπιδράσεις μας με το Δημόσιο να είναι ψηφιακές» είπε ο κ. Πιερρακάκης.
Εκτός από το εθνικό πρόγραμμα απλούστευσης διαδικασιών, μέσω του οποίου ανασχεδιάζονται οι διοικητικές διαδικασίες, το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» και το Παρατηρητήριο Γραφειοκρατίας συμπληρώνουν τα «όπλα» για την πάταξη της γραφειοκρατίας. Μέσω του «Μίτος» αποτυπώνονται λεπτομερώς τα βήματα και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί μία συναλλαγή με το Δημόσιο, ενώ, προσεχώς, οι πολίτες και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις (π.χ. μέσω e-mail) για τις αλλαγές που υιοθετούνται σε μία διαδικασία (π.χ. απαλοιφή κάποιων βημάτων). Μέσω του παρατηρητηρίου για τη γραφειοκρατία μετριέται η επίδραση σε κόστος και χρόνο της απλοποίησης των διαδικασιών.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας