Για αδιαφορία ελέγχεται σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας η ιταλική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane, που από το 2017 έχει εξαγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και που, όμως, δεν απαντά στην καταγγελία του κ. Θάνου Πλεύρη για πλήρη αδιαφορία κατά τη διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη. Μετά από σχετική εντολή του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ο υπουργός Υγείας βρέθηκε από την πρώτη στιγμή στην περιοχή της σύγκρουσης των δύο τρένων και προΐστατο του θλιβερού έργου της καταμέτρησης και της ταυτοποίησης των νεκρών, χωρίς να υπάρξει καμία συνδρομή και χωρίς να εκδηλωθεί το παραμικρό ενδιαφέρον από την πλευρά της εταιρείας.
Σε συγκλονιστική συνέντευξή του στην τηλεόραση το Σκάι, ο κ. Θάνος Πλεύρης τόνισε ότι «είδα να βγάζουν σορούς και γονείς να ψάχνουν τα παιδιά τους», ενώ προσέθεσε ότι από την πλευρά της εταιρείας δεν υπήρχε κανένας άνθρωπος στα νοσοκομεία για να βοηθήσει στις λίστες. «Ο ιατροδικαστής έχει συλλέξει 57 νεκρούς. Επιλέξαμε ένα νοσοκομείο να πηγαίνουν οι νεκροί ώστε οι συγγενείς να μην μεταφέρονται σε νοσοκομεία.
Ο υπουργός επισήμανε ότι «τα ονόματα των νεκρών δεν τα είχαμε. Είχαμε τη λίστα των ανθρώπων που τους αναζητούσαν οι δικοί τους άνθρωποι. Έχουμε έξι κλιμάκια ψυχολόγων για να ενημερώνουν τους συγγενείς. Αφού γίνει η ταυτοποίηση θα γίνεται και η παραλαβή μέσω και γραφείων κηδειών. Ως Υπουργείο Υγείας, δεν είχαμε καμία βοήθεια από την εταιρεία». Την ηχηρή αδιαφορία της ιταλικής εταιρείας κάλυψαν οι διασώστες του ημέτερου ΕΚΑΒ, αφού τονίστηκε ότι, σε αυτήν την κάπως γκροτέσκο επενδυτική αδιαφορία, «όλα γίναν από τους διασώστες του ΕΚΑΒ, αυτοί κατέγραψαν τους τραυματίες, δεν υπήρξε καμία βοήθεια από την εταιρεία. Δεν ήρθε κανένας άνθρωπος της εταιρείας στα νοσοκομεία για να μας βοηθήσει στο έργο μας».
Έτσι λοιπόν έμεινε ο υπουργός Υγείας μόνος μπροστά στην μακάβρια και ζοφερή αποστολή του, αφού οι Ιταλοί επενδυτές επέλεξαν να παραμείνουν στη… Ρώμη, προβαίνοντας σε δεύτερη συνεχόμενη ύβρι απέναντι σε θύματα, συγγενείς θυμάτων και εκλεγμένα όργανα της δημοκρατικής πολιτείας. Η πρώτη είχε λάβει χώρα λίγο νωρίτερα, με την κρατική ιταλική εταιρεία να δημοσιοποιεί ασαφή αριθμό επιβατών. Την εικόνα χαρακτηριστικής αδιαφορίας συμπληρώνει η ανακοίνωση των Ιταλικών Κρατικών Σιδηροδρόμων.
Ούτε μισή λέξη σχετικά με τη μεγαλοπρεπή αδιαφορία δεν βρίσκει κάποιος στο κείμενο της Ferrovie dello Stato Italiane, όπου υποστηρίζεται ότι η ελληνική κρατική εταιρεία ΟΣΕ διατηρεί το καθήκον και την ευθύνη για την συντήρηση, τη διαχείριση και τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και την ευθύνη για την κίνηση των τρένων και την κυκλοφορία. Στο ρόλο του παπατζή εντοπίζεται ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Hellenic Train Dario Lo Bosco, ο οποίος νωρίτερα είχε δηλώσει ότι «η εταιρεία συνεχίζει να εργάζεται δίπλα στις αρχές και στους διασώστες» και ότι είναι δεδομένα «τα πιο θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων, αλλά και τη δέσμευση για πλήρη υποστήριξη τους, καθώς και όλων των επιβατών».
Με την ερίτιμο ιταλική εταιρεία είχε έρθει σε συμφωνία ο ΣΥΡΙΖΑ και ο σοσιαλιστής υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης, επί μακρόν συνοδοιπόρος του κ Κωνσταντίνου Λαλιώτη, ο οποίος πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς με μόλις 45 εκατομμύρια ευρώ, όταν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κοστολογούσε τον σιδηρόδρομο στα 300 εκατομμύρια ευρώ.