Τηλεφωνική επικοινωνία είχε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Η πρόεδρος της Commission γνωστοποίησε στον Έλληνα πρωθυπουργό ότι μέσα στην εβδομάδα, φθάνουν στην Αθήνα εμπειρογνώμονες από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA), προκειμένου για την αρτιότερη ασφάλεια των σιδηροδρόμων μας.
Συγκεκριμένα, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σημειώνει στον προσωπικό λογαριασμό της στο Twitter ότι συνομίλησε σήμερα με τον Έλληνα πρωθυπουργό, με αντικείμενο «την περαιτέρω τεχνική υποστήριξη που μπορεί να παράσχει η ΕΕ στην Ελλάδα για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων της και τη βελτίωση της ασφάλειάς τους».
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν διευκρινίζει ότι η αρωγή αυτή προς τη Χώρα μας θα συγκεκριμενοποιηθεί τάχιστα, εντός της εβδομάδας, με την κινητοποίηση εμπειρογνωμόνων από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ERA θα εστιάσει σε ζητήματα ασφάλειας, γιατί «η ασφάλεια των σιδηροδρόμων είναι υψίστης σημασίας».
Σημειώνουμε ότι, στην ημερήσια διάταξη των πιο υπεύθυνων πολιτικών δυνάμεων, βρίσκεται ψηλά το ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων και των αμαξοστοιχιών, ιδίως μετά την πολύνεκρη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, την προηγούμενη εβδομάδα.
Η τηλεματική διοίκηση των σιδηροδρόμων είναι η πρώτη άμεση πρόκληση για την πατρίδα μας στον τομέα των μεταφορών. Η Ελλάδα πρόκειται να περάσει στο στάδιο των ευρωπαϊκών χωρών, που διαθέτουν ολοκληρωμένα συστήματα τηλεματικής τον ερχόμενο Οκτώβριο, και είναι φυσιολογικό να πιέζεται χρονικά για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Η αποστολή του ευρωπαϊκού οργανισμού είναι περισσότερο εστιασμένη στον σιδηρόδρομο, καθώς εφαρμόζονται απαιτητικές αρχές, με τους βασικούς όρους της βιωσιμότητας και της ασφάλειας.
Ο όρος, που χρησιμοποιείται από τον ERA είναι «κινώντας την Ευρώπη» (EraRailways) υποδηλώνει ότι ο Οργανισμός ενδιαφέρεται να διασφαλίσει, όπως αναφέρεται στη σχετική διαδικτυακή διεύθυνση της Ε.Ε., ότι το σιδηροδρομικό σύστημα παραμένει ένας πολύ ασφαλής τρόπος μεταφοράς και σπάει τα εμπόδια για την οικοδόμηση ενός πραγματικά ευρωπαϊκού δικτύου με αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου των σιδηροδρομικών μεταφορών στο σύστημα μεταφορών και κινητικότητας. Η επίτευξη αυτών των στόχων θα βοηθήσει την ευρωπαϊκή κοινωνία να φτάσει σε ένα σύστημα μεταφορών ουδέτερου άνθρακα μέσα στα προσεχή χρόνια και σε ένα πλέγμα εναρμονισμένων προσεγγίσεων ως προς την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.