Tesla: Στόχος η μείωση κατά 50% του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων
Πηγή Φωτογραφίας: Unsplash
Kατά το ήμισυ στοχεύει να μειώσει το κόστος συναρμολόγησης στις μελλοντικές γενιές ηλεκτρικών αυτοκινήτων η Tesla, όπως δήλωσαν οι μηχανικοί της εταιρείας στους επενδυτές την Τετάρτη, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος Ίλον Μασκ δεν αποκάλυψε πότε θα κάνει το ντεμπούτο του ένα πολυαναμενόμενο προσιτό ηλεκτρικό όχημα.
Πάνω από δώδεκα στελέχη της Tesla με επικεφαλής τον Μασκ συζήτησαν τα πάντα, γύρω από ένα σχέδιο λευκής βίβλου για τον κόσμο και την υιοθέτηση της βιώσιμης ενέργειας έως την καινοτομία της εταιρείας στη διαχείριση των εργασιών της, από την κατασκευή έως την εξυπηρέτηση.
Κατά την παρουσίαση του νέου σχεδίου, παρουσιάστηκαν και μια σειρά από ανώτεροι μηχανικοί της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου του νέου επικεφαλής παγκόσμιας παραγωγής, Tom Zhu, σε μια προσπάθεια της Tesla να δείξει το βάθος του στελεχών της πέρα από τον Μασκ, το πρόσωπο της εταιρείας.
Ωστόσο δεν δόθηκαν λεπτομέρειες για το πότε θα λανσαριστούν τα αυτοκίνητα επόμενης γενιάς και ποια μοντέλα θα διατεθούν στην αγορά.
Πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα
Ο Μασκ αναμενόταν να εκπονήσει σχέδιο για την κατασκευή ενός πιο προσιτού ηλεκτρικού οχήματος που θα διεύρυνε την απήχηση της μάρκας του και θα διασφάλιζε την απόσταση της Telsa από τον ανταγωνισμό.
Τα στελέχη της εταιρείας δήλωσαν ότι η πλατφόρμα επόμενης γενιάς της Tesla θα περιλαμβάνει περισσότερα από ένα οχήματα κατασκευασμένα σε τυποποιημένα εργοστάσια, αλλά ο Μασκ απέφυγε να δώσει συγκεκριμένες λεπτομέρειες.
Ο οικονομικός διευθυντής της Tesla, Zach Kirkhorn, και άλλοι υπογράμμισαν το μέλημα της εταιρείας στη μείωση του κόστους παραγωγής.
Ο Kirkhorn υπολόγισε ότι η Tesla πρέπει να επενδύσει έξι φορές περισσότερα από όσα έχει μέχρι σήμερα για να πετύχει τον μακροπρόθεσμο στόχο της να αυξήσει την παραγωγή σε 20 εκατομμύρια οχήματα ετησίως έως το 2030, μια δεκαπλάσια αύξηση από την τρέχουσα δυναμικότητα. Το κόστος αυτών των επενδύσεων θα μπορούσε να ανέλθει σε 175 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως είπε.
Εργοστάσιο στο Μεξικό
Το επόμενο επενδυτικό βήμα θα είναι ένα νέο εργοστάσιο της Tesla στο βόρειο Μεξικό, σημείωσε ο Μασκ, ανακοινώνοντας το πρώτο εργοστάσιο εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών, της Γερμανίας και της Κίνας.
Ο Μασκ δεν σχολίασε τα σχέδια για ανανέωση του σεντάν Model Y το επόμενο έτος, που ονομάζεται Project Juniper, ή μια ανανεωμένη έκδοση του sedan του Model 3 – ένα έργο με την κωδική ονομασία Highland, το οποίο, σύμφωνα με το Reuters, θα τεθεί σε παραγωγή από τον Σεπτέμβριο του 2023.
Ο επικεφαλής σχεδιασμού Franz von Holzhausen είπε ότι το pickup Cybertruck έρχεται φέτος.
Μαζική αγορά
Η κατάκτηση της μαζικής αγοράς είναι κρίσιμη για τον ετήσιο στόχο παραγωγής της Tesla, ο οποίος είναι μεγαλύτερος και από τη συνολική παραγωγή των δύο μεγαλύτερων κατασκευαστών οχημάτων – της γερμανικής Volkswagen και της ιαπωνικής Toyota.
Θα αντιπροσώπευε επίσης όγκο πωλήσεων μόνο για την Tesla περίπου το ένα τέταρτο των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων του περασμένου έτους.
Ο Μασκ είπε ότι το κλειδί για την αύξηση του όγκου των πωλήσεων της Tesla θα είναι η μείωση των τιμών για τους καταναλωτές, προσθέτοντας ότι οι εκπτώσεις της Tesla που προσφέρονται φέτος έχουν ήδη τροφοδοτήσει τη ζήτηση.
«Η επιθυμία των ανθρώπων να αποκτήσουν ένα Tesla είναι εξαιρετικά υψηλή. Ο περιοριστικός παράγοντας είναι η ικανότητά τους να πληρώνουν για ένα Tesla», δήλωσε ο Μασκ.
Η Tesla είναι η πολυτιμότερη αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά η μετοχή της έχει πολλά σκαμπανεβάσματα, καθώς υποχώρησε περίπου στο μισό από την κορύφωσή της τον Νοέμβριο του 2021, αλλά έχει ανακάμψει περισσότερο από 60% φέτος.
Ο Μασκ είπε ότι η Tesla θα μπορούσε να χρειαστεί μόλις 10 μοντέλα, τα οποία στην παραγωγή-στόχο θα ανέρχονται σε 2 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως για κάθε σειρά μοντέλων. Συγκριτικά, η Toyota πουλά λίγο πάνω από 1 εκατομμύριο Corolla ετησίως παγκοσμίως.
Η Tesla έχει ήδη προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών της στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων με κέρδος. Ο επικεφαλής μηχανικός Lars Moravy είπε ότι η εταιρεία αναμένει να κατασκευάσει τα οχήματά της επόμενης γενιάς με το μισό κόστος του τρέχοντος Model 3 ή Model Y.
Το στέλεχος της Tesla, Peter Bannon, έδωσε ένα παράδειγμα για το πώς η εταιρεία χρησιμοποιεί δεδομένα για να μειώσει το κόστος. Τα στοιχεία των πελατών έδειξαν ότι οι ιδιοκτήτες της Tesla δεν χρησιμοποίησαν την ηλιοροφή, είπε, «έτσι την αφαιρέσαμε».
Ο υψηλού προφίλ επενδυτής της Tesla, Ρος Γκέρμπερ, ανάρτησε στο Twitter ότι η παρουσίαση ισοδυναμούσε με έναn “τεράστιο πειρασμό” για το αυτοκίνητο της επόμενης γενιάς. “Έρχεται. Τα έβαλαν όλα. 50% λιγότερο κόστος κατασκευής. Θα σου κόστιζε ένα EV 25-30.000 δολάρια!”
Η Tesla έχει ξεχωρίσει μακράν στον κλάδο τα τελευταία χρόνια, αυξάνοντας τις παραδόσεις οχημάτων της με ταχείς ρυθμούς παρά την πανδημία και τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Βέβαια μείωσε τις τιμές τους τελευταίους μήνες για να ενισχύσει τις πωλήσεις, οι οποίες πιέστηκαν από την αδύναμη οικονομία και τις αυξανόμενες απειλές από τους ανταγωνιστές στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα.
Η Tesla θα πρέπει επίσης να βελτιώσει την τεχνολογία μπαταριών της, την οποία ο Μασκ αποκάλεσε «θεμελιώδη περιοριστικό παράγοντα» για τη μετάβαση σε βιώσιμη ενέργεια και πιο προσιτά αυτοκίνητα.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας