Κόσμος

Πετρέλαιο: Έτοιμα να δώσουν λύση στο πρόβλημα τα διυλιστήρια του Κόλπου ενόψει του ευρωπαϊκού εμπάργκο

Πετρέλαιο: Έτοιμα να δώσουν λύση στο πρόβλημα τα διυλιστήρια του Κόλπου ενόψει του ευρωπαϊκού εμπάργκο

Πηγή Φωτογραφίας: ETEnergyworld.com- Αρχείου

Προσπαθούν να καλύψουν το κενό που θα αφήσουν τα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα από την Κυριακή

Το ευρωπαϊκό εμπάργκο για όλα σχεδόν τα ρωσικά καύσιμα που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ την επόμενη Κυριακή 5 Φεβρουαρίου, πυροδοτεί έναν αγώνα για εναλλακτικές λύσεις, ιδίως μεταξύ των πετρελαιοπαραγωγών κρατών της Μέσης Ανατολής.

Ωστόσο μέχρι στιγμής τα νέα δεν είναι και τόσο θετικά: τρία νέα διυλιστήρια στη Σαουδική Αραβία, το Κουβέιτ και το Ομάν που θα μπορούσαν να βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό την Ευρώπη να αντικαταστήσει 600.000 βαρέλια ημερησίως ρωσικού ντίζελ αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις. Κανένα από αυτά δεν είναι ακόμη σε πλήρη λειτουργία και θα μπορούσαν να υπάρξουν ακόμη περισσότερα προβλήματα.

«Τα έργα διύλισης στη Μέση Ανατολή σημειώνουν καθυστερήσεις στην έναρξη λειτουργίας», δήλωσε ο Ahmed Mehdi, αναλυτής εμπορευμάτων στην Renaissance Energy Advisors στο Λονδίνα, εκτιμώντας ότι η «Ευρώπη δεν θα επωφεληθεί από τα πρόσθετα βαρέλια μέχρι τα τέλη του 2023».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να απαγορεύσει όλες τις θαλάσσιες εισαγωγές διυλισμένων καυσίμων από τη Ρωσία, μακράν τον μεγαλύτερο προμηθευτή της από την Κυριακή. Αυτό καλύπτει προϊόντα από καύσιμα τζετ έως βενζίνη και ντίζελ.

Το Bloomberg καταγράφει τα σημαντικότερα διυλιστήρια της Μέσης Ανατολής που θα μπορούσαν τελικά να βοηθήσουν την Ευρώπη να αναπληρώσει τις χαμένες ρωσικές προμήθειες.

Κουβέιτ — Αλ Ζουρ

Το Κουβέιτ σχεδιάζει να πενταπλασιάσει τις ροές ντίζελ προς την Ευρώπη φέτος στα 50.000 βαρέλια την ημέρα και να διπλασιάσει τις αποστολές καυσίμων αεροσκαφών. Θα το καταφέρει αυτό αυξάνοντας την παραγωγή στο τεράστιο διυλιστήριο Al Zour των 615.000 βαρελιών την ημέρα.

Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων FGE, μόλις το εργοστάσιο λειτουργεί με πλήρη δυναμικότητα, θα πρέπει να μπορεί να παράγει περίπου 145.000 βαρέλια ντίζελ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο την ημέρα.

Το εργοστάσιο έχει κοστίσει περισσότερα από 15 δισεκατομμύρια δολάρια και έχει μια ταραχώδη ιστορία. Τα αρχικά σχέδια ακυρώθηκαν πριν από περισσότερο από μια δεκαετία. Τελικά ξεκίνησε πέρυσι, με περίπου δύο χρόνια καθυστέρηση. Η κρατική εταιρεία ενέργειας αναμένει να ξεκινήσει τη δεύτερη από τις τρεις γραμμές αυτόν τον μήνα και την τελευταία τον Απρίλιο.

Σαουδική Αραβία — Τζαζάν

Το διυλιστήριο Jazan της Saudi Aramco στα νοτιοδυτικά του βασιλείου έχει σχεδιαστεί για να επεξεργάζεται 400.000 βαρέλια αργού καθημερινά και να παράγει καύσιμα που πληρούν τις αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών. Η εγκατάσταση εξακολουθεί να ενισχύεται και, ενώ εξάγει ορισμένα προϊόντα, δεν έχει στείλει ακόμη ντίζελ που να πληροί τις απαιτήσεις στην Ευρώπη.

Το Jazan βρίσκεται μακριά από τα τεράστια κοιτάσματα πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας στα ανατολικά και πρέπει να τροφοδοτείται με αργό πετρέλαιο μέσω δεξαμενόπλοιων αντί αγωγού. Η εταιρεία συμβούλων επενδυτών Greenmantle επισημαίνει επίσης ότι βρίσκεται κοντά στα σύνορα της κατεστραμμένης από τον πόλεμο Υεμένης, γεγονός που την αφήνει «ιδιαίτερα ευάλωτη» σε επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, εάν οι Χούτι που υποστηρίζονται από το Ιράν αποφασίσουν να στοχοποιήσουν ξανά το βασίλειο.

Ομάν — Duqm

Το Ομάν και το Κουβέιτ κατασκευάζουν ένα διυλιστήριο 230.000 βαρελιών την ημέρα στο Duqm, στην πρώτη ακτή του Ινδικού Ωκεανού. Αρχικά στόχευαν να ξεκινήσουν το 2020, αλλά αυτό έχει καθυστερήσει μέχρι αργότερα φέτος. Οι περισσότεροι traders πετρελαίου που καλύπτουν τη Μέση Ανατολή δεν αναμένουν τις πρώτες αποστολές τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2023.

ΗΑΕ — Ruwais

Τα Ηνωμενα Αραβικά Εμιράτα, ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου του ΟΠΕΚ μετά τη Σαουδική Αραβία και το Ιράκ, προσπαθεί να αυξήσει τους όγκους ντίζελ που προορίζονται για τη Γαλλία και τη Γερμανία κατά περίπου 100.000 βαρέλια την ημέρα το 2023. Θα χρησιμοποιήσει το υπάρχον διυλιστήριό του στο Ruwais για αυτό.

Η Abu Dhabi National Oil Co. αύξησε τη χωρητικότητα στις εγκαταστάσεις στις ακτές του Περσικού Κόλπου σε περισσότερα από 900.000 βαρέλια την ημέρα πέρυσι.

«Για να αντικαταστήσει τις ρωσικές προμήθειες, η Ευρώπη στρέφεται όλο και περισσότερο σε παραγωγούς στη Μέση Ανατολή», δήλωσαν αναλυτές της JPMorgan Chase & Co., συμπεριλαμβανομένης της Natasha Kaneva, σε σημείωμα προς τους πελάτες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments