H “χρονιά του δράκου” για το αεροδρόμιο της Αθήνας – Έρχεται και η Juneyao Air
Πηγή Φωτογραφίας: pixabay - EUROKINISSI - pixabay - EUROKINISSI - pixabay
Το “αποτύπωμά” του στην κινεζική αγορά προσπαθεί να ενισχύσει το αεροδρόμιο της Αθήνας, το οποίο αναζητά νέες “δεξαμενές” επιβατών.
Στα τέλη Δεκεμβρίου, το αεροδρόμιο, έπειτα από διαπραγματεύσεις ετών, κατάφερε να έρθει σε συμφωνία με την Air China για τη διεξαγωγή απευθείας δρομολογίων μεταξύ Αθήνας και Σαγκάης.
Οι πτήσεις Αθήνα – Σαγκάη διεξάγονται 1 φορά την εβδομάδα, κάθε Πέμπτη, ενώνοντας τα δυο μεγάλα επιχειρηματικά κέντρα της Ελλάδας και της Κίνας.
Για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, στελέχη του αεροδρομίου της Αθήνας, αλλά και της εγχώριας τουριστικής / επιχειρηματικής βιομηχανίας διατηρούν υψηλές φιλοδοξίες, λόγω του τεράστιου μεγέθους / δυναμικής της κινεζικής αγοράς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΔΑΑ βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τη Juneyao Air, ώστε να δρομολογήσει και εκείνη απευθείας πτήσεις Αθήνα – Σαγκάη.
Μάλιστα, οι δυο πλευρές ήταν κοντά στην επίτευξη συμφωνίας το 2019, ωστόσο η εκδήλωση της πανδημίας ματαίωσε την προσπάθεια.
Σημειώνεται ότι, εκτός από τις απευθείας πτήσεις στη Σαγκάη, η Αθήνα συνδέεται και με το Πεκίνο.
Οι πτήσεις προς το Πεκίνο εγκαινιάστηκαν το 2017, διαγράφοντας σταδιακά ανοδική πορεία. Συγκεκριμένα, το 2019, οι επιβάτες από την Κίνα έφτασαν τις 217.600, σημειώνοντας αύξηση επιβατών 22% όσον αφορά τις απευθείας συνδέσεις έναντι του 2018 και 21% στις συνδέσεις με ενδιάμεσο σταθμό.
Από το 2013 έως το 2019 σημειώθηκε αύξηση 166% και είναι ενδεικτικό ότι, από το 2018, η κινεζική αγορά εισήλθε στο top 20 του αεροδρομίου, ανεβαίνοντας τελικά στην 15η θέση το 2019.
Στο -11,1% η κίνηση το 2022 σε σχέση με το 2019
Σημαντικό κλείσιμο της “ψαλίδας” σε σχέση με την (ιστορική) χρονιά του 2019, οπότε σημείωσε ρεκόρ επιβατικής κίνησης, πέτυχε το 2022 το αεροδρόμιο της Αθήνας.
Το 2022, το αεροδρόμιο της Αθήνας διακίνησε 22,73 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας ανάκτηση 88,9% της επιβατικής κίνησης του 2019 (25,57 εκατ.).
Η ανάκτηση της κίνησης σε επίπεδα σχεδόν 89%, σε σχέση με το 2019, αποτελεί θετική εξέλιξη, δεδομένου ότι το 2022 η Αθήνα “απώλεσε” αγορές από χώρες, όπως η Ρωσία, η Ουκρανία, η Κίνα, η Λευκορωσία και η Μολδαβία.
Παράλληλα, τους πρώτους μήνες του 2022 ίσχυαν ταξιδιωτικές οδηγίες λόγω της μετάλλαξης Όμικρον, κάτι το οποίο επηρέασε την κίνηση των πρώτων μηνών.
Είναι ενδεικτικό ότι έπειτα από ένα δύσκολο πρώτο τρίμηνο, από τον Απρίλιο και μετά, το αεροδρόμιο της Αθήνας διαπίστωνε μείωση της “ψαλίδας” σε σχέση με το 2019.
Σε σύγκριση με το 2021, οι επιβάτες εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 60,3% και οι διεθνείς επιβάτες κατά 98,3%, αλλά υστέρησαν σε σχέση με το 2019 κατά 4,7% και 13,9% αντίστοιχα.
Φώτης Φωτεινός/Capital.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας