Left: Λευκή προπαγάνδα και κόκκινα ψεύδη
Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου
Στην λεγόμενη «λευκή προπαγάνδα», ο δημοσιογράφος ή ο πολιτικός επιλέγει αλήθειες, σύμφωνα με την διάσημη ρήση του θεωρητικού του σοσιαλισμού και ηγέτη του Εργατικού Κόμματος Ρίτσαρντ Κρόσμαν. Ο πολιτικός ή δημοσιογραφικός λόγος ενεργοποιείται στη βάση της επιλεκτικής ανάγνωσης και χρήσης έργων ή λόγων του πολιτικού αντιπάλου. Το προτέρημα αυτού του τύπου προπαγανδιστικού λόγου έγκειται στο ότι δεν συγκροτείται σε ένα κενό, σε μια καθολική αφαίρεση, που αποσιωπά πλήρως την αντικειμενική πραγματικότητα, αλλά επιλέγει, ιδεατά με χειρουργική ακρίβεια, ένα ορισμένο μέρος του έργου ή των λόγων του πολιτικού αντιπάλου για να εκδιπλώσει μια γενικευμένη προπαγανδιστική επίθεση εναντίον του εκάστοτε πολιτικού στόχου.
Η συνηθέστερη πρακτική αυτής της αληθοφανούς προπαγανδιστικής μηχανικής είναι η προσεκτική και αποσπασματική χρήση δηλώσεων του αντιπάλου. Εκκινώντας από μια πρόταση των πολιτικών λόγων του αντιπάλου, ο δημοσιογράφος ή ο πολιτικός γίνεται ευκολότερα πιστευτός γιατί ακριβώς στηρίζεται πρωταρχικά στα ίδια τα λόγια του αντιπάλου, ο οποίος στοχοποιείται στη συνέχεια μέσα σε μια γενικευμένη ρητορική και προπαγανδιστική επίθεση. Ο βασικός στόχος αυτής της επικοινωνιακής τακτικής κρίνεται, συνεπώς, στις πρώτες προτάσεις του προπαγανδιστικού, πολιτικού ή δημοσιογραφικού, λόγου. Εκεί «παίζεται» η αξιοπιστία του εγχειρήματος, εκεί κρίνεται η (επίπλαστη) φερεγγυότητα της προσπάθειας.
Όταν λοιπόν ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατηγορείται από τον κεντρικό ενημερωτικό ιστότοπο του ΣΥΡΙΖΑ LEFT για «απάτη», αυτό το προπαγανδιστιό εγχείρημα εδράζεται στις πρώτες κιόλας προτάσεις του άρθρου γνώμης του εμφανώς «αγανακτισμένου» αριστερού δημοσιογράφου. Και στις προτάσεις αυτές αποτυπώνεται μια προσεκτική μα επιλεκτική ανάγνωση και χρήση δηλώσεων του κ. Άδωνι Γεωργιάδη. Ο εμφορούμενος από ένθερμα ριζοσπαστικά ιδεώδη γράφει πως ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων δήλωσε ότι «είναι θέμα ημερών ή και ωρών η ανακοίνωση του “καλαθιού της Σαρακοστής”».
Αυτό θα ήταν αληθινό αν επρόκειτο για το σύνολο της υπουργικής δήλωσης.
Δεν είναι όμως η περίπτωση, αφού ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης υποστηρίζει με ενάργεια ότι «το καλάθι θα πρέπει να ακολουθεί τις καταναλωτικές μας συνήθειες, όπως έκανε και τα Χριστούγεννα. Άρα, έχουμε Σαρακοστή, έχουμε Πάσχα, θα ακολουθήσει κανονικά». Και το, κυριότερο, ο κ. Γεωργιάδης έχει ξεκαθαρίσει από την αρχή του μέτρου του «Καλαθιού», από το περασμένο φθινόπωρο, ότι αυτό δεν σηματοδοτεί την κυβερνητική πολιτική απέναντι στην εξωγενή πληθωριστική κρίση, αλλά ότι είναι ένα μέτρο που λειτουργεί ως ένα συγκεκριμένο , πρακτικό ανάχωμα για την ακρίβεια. «Το Καλάθι του Νοικοκυριού έχει απολύτως σταθερή αξία εδώ και αρκετές εβδομάδες. Πρακτικά το Καλάθι έχει πάει σε τιμές περίπου του Ιουνίου του 2022, έχει πάει δηλαδή περίπου πέντε μήνες πίσω και έχει μείνει σταθερό εκεί». Σήμερα, «ένας στους δύο καταναλωτές αγοράζει από το Καλάθι του Νοικοκυριού».
Πριν αρχίσει λοιπόν τους φιλιππικούς περί «γενικευμένης αποτυχίας της κυβέρνησης να διαχειριστεί τον πληθωρισμό» και πριν ξεκινήσει την γενικευμένη λεκτική επίθεση εναντίον του κ. Γεωργιάδη, επίθεση που μοιάζει με εκείνα τα ποδοσφαιρικά γιουρούσια σε αλάνες, ο κ. Πέτρος Κατσάκος επιλέγει δηλώσεις του Υπουργού και Αντιπροέδρου της ΝΔ, επιλέγει αλήθειες, με βάση τις διδαχές της λευκής προπαγάνδας. Η προπαγάνδα είναι βέβαια λευκή και το μέσον LEFT είναι κόκκινο. Τα παιδιά της ριζοσπαστικής αριστεράς φαίνεται όμως ότι αρχίζουν να «μαθαίνουν γρήγορα», μεθόδους και τεχνικές της σύγχρονης προπαγανδιστικής μηχανικής.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας