Σε μοναδικό εργαλείο εξωστρέφειας και σύνδεσης των νεοφυών καινοτόμων επιχειρήσεων με την τουριστική οικονομία έχει εξελιχθεί η δράση του ΞΕΕ, που αφορά την αναβάθμιση τεχνολογικών νεοφυών επιχειρήσεων τουρισμού δημιουργώντας μια πλατφόρμα όπου νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, startup, μετατρέπονται σε εταιρίες με παγκόσμια προοπτική και αντίκτυπο. Ο CapsuleT Travel Hospitality Accelerator – μια πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος – είναι ο μοναδικός επιταχυντής στην Ελλάδα που επικεντρώνεται αποκλειστικά στην αναβάθμιση τεχνολογικών νεοφυών επιχειρήσεων τουρισμού. Μέσα από τα δύο δωρεάν Προγράμματά «Επιτάχυνσης» «Διαγωνισμό Ιδεών», καθώς και άλλες δράσεις ενημέρωσης και διασύνδεσης εντός και εκτός Ελλάδος, επιδιώκει να χτίσει ένα καινοτόμο οικοσύστημα, προσφέροντας στις startups τουρισμού ευκαιρίες ανάπτυξης, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Κατερίνα Σαριδάκη, Διευθύντρια CapsuleT Travel Hospitality Accelerator.
Σε 3 χρόνια 79 νεοφυείς επιχειρήσεις απέκτησαν 345 συνεργάτες και 884 νέους πελάτες
Στα τρία χρόνια λειτουργίας του έχει διοργανώσει επιτυχώς 5 κύκλους Επιτάχυνσης και 3 νεανικούς Διαγωνισμούς Ιδεών, τους οποίους ολοκλήρωσαν 79 νεοφυείς επιχειρήσεις με 193 ιδρυτικά μέλη. Από τον Απρίλιο 2019 μέχρι τον Σεπτέμβριο 2022 οι startups που μπήκαν στα προγράμματα του επιταχυντή έχουν καταφέρει να υλοποιήσουν συνολικά 39 pivots, (δηλ. να προσαρμόσουν το προϊόν/υπηρεσία τους στις νέες ανάγκες της αγοράς), να πραγματοποιήσουν 239 πιλοτικά σε ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις, να αποκτήσουν 345 συνεργάτες και 884 νέους πελάτες από την ελληνική τουριστική αγορά. Κ.Σαριδάκη: Σε 5 μήνες οι Start Ups εξελίσσουν το προϊόν τους. Για εμάς στον CapsuleT είναι σημαντικό να βλέπουμε τις ομάδες που εντάσσονται στο πρόγραμμά μας να εξελίσσονται, κι αυτό είναι εμφανές όπως μας αναφέρουν άλλωστε τόσο οι ίδιες οι ομάδες όσο και τα μέλη της κοινότητάς μας όταν συγκρίνουν την πρώτη μέρα ένταξής τους στο πρόγραμμα και την τελευταία τους παρουσίαση επί σκηνής στην Τελετή Λήξης και Απονομής ναφέρει η κυρία Σαριδάκη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Μέσα σε 5 μήνες οι εταιρείες πετυχαίνουν – ανεξάρτητα αν κέρδισαν κάποια πρώτη θέση ή όχι – να εξελίξουν το προϊόν τους σύμφωνα με τις ανάγκες και τάσεις της αγοράς, να ενισχύσουν τις γνώσεις των μελών τους, να βελτιώσουν την ομάδα τους, να θέσουν κατάλληλα KPIs, να χτίσουν σε πιο γερά θεμέλια την επιχειρηματικής τους πρόταση. Στην παρέμβαση της η κυρία Σαριδάκη εκφράζει την ικανοποίηση της από το γεγονός ότι περισσότερα ξενοδοχεία και ξενοδόχοι αγκαλιάζουν τις startups και την ίδια στιγμή νέες συνεργασίες και συνέργειες με εταιρίες και φυσικά πρόσωπα δημιουργούνται. Τα παραπάνω, αποτελούν για εμάς ουσιαστικά κομμάτια αναγνώρισης και επιβράβευσης των προσπαθειών μας ως επιταχυντής του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος σημειώνει η κυρία Σαριδάκη.
Ποιες είναι οι 3 εταιρείες που διακρίθηκαν στον τελευταίο κύκλο του προγράμματος;
Στον τελευταίο 5ο κύκλο του προγράμματος επιτάχυνσης μεγάλοι νικητές της αναδείχθηκαν οι: Deliverback, Orbito Travel και Cellarhopping, με την τελευταία να λαμβάνει και το βραβείο κοινού.
Deliverback – 1ος νικητής
H Deliverback είναι μια δωρεάν ηλεκτρονική υπηρεσία για τα ξενοδοχεία, τα αεροδρόμια, τα car rentals, τα ferries και τα bnbs, η οποία επιστρέφει τα ξεχασμένα αντικείμενα των πελατών τους εύκολα, οικονομικά και με ασφαλή τρόπο. Με περισσότερα από 1.000 συνεργαζόμενα ξενοδοχεία και παρουσία σε 7 χώρες, η Deliverback χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να βελτιώσει την εμπειρία επιστροφής των ξεχασμένων αντικειμένων στους ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας τις θετικές κριτικές των επιχειρήσεων που τη χρησιμοποιούν και μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο που δαπανάται από τις ίδιες για τη διαχείριση την αποστολή των απολεσθέντων αντικειμένων.
Orbito Travel – 2ος νικητής
To Orbito Travel είναι το ελληνικό ταξιδιωτικό πρακτορείο αποκλειστικά για ταξιδιώτες με κινητικά προβλήματα. Το Orbito Travel προσφέρει μία ολιστική λύση στην διαδικασία σχεδιασμού και ολοκλήρωσης ενός ταξιδιού, βάσει των εξατομικευμένων αναγκών και προτιμήσεων του κάθε ταξιδιώτη, μέσα από μία διαδικτυακή συναλλαγή. Οι χρήστες επιλέγουν μέσα από τις έξι ακόλουθες κατηγορίες: πώς θα φτάσω, πού θα μείνω, τι θα κάνω, πού θα γευματίσω, πώς θα μετακινούμαι μαζί με έξτρα υπηρεσίες δραστηριοτήτων. Η λειτουργία του Orbito Travel βασίζεται σε τρεις δομικούς πυλώνες: προσβασιμότητα για όλους, αξιοπιστία και διαφάνεια τιμών.
Cellarhopping- 3ος νικητής
Είναι ένα B2B marketplace που συγκεντρώνει υπηρεσίες αποκλειστικά οινοτουρισμού και γαστροτουρισμού και απευθύνεται σε ξενοδοχεία και ταξιδιωτικές εταιρείες. Συνδέει μικρούς και μεσαίους παραγωγούς / προμηθευτές με επαγγελματίες του τουρισμού, οι οποίοι θέλουν να δημιουργήσουν και να προσφέρουν μοναδικές βιώσιμες αγροεμπειρίες. Οινοποιεία, αγροφάρμες, ζυθοποιία, ελαιοτριβεία και οποιοσδήποτε μπορεί να προσφέρει θεματική εμπειρία, μπορεί να διαθέτει τις υπηρεσίες του μέσω cellarhopping και να επωφελείται από την αύξησης της επισκεψιμότητας και του εισοδήματος του. Ταυτόχρονα, ενισχύει την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη ασυνήθιστων προορισμών.