Άδωνις: Δυστύχημα χωρίς ανθρώπινο λάθος δεν υπάρχει
Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου
Συνέντευξη για την τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη παραχώρησε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας σήμερα το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό Open και τους δημοσιογράφους κ.κ. Μάνο Νιφλή και Χρύσα Φωσκόλου.
Ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης υπενθύμισε εξ αρχής τον κρίσιμο και αποφασιστικό ρόλο που διαδραματίζει σε ένα δυστύχημα ο ανθρώπινος παράγοντας.
«Δυστύχημα χωρίς ανθρώπινο λάθος δεν μπορεί να υπάρξει», τόνισε ο Αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής του βορείου τομέα Αθήνας, είτε το δυστύχημα είναι αεροπορικό, είτε σιδηροδρομικό, είτε αυτοκινητιστικό.
Στην περίπτωση μάλιστα της σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη, είχαμε, πρόσθεσε ο κ. Γεωργιάδης, «μια αλληλουχία ανθρώπινων λαθών».
Αναφορικά με το GPS, ο κ. Γεωργιάδης υπενθύμισε ότι «δεν υπάρχει κανένα τρένο στον κόσμο που να λειτουργεί με GPS, γιατί αυτό δεν μπορεί να ξεχωρίσει τις γραμμές του τρένου, οι οποίες είναι πάντοτε πολύ κοντά η μία με την άλλη». Στην ιδιαίτερη περίπτωση της τραγωδίας στα Τέμπη, ο Υπουργός επισήμανε ότι δεν είναι περίπτωση που εμπίπτει στην κατηγορία αυτή, αλλά για μια εξόφθαλμη περίπτωση σοβαρής ατομικής ευθύνης, αφού «επί δώδεκα λεπτά, χτυπούσε το κόκκινο κεντρικό καμπανάκι του τρένου και ο εργαζόμενος δεν το έκλεισε. Μόνο στα τυφλά δεν κινείτο λοιπόν το τρένο!».
«Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης τρένων συνολικά έχουν σήμερα μόνο τρεις χώρες. Η Ελλάδα θα προστεθεί σε αυτές, στις 30 Σεπτεμβρίου», πρόσθεσε ο κύριος Γεωργιάδης, τοποθετούμενος στο ζήτημα σχετικά με το σύστημα διαχείρισης.
Επιπλέον, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών δήλωσε ότι «το συγκεκριμένο δυστύχημα προήλθε από αστοχία του ΟΣΕ και όχι της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκει στον ιδιωτικό φορέα Hellenic Train, ενώ ο ΟΣΕ ανήκει στο δημόσιο και είναι άλλο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλο ο ΟΣΕ. Δεν το έχει καταλάβει ακόμη ο ΣΥΡΙΖΑ αυτό;».
Αναφορικά με τον σταθμάρχη Λάρισας και το πώς αυτός υπηρετεί στην περιοχή, ο κύριος Άδωνις Γεωργιάδης ξεκαθάρισε ότι «η κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων υπάρχει, η ηλεκτρονική πλατφόρμα υπάρχει και λειτουργεί δημόσια». Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τη θέση του σταθμάρχη, ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι «προκηρύχθηκαν 16 θέσεις, αλλά υπέβαλαν αίτηση μόλις 2, και οι δύο δούλεψαν ως σταθμάρχες στον ΟΣΕ, αφού πέρασαν την εκπαίδευση και την πιστοποίηση. Ο ένας από τους δύο είναι ο μοιραίος σταθμάρχης. Μία θέση υπήρχε και την κάλυψε ο σταθμάρχης, ο οποίος ήταν ήδη σιδηροδρομικός υπάλληλος. Όλα έγιναν νομιμότατα. Δεν υπάρχει λοιπόν κανένα κομματικό μέσον».
Ακόμη, «η Hellenic Train δεν είναι υπεύθυνη για το ατύχημα καθαυτό, αλλά το σταθμαρχείο Λαρίσης», ανέφερε ο κύριος Γεωργιάδης. «Όμως, ο χειρισμός της Hellenic Train είναι απαράδεκτος, ως προς την παρουσία της στην όλη κρίση και την διαχείριση των θυμάτων. Και πρέπει να είναι σαφές ότι τον έλεγχο της συντήρησης τον διεξάγει ειδική ρυθμιστική αρχή. Πρόκειται για την ΡΑΣ, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Είναι μια ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή. Σε αυτήν έχει διορίσει πολλά μέλη του ο ΣΥΡΙΖΑ».
Τέλος, «διαχρονικές ευθύνες σημαίνει ότι όλες οι κυβερνήσεις έχουν μερίδιο ευθύνης. Και επί ΣΥΡΙΖΑ έγινε σιδηροδρομικό δυστύχημα. Οι ευθύνες της δικής μας κυβέρνησης», κατέληξε ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης, «είναι ότι δεν καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τη σύμβαση για το σύστημα διαχείρισης γρηγορότερα. Θα παραδοθεί στις 30 Σεπτεμβρίου. Σε μόλις λίγους μήνες».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας