Πολιτική

Γεωργιάδης για το δυστύχημα στα Τέμπη: «Φταίμε και ζητάμε συγνώμη στο μέτρο που μας αναλογεί»

Γεωργιάδης για το δυστύχημα στα Τέμπη: «Φταίμε και ζητάμε συγνώμη στο μέτρο που μας αναλογεί»

Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου

«Δεν υπάρχει κανένα δυστύχημα που δεν έχει μέσα το ανθρώπινο λάθος – αν δεν υπάρχει ανθρώπινο λάθος, δεν υπάρχει δυστύχημα, όποιο δυστύχημα δείτε στην ιστορία υπάρχει ανθρώπινο λάθος» και πως λάθη γίνονται και με την τηλεματική», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης.

Την άποψη ότι για την τραγωδία στα Τέμπη η κυβέρνηση φταίει στο μέτρο που της αναλογεί, εξέφρασε σε συνέντευξή του στο βραδινό δελτίο της ΕΡΤ, ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.

Άποψη που επανέλαβε και στο τέλος της συνέντευξης απαντώντας σε ερώτηση για το μήπως ένα κόμμα που ως βασικό διακύβευμα των εκλογών προβάλλει την αυτοδυναμία – ως προϋπόθεση για την αποτελεσματικότητα – έβαλε λάθος προτεραιότητες στα 4 χρόνια της διακυβέρνησής του: «Προχθές στην Αμερική, στο Οχάιο ξανασυγκρούστηκαν δύο τρένα, που είχαν συγκρουστεί πάλι πριν από ένα μήνα. Τι θα πει; Ότι η Αμερική δεν είναι καλό κράτος; Ή ότι πρέπει να φύγει ο Μπάιντεν;

Θέλω να το δούμε λίγο επιτέλους στη σωστή του διάσταση. Φταίει η παρούσα κυβέρνηση; Φταίει. Σε ποιο μέτρο φταίει; Στο μέτρο που δεν κατάφερε να τελειώσει σε 4 χρόνια αυτό που δεν κατάφεραν οι προηγούμενοι σε 25. Ναι, φταίμε, είναι η απάντηση τώρα και να ζητήσουμε και συγνώμη και γονυπετώς από τους Έλληνες πολίτες και κυρίως από τους γονείς. Τι να πεις στους γονείς τώρα αυτούς, ό,τι και να πεις στους γονείς… ό,τι και να πεις, να πέσεις κάτω και να τους ζητάς συγγνώμη γονυπετώς. Αυτό πρέπει να κάνεις. Αλλά, αλλά, να το βάλουμε στη σωστή του διάσταση. Δεν μπορεί από την άλλη, κύριε Κουβαρά, να λέμε «ε και τι σημασία έχει αν έκανε λάθος σταθμάρχης;». Μα κάποιος έκανε το λάθος εκεί», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης προσθέτοντας ότι θεωρεί περισσότερο λάθος την τοποθέτηση ενός «άπειρου σταθμάρχη σε αυτήν τη βάρδια».

Στην ερώτηση γιατί η κυβέρνηση δεν υλοποίησε από το 2019 ως το 2023 το έργο της τηλεματικής, ο υπουργός Ανάπτυξης απάντησε πως η κυβέρνηση υλοποίησε το 70% και «μένει το υπόλοιπο 30». Στην επακόλουθη ερώτηση «αν γνωρίζατε ότι το τρένο δεν είναι ασφαλές διότι αυτό το 30% λείπει, γιατί δεν φροντίζετε τουλάχιστον να εγγυηθείτε με συμβατικά μέσα την ασφάλεια σε αυτό το σημείο;», ο κ. Γεωργιάδης δέχτηκε πως το έργο θα ήταν πολύ καλύτερα να είχε τελειώσει, σημείωσε ωστόσο πως «τα τρένα μπορούν να λειτουργούν με ασφάλεια και χωρίς την τηλεματική», όπως λειτουργούσαν επί έναν αιώνα και όπως «λειτουργούν ακόμη σε 24 χώρες στην Ευρώπη».

«Δεν υπάρχει κανένα δυστύχημα που δεν έχει μέσα το ανθρώπινο λάθος – αν δεν υπάρχει ανθρώπινο λάθος, δεν υπάρχει δυστύχημα, όποιο δυστύχημα δείτε στην ιστορία υπάρχει ανθρώπινο λάθος» και πως λάθη γίνονται και με την τηλεματική», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης.

Ερωτηθείς όμως γιατί η κυβέρνηση είχε αγνοήσει όλες τις καταγγελίες των εργαζομένων για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, αφού παραδέχτηκε ότι οι «καταγγελίες ήταν διαρκείς και συνεχείς όλα τα τελευταία 15 χρόνια», ο κ. Γεωργιάδης εξέφρασε την άποψη ότι «και οι εργαζόμενοι έχουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση του ΟΣΕ» και διερωτήθηκε: «Δηλαδή αν έχεις έναν σταθμάρχη, άπειρο σταθμάρχη που έχει πάρει την πιστοποίηση του προ 15-20 ημερών, ο υπουργός ή η κυβέρνηση τον έβαλε βάρδια στη Λάρισα;».

Σε αυτό το σημείο ο κ. Γεωργιάδης επεσήμανε ότι στο δυστύχημα των Τεμπών ο σταθμάρχης έκανε «όχι ένα, αλλά τρία συνεχόμενα λάθη», τονίζοντας παράλληλα ότι στη Λάρισα, στο σημείο που έγινε το δυστύχημα, λειτουργεί τοπικό σύστημα τηλεματικής.

«Και λέω τρία λάθη γιατί πολύς κόσμος, λέει «καλά, δηλαδή αν κάνει λάθος σε ένα κλειδί θα σκοτωθούμε;». Σωστό είναι το ερώτημα αυτό. Εδώ δεν έκανε λάθος σε ένα κλειδί. Θέλετε σας πω τα τρία με τη σειρά; Στη Λάρισα λειτουργούσε πλήρες ηλεκτρονικό σύστημα, σαν να λέμε της τηλεματικής για όλη την Ελλάδα και το κομμάτι της Λαρίσης και 5,5 χλμ. μπροστά, όπου έβαζε το αυτόματο σύστημα, γύρναγε το κλειδί στο αυτόματο σύστημα και πήγαινε το τρένο μόνο του στη σωστή ράγα χωρίς να κάνει τίποτα ο ελεγκτής. Αν γύρναγε το διακόπτη στο αυτόματο θα πήγαινε το τρένο μόνο του στη σωστή πλευρά. Αποφάσισε να το πάει χειροκίνητα. Έβαλε λάθος το κλειδί, δεύτερο λάθος. Τρίτο λάθος: Αφού έβαλε λάθος το κλειδί, άναψε το λαμπάκι πάνω στον πίνακα και βάραγε το λαμπάκι επί 12,5 λεπτά και δεν το είδε. Είναι αυτό λάθος του πρωθυπουργού;», διερωτήθηκε ο κ. Γεωργιάδης προσθέτοντας λίγο αργότερα πως ο άνθρωπος που τοποθέτησε τον Σταθμάρχη σε αυτήν τη θέση είναι συνδικαλιστής του ΠΑΣΟΚ.

«Η υπερασπιστική γραμμή του συγκεκριμένου ανθρώπου [σ.σ. του σταθμάρχη] είναι ότι είχε βάλει και άλλους δύο, και ότι δεν πήγαν, ο ένας έφυγε νωρίτερα και ο άλλος δεν πήγε καθόλου. Δεν το ξέρω. Μπορεί να ναι έτσι. Αν είναι έτσι, έχει δίκιο να του ζητήσουμε και συγγνώμη και να ψάξουμε να δούμε αυτούς που δεν πήγαν. Δεν τον ξέρω. Ξέρω όμως ότι αυτός ο άπειρος σταθμάρχης τοποθετήθηκε σε αυτή τη συγκεκριμένη θέση από κάποιον υπηρεσιακό, από κάποιον υπάλληλο του ΟΣΕ και μάλιστα συνδικαλιστή, και μάλιστα του ΠΑΣΟΚ. Και εδώ έχει συμβεί και το εξής αμίμητο. Ο συνδικαλιστής του ΠΑΣΟΚ που έβαλε το σταθμάρχη στη Λάρισα όταν είδε το δυστύχημα, πήγε σε υποψήφιο βουλευτή του ΠΑΣΟΚ γιατρό και πήρε αναρρωτική άδεια ένα μήνα απ’ το τηλέφωνο», είπε ο κ. Γεωργιάδης αποκαλύπτοντας πως ο συγκεκριμένος γιατρός θα τεθεί αύριο σε αργία και πως ο λόγος που έδωσε αναρρωτική άδεια είναι πως «αν έχεις αναρρωτική, δεν μπορούν να σε βάλουν σε αργία, δεν μπορείς να κληθείς σε απολογία, δεν μπορούν να σε βάλουν τίποτα. Άρα τον έβαλε σε ένα μήνα σε αργία, σε αναρρωτική άδεια για να δει τι θα γίνει σε 1 μήνα αν θα έχει καταλαγιάσει η υπόθεση. Αυτή είναι η Ελλάδα που δεν θέλουμε. Αυτή την Ελλάδα θέλουμε;», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments