Στις ανακατατάξεις που δημιουργούνται στην πολιτική ζωή της χώρας από το σιδηροδρομικό δυστύχημα αναφέρεται το δημοσίευμα αυτό του BBC. Ο σταθμάρχης Λάρισας και οι ευθύνες του, ο διαδηλώσεις, ο πρωθυπουργός και οι καθυστερήσεις στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό των τρένων δίνουν πλέον τον τόνο στην πολιτική μας ζωή.
Στην αρχή , τα βάρος δίδεται σε δηλώσεις του πρωθυπουργού. «Ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε συγχώρεση από τις οικογένειες των 57 θυμάτων του τρένου αυτής της εβδομάδας. Σε μήνυμά του στο Facebook, ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι «στην Ελλάδα του 2023… δύο τρένα που κινούνται προς διαφορετικές κατευθύνσεις δεν μπορούν να κινούνται στην ίδια γραμμή και κανείς να μην το προσέχει», αναφέρεται στο δημοσίευμα, το οποίο επικεντρώνεται στην συνέχεια σε πορείες και διαδηλώσεις.
«Οι διαδηλώσεις συνεχίζονται εδώ και μέρες. Συγκρούσεις με την αστυνομία αναφέρθηκαν την Κυριακή καθώς χιλιάδες συμμετείχαν σε διαδήλωση στην πρωτεύουσα Αθήνα. Η αστυνομία εκτιμά ότι 12.000 άτομα συμμετείχαν στη διαδήλωση. επτά αστυνομικοί τραυματίστηκαν και έγιναν πέντε συλλήψεις, αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων AFP. Ορισμένοι διαδηλωτές έβαλαν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων και πέταξαν βόμβες βενζίνης, ενώ η αστυνομία απάντησε με δακρυγόνα και χειροβομβίδες κρότου-λάμψης, καθαρίζοντας την κεντρική πλατεία Συντάγματος από τους διαδηλωτές μέσα σε λίγα λεπτά.
Ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας είναι, επίσης, ένα κεντρικό πρόσωπο των ημερών, δεδομένου ότι «το σιδηροδρομικό δυστύχημα έχει αποδοθεί ευρέως σε ανθρώπινο λάθος. Στο δικαστήριο εμφανίστηκε την Κυριακή ένας 59χρονος σταθμάρχης στη Λάρισα, ο οποίος κατηγορήθηκε για ανθρωποκτονία από αμέλεια και τέθηκε υπό κράτηση. Ο δικηγόρος του Στέφανος Παντζαρτζίδης είπε ότι ο σταθμάρχης παραδέχτηκε ότι είχε μερίδιο ευθύνης στο ατύχημα. Αντιμετωπίζει 10 χρόνια και ισόβια κάθειρξη εάν καταδικαστεί.
Ακόμη, ένα κυβερνητικό στέλεχος δήλωσε στο BBC ότι η έλλειψη χρηματοδότησης ήταν το άμεσο αποτέλεσμα των αυστηρών όρων των διεθνών προγραμμάτων διάσωσης που επιβλήθηκαν μετά την κρίση χρέους του 2010.
Μαζί με τα μέλη του Συνδικάτου και κάτοικοι της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης κατέβηκαν στους δρόμους όλη την περασμένη εβδομάδα, σοκαρισμένοι από το μέγεθος της καταστροφής. Στις διαμαρτυρίες συμμετείχαν επίσης πολλοί φοιτητές – αρκετοί από τους επιβάτες σε ένα από τα τρένα ήταν φοιτητές γύρω στα 20 που επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη μετά από ένα μακρύ Σαββατοκύριακο που γιόρταζαν την Ελληνορθόδοξη Σαρακοστή.
«Το σιδηροδρομικό δίκτυο φαινόταν προβληματικό, με φθαρμένο, κακοπληρωμένο προσωπικό», δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων AFP ο Νίκος Σάββα, φοιτητής ιατρικής από την Κύπρο. Οι μηχανοδηγοί στην Ελλάδα έχουν υποστηρίξει ότι υπάρχουν μακροχρόνια προβλήματα με τα ηλεκτρονικά συστήματα που υποτίθεται ότι τους προειδοποιούν για τον μελλοντικό κίνδυνο.
Το δημοσίευμα αναφέρεται και στην παραίτηση του υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, ως «ένδειξη σεβασμού» στους νεκρούς.
Τέλος, επισημαίνεται ότι, «αμέσως μετά το δυστύχημα, η ελληνική κυβέρνηση κήρυξε τριήμερο εθνικό πένθος και ανέφερε ότι τα έξοδα για τις κηδείες των θυμάτων θα πληρωθούν από το δημόσιο ταμείο».