Οικονομία

Τραυλού: Η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας πρέπει να διατηρηθεί

Η κ. Τραυλού είπε ότι εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας προέρχονται από τις επενδύσεις τόσο στην ναυτιλία, όσο και σε άλλους κλάδους της εθνικής οικονομίας

Η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας θα πρέπει να διατηρηθεί, δήλωσε η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, κατά τη χθεσινή Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών της Ένωσης στο Ίδρυμα Ευγενίδου. H ίδια έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ναυτιλιακό συνάλλαγμα στη χώρα μας, το οποίο για το 2022 μόνο, ανήλθε στα 20 δισ. ευρώ.

Η κ. Τραυλού είπε ότι εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, προέρχονται από τις επενδύσεις τόσο στην ναυτιλία, όσο και σε άλλους κλάδους της εθνικής οικονομίας.

Tόνισε ότι η Πολιτεία υποστήριξε τη διευθέτηση των εκκρεμοτήτων που είχαν προκύψει σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλίας με την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ πρόσθεσε ότι η όλη διαδικασία ολοκληρώθηκε με την επικαιροποίηση του Νέου Συνυποσχετικού, μέσω της υιοθέτησης Πρόσθετης Πράξης, που υπέγραψε με τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Οικονομικών.

Και, μάλιστα, με εξουσιοδότηση που μου παρείχε η συντριπτική πλειοψηφία του 93% της χωρητικότητας των διαχειριζόμενων από την Ελλάδα πλοίων. Η πρόεδρος της ΕΕΕ είπε ότι πέρασε ένας χρόνος από την ανάληψη της προεδρίας της και ευχαρίστησε θερμά τα μέλη της Ένωσης των Ελλήνων Εφοπλιστών για την εμπιστοσύνη και την υποστήριξή τους όλο αυτό το διάστημα.

Αναφερόμενη στα περιβαλλοντικά θέματα που συνεχίζουν να κυριαρχούν σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Ορανισμού (ΙΜΟ_ και ευρωπαϊκών θεσμών, είπε ότι η ΕΕΕ παρακολουθεί τις διεθνείς διαβουλεύσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ενώ εργάζεται για την επίτευξη συμφωνίας, για την αναθεώρηση της Στρατηγικής του ΙΜΟ και για την επιλογή ρεαλιστικών μεσοπρόθεσμων μέτρων.

Παράλληλα, είπε ότι η Ένωση των Εφοπλιστών υποστηρίζει την πρόταση του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping-ICS) για την υιοθέτηση στον IMO ενός παγκοσμίου οικονομικού μέτρου που θα βασίζεται σε ένα σύστημα συνεισφοράς (levy) ανά τόνο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

«Είναι θετικό το γεγονός ότι στην τελευταία σύνοδο της αρμόδιας Επιτροπής του ΙΜΟ καταγράφηκε σαφής προτίμηση προς αυτή την κατεύθυνση» σημείωσε.

Αναφερόμενη στο θέμα της εφαρμογής, από την 1η Ιανουαρίου, του λειτουργικού δείκτη Έντασης Άνθρακα (Carbon Intensity Indicator – τον γνωστό CII) για τη μείωση εκπομπών αερίων ρύπων στα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας, επεσήμανε ότι απαιτείται αναθεώρηση καθώς, όπως τόνισε η «συμμόρφωση με το δείκτη θα παρουσιάσει αδυναμίες».

Τόνισε ότι η Ένωση προχώρησε ήδη στη σύσταση ειδικής Ομάδας Εργασίας στο Διοικητικό Συμβούλιο, με στόχο να καταδειχθούν οι αδυναμίες του μέτρου, το οποίο τελικά αδικεί όλα τα πλοία. Συγκεντρώνουμε και θα αξιολογήσουμε τα δεδομένα, έτσι ώστε να διαμορφώσουμε και να προωθήσουμε προτάσεις που να μπορούν να βελτιώσουν τον κανονισμό και να μετριάσουν τις επιπτώσεις του, ανέφερε.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο τόνισε ότι, το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητάς της ΕΕΕ αφιερώθηκε στις διαπραγματεύσεις για την ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS.

Η κ. Τραυλού δήλωσε ότι μετά από τις επιστάμενες ενέργειες μας, σε συντονισμό και με την Ένωση Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (European Community Shipowners’ Associations -ECSA), υιοθετήθηκαν σημαντικές θέσεις στην τελική συμφωνία με τη μεγαλύτερη επιτυχία ότι αναγνωρίστηκε ο καταλυτικός ρόλος του commercial operator του πλοίου όπως και η ευθύνη αυτού για τη συμμόρφωση με το EU ETS, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο