Η κλιματική ουδετερότητα είναι ένας από τους κεντρικότερους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ορίζει ένα ολόκληρο πεδίο σύγχρονων τομεακών πολιτικών της Ε. Ε. και των θεσμών της. Είναι πολιτικές που περνούν μέσα από ποικίλα πεδία της ζωής των Ευρωπαίων πολιτών. Περιβαλλοντικές, οικονομικές ή μεταφορικές πολιτικές συνδιαμορφώνουν τη συνολική πολιτική που ακολουθείται στο σύγχρονο πεδίο αιχμής, που είναι η κλιματική ουδετερότητα.
Στο πλαίσιο αυτό, άρχισαν χθες οι εργασίες του άτυπου Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. στη Στοκχόλμη, στο επίκεντρο του οποίου βρέθηκαν ακριβώς οι πολιτικές μεταφορών προς μια κλιματικά ουδέτερη και ανταγωνιστική Ευρώπη. Ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και βουλευτής Σερρών κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής εκ των πραγμάτων υποχρεώθηκε να μην μεταβεί στην εκλογική του περιφέρεια, όπως συνηθίζει να πράττει αδιάλειπτα εδώ και πολλά χρόνια, αλλά να ταξιδέψει στη σουηδική πρωτεύουσα.
Στη Στοκχόλμη, ο κ. Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε στην «ανάγκη διαμόρφωσης των κατάλληλων χρηματοδοτικών μηχανισμών για επενδύσεις σε υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, την ολοκλήρωση των δικτύων με έμφαση στο σιδηρόδρομο, την ψηφιοποίηση, αλλά και τη διεύρυνση των διαθεσίμων εναλλακτικών καυσίμων».
Όπως, ωστόσο, καίρια επισημάνθηκε από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, το αφετηριακό σημείο δεν είναι κοινό και για τις 27 χώρες μέλη της ευρωπαϊκής οικογένειας. Ορισμένες χώρες ξεκινούν από ένα σημείο πιο προωθημένο από άλλα κράτη μέλη της Ένωσης. Το σημείο εκκίνησης ποικίλλει μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών.
Η μετάβαση όμως προς την κλιματική ουδετερότητα, οφείλει να γίνει με τρόπο δίκαιο και κανένας δεν θα πρέπει να μείνει πίσω σε αυτή την προσπάθεια. Γι’ αυτόν τον λόγο, «η Επιτροπή χρειάζεται να εντοπίσει πού υπάρχουν οι μεγαλύτερες ανάγκες και να επενδύσει», όπως εύστοχα και πυκνά υποστήριξε ο κ. Κώστας Καραμανλής.