Ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ, δήλωσε πως πρέπει να αλλάξει η οπτική διάσταση σχετικά με το θέμα των Τεμπών και πως οι ευθύνες πρέπει να μοιραστούν σε όσους έχουν εμπλακεί στην εγκατάσταση ή την καθυστέρηση της συντήρησης των σιδηροδρομικών γραμμών χωρίς όμως να «πέφτει» καθαρά όλη η ευθύνη πάνω στην κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Στην ερώτηση γιατί η κυβέρνηση δεν υλοποίησε από το 2019 ως το 2023 το έργο της τηλεματικής, ο υπουργός Ανάπτυξης απάντησε πως η κυβέρνηση υλοποίησε το 70% και «μένει το υπόλοιπο 30%». Σε επόμενη ερώτηση «αν γνωρίζατε ότι το τρένο δεν είναι ασφαλές διότι αυτό το 30% λείπει, γιατί δεν φροντίζετε τουλάχιστον να εγγυηθείτε με συμβατικά μέσα την ασφάλεια σε αυτό το σημείο;», ο κ. Γεωργιάδης δέχτηκε πως το έργο θα ήταν πολύ καλύτερα να είχε τελειώσει, σημείωσε ωστόσο πως «τα τρένα μπορούν να λειτουργούν με ασφάλεια και χωρίς την τηλεματική», όπως λειτουργούσαν επί έναν αιώνα και όπως «λειτουργούν ακόμη σε 24 χώρες στην Ευρώπη».
Η συγγνώμη στους γονείς και το ανθρώπινο λάθος
«Ναι, φταίμε, είναι η απάντηση τώρα και να ζητήσουμε και συγνώμη και στα γόνατα από τους Έλληνες πολίτες και κυρίως από τους γονείς. Τι να πεις στους γονείς τώρα αυτούς, ό,τι και να πεις στους γονείς… ό,τι και να πεις, να πέσεις κάτω και να τους ζητάς συγγνώμη γονυπετώς. Αυτό πρέπει να κάνεις. Αλλά, αλλά, να το βάλουμε στη σωστή του διάσταση. Δεν μπορεί από την άλλη, κύριε Κουβαρά, να λέμε “ε και τι σημασία έχει αν έκανε λάθος ο σταθμάρχης;”. Μα κάποιος έκανε το λάθος εκεί», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης προσθέτοντας ότι θεωρεί περισσότερο λάθος την τοποθέτηση ενός «άπειρου σταθμάρχη σε αυτήν τη βάρδια».
«Δεν υπάρχει κανένα δυστύχημα που δεν έχει μέσα το ανθρώπινο λάθος – αν δεν υπάρχει ανθρώπινο λάθος, δεν υπάρχει δυστύχημα, όποιο δυστύχημα δείτε στην ιστορία υπάρχει ανθρώπινο λάθος. Λάθη γίνονται και με την τηλεματική», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης.
Ερωτηθείς γιατί η κυβέρνηση είχε αγνοήσει όλες τις καταγγελίες των εργαζομένων για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, αφού παραδέχτηκε ότι οι «καταγγελίες ήταν διαρκείς και συνεχείς όλα τα τελευταία 15 χρόνια», ο κ. Γεωργιάδης εξέφρασε την άποψη ότι «και οι εργαζόμενοι έχουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση του ΟΣΕ», συμπληρώνοντας: «Δηλαδή αν έχεις έναν σταθμάρχη, άπειρο σταθμάρχη που έχει πάρει την πιστοποίηση του προ 15-20 ημερών, ο υπουργός ή η κυβέρνηση τον έβαλε βάρδια στη Λάρισα;».