Global News

Politico: Οι εγκλωβισμένοι ναυτικοί της Ουκρανίας παραμένουν σε αδιέξοδο, ένα χρόνο μετά

Politico: Οι εγκλωβισμένοι ναυτικοί της Ουκρανίας παραμένουν σε  αδιέξοδο, ένα χρόνο μετά

Πηγή Φωτογραφίας: Reuters

Οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούν τον ΟΗΕ να παρέμβει για να απελευθερώσει το πλήρωμα που έχει κολλήσει στα λιμάνια της εμπόλεμης ζώνης.

Όταν η Ρωσία ξεκίνησε την αιματηρή εισβολή της στην Ουκρανία πριν από ένα χρόνο, περισσότεροι από 1.000 ναυτικοί σε περίπου 140 πλοία βρέθηκαν ξαφνικά εγκλωβισμένοι σε πολιορκημένα λιμάνια. Ένα χρόνο μετά, με τον πόλεμο να μαίνεται ακόμα, τα πυρά του πυροβολικού και οι θαλάσσιες νάρκες εξακολουθούν να εμποδίζουν τα πλοία να φύγουν από τα λιμάνια της Ουκρανίας — και εκατοντάδες είναι ακόμα εγκλωβισμένοι στο κενό.

«Δεν θέλουμε να ξεχαστούν», δήλωσε ο Γκάι Πλάτεν, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS). «Τα πλοία έτυχε να βρίσκονται στο λάθος μέρος, τη λάθος στιγμή, στις 24 Φεβρουαρίου 2022». Σε κοινή επιστολή προς τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες αυτή την εβδομάδα, το ICS και 33 άλλες ναυτιλιακές ομάδες παραπονέθηκαν για την έλλειψη διεθνούς προσοχής και ζήτησαν μια διπλωματική προσπάθεια για την εκκένωση των εγκλωβισμένων ναυτικών. Σύμφωνα με στοιχεία του ICS, πρόκειται για 331 ναυτικούς σε 62 σκάφη. Μερικοί προέρχονται από τόσο μακρινή Ινδονησία, Γκάνα και Ινδία. άλλοι είναι πιο κοντά στο σπίτι, από την Ελλάδα, την Τουρκία και τη Γεωργία. Ουκρανοί και Ρώσοι ναυτικοί είναι επίσης μεταξύ του εγκλωβισμένου πληρώματος.

Από τη Δευτέρα, 25 πλοία είχαν κολλήσει στα λιμάνια της πρώτης γραμμής του Μικολάιβ και άλλα 15 στο Χερσώνα. Σκάφη βρίσκονται επίσης σε άλλα ουκρανικά λιμάνια στη Μαύρη και την Αζοφική Θάλασσα.

«Εδώ και 12 μήνες έχουν παγιδευτεί σε μια κρίση πολύ πέρα από τον έλεγχό τους. Το να κάνουν απλώς τη δουλειά τους δεν μπορεί να γίνει εις βάρος της ζωής τους», έγραψαν οι ομάδες. Παιχνίδι αναμονής. Μια συμφωνία με τη μεσολάβηση του ΟΗΕ τον Ιούλιο για την εξασφάλιση ασφαλούς διέλευσης για τα πλοία που μεταφέρουν ουκρανικό σιτηρό στη Μαύρη Θάλασσα απελευθέρωσε ορισμένα πλοία από το κενό. Αλλά ακόμη και σε λιμάνια που αποτελούν μέρος της συμφωνίας, τα πλοία που δεν μεταφέρουν σιτηρά έχουν παραμείνει κολλημένα. Ορισμένες εταιρείες κατάφεραν να απομακρύνουν τα μέλη του πληρώματος. Αλλά τα πλοία απαιτούν πλήρωμα σκελετού για ελάχιστη συντήρηση. Σε ορισμένες περιπτώσεις, έχουν προσληφθεί ντόπιοι ναυτικοί για να φροντίζουν ένα εγκαταλελειμμένο πλοίο, σύμφωνα με τον Jakob Larsen, επικεφαλής της ναυτιλιακής ασφάλειας και ασφάλειας της ένωσης ναυτιλιακής βιομηχανίας Bimco.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments