«Το Τραμ είναι ένα μέσο μεταφοράς σταθερής τροχιάς, που συνυπάρχει στο οδικό δίκτυο των πόλεων με κινούμενα οχήματα και πεζούς. Ως όχημα δρόμου, οι ταχύτητες που αναπτύσσει είναι χαμηλές και κινείται, τηρώντας τον ΚΟΚ και το σύστημα σηματοδότησης οδικής κυκλοφορίας. Η κίνηση και ο έλεγχός του γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροδηγό, μέσω της οπτικής επαφής που έχει με το δρόμο. Γι’ αυτό τον λόγο, δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε σύγκριση με άλλα μέσα σταθερής τροχιάς», τονίζει στην ανακοίνωσή της η ΣΤΑΣΥ.
Υπογραμμίζει πως «στο δίκτυο του Τραμ είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί σύστημα τηλεματικής, συνδεδεμένο με το σύστημα οδικής κυκλοφορίας, που δίνει προτεραιότητα στο Τραμ και ενημερώνει το Κέντρο Ελέγχου για την ακριβή θέση των οχημάτων. Το σύστημα παράλληλα ενημερώνει τον επιβάτη κατά την παραμονή του στη στάση για τους χρόνους άφιξης των συρμών και αναμονής».
Όπως επισημαίνει η ΣΤΑΣΥ, «σε περιπτώσεις τεχνικών δυσλειτουργιών του συστήματος, το Πρωτόκολλο Λειτουργίας προβλέπει συγκεκριμένες διαδικασίες, που ακολουθούνται από τους άρτια εκπαιδευμένους και έμπειρους ηλεκτροδηγούς της ΣΤΑΣΥ».
«Η επικοινωνία των ηλεκτροδηγών με το Κέντρο Ελέγχου είναι συνεχής και αδιάλειπτη καθ’ όλη τη διάρκεια του δρομολογίου, μέσω σύγχρονου συστήματος επικοινωνίας (tetra). Στο Κέντρο Ελέγχου Τραμ είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί σύστημα παρακολούθησης όλων των οχημάτων, που κινούνται στο δίκτυο σε πραγματικό χρόνο, με ανανέωση του στίγματος και της θέσης του κάθε οχήματος κάθε 20 δευτερόλεπτα. Όταν ανακύπτουν τεχνικά ζητήματα, επιδιορθώνονται άμεσα, ακολουθώντας και στην περίπτωση αυτή τις ισχύουσες διαδικασίες και τους κανονισμούς ασφάλειας», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.
Τέλος, σημειώνεται πως «με την προμήθεια και κυκλοφορία των 25 σύγχρονων νέων οχημάτων Τραμ από τον Δεκέμβριο του 2021, οι δυσλειτουργίες στο σύστημα της τηλεματικής έχουν ελαχιστοποιηθεί. Υπογραμμίζουμε, πως το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί επικουρικά και δεν αφορά στην ασφαλή μετακίνηση του επιβατικού κοινού».