Μ. Βορίδης: Δεν υπήρξε ποτέ ηλικιακό όριο στις μετατάξεις του ΟΣΕ
Πηγή Φωτογραφίας: ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/EUROKINISSI - EUROKINISSI
«Για μερική και επιλεκτική απεικόνιση της αλήθειας, το οποίο ισοδυναμεί με ψέμα» έκανε λόγο ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, αναφερόμενος στις κατηγορίες της αντιπολίτευσης για μεθοδευμένη συγκάλυψη της μετάταξης του μοιραίου σταθμάρχη.
Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα και αναφορικά με τις εν λόγω κατηγορίες εξήγησε ότι «η κινητικότητα μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Μπορεί να γίνει με αποσπάσεις, μπορεί να γίνει με μετατάξεις. Τα όρια ηλικίας δεν εφαρμόστηκαν στον ΟΣΕ ποτέ για καμία μετάταξη, η οποία έχει γίνει στον ΟΣΕ. Ποτέ. Όχι τώρα. Ποτέ. Σύστημα κινητικότητας, μετατάξεις σταθμαρχών το 2016, καμιά τριανταριά, όλοι πάνω από 55 χρόνων. Δεύτερη ειδική διάταξη για ενδο-υπουργική κινητικότητα το 2017, μετατάξεις σταθμαρχών, σχεδόν όλοι πάνω από το όριο ηλικίας, το οποίο να θυμίσω τότε, το μόνο όριο ηλικίας που υπήρχε ήταν το 28. Επομένως, στον ΟΣΕ όριο ηλικίας στις μετατάξεις δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ».
Υπενθύμισε ότι κανονισμός του ΟΣΕ που υπήρχε από το 2012, άλλαξε το 2022 με την υπουργική απόφαση του Κώστα Καραμανλή. «Αλλάζει ολόκληρος ο κανονισμός, δεν αλλάζει ένα άρθρο, προστίθεται για πρώτη φορά άρθρο περί μετατάξεων, γιατί μέχρι τότε δεν υπήρχε κανένα άρθρο στον κανονισμό για τις μετατάξεις, το οποίο λέει κάποιες προϋποθέσεις για την κατάσταση σωματικής υγείας και πράγματι εξαιρεί από τις μετατάξεις ρητώς το όριο ηλικίας, ενδεχομένως για τη νομική πληρότητα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σε σχέση με το πώς ο συγκεκριμένος άνθρωπος έφτασε να καλύπτει τη θέση του σταθμάρχη, αναφορικά με τα προσόντα του, ο κ. Βορίδης ξεκαθάρισε τι απαιτείται για να γίνει κανείς σταθμάρχης.
«Ένα απολυτήριο λυκείου. Μια τρίμηνη εκπαίδευση. Κάποιες εξετάσεις οι οποίες οδηγούν σε πιστοποίηση. Άπαξ και πάρει την πιστοποίηση ένας με απολυτήριο λυκείου μετά από αυτή την τρίμηνη εκπαίδευση και πιστοποιηθεί είναι σταθμάρχης. Γιατί; Διότι σε τελευταία ανάλυση, κακά τα ψέματα, ο χειρισμός ο οποίος εδώ απαιτείται, είναι ένας σχετικά απλός χειρισμός, κρίσιμος μεν, αλλά σχετικά απλός από πλευράς δηλαδή τεχνικών γνώσεων»
Συγκεκριμένα ανέφερε: «Είναι δύο γραμμές, ένα τρένο που ανεβαίνει, ένα τρένο που κατεβαίνει, σε κάποιο χρονικό σημείο οι γραμμές αυτές γίνονται μονές, πρέπει να περάσει το ένα τρένο και να ανέβει το άλλο τρένο. Γι’ αυτό γίνεται μετακίνηση των κλειδιών. Υπάρχει πίνακας ο οποίος λειτουργεί και ειδοποιεί. Υπάρχουν συστήματα ειδοποιήσεων που λειτουργούν.
Επομένως με αυτό τον τρόπο λειτουργούν και λειτούργησαν τα τρένα επί δεκαετίες με μετακινήσεις συρμών καθημερινές προφανώς, χωρίς να προξενούνται ατυχήματα. Θέλω να πω ότι εδώ το στοιχείο της εγκληματικής αμέλειας του συγκεκριμένου δεν μπορεί να βγει από την εξίσωση».
«Εάν με ρωτάτε πού κυρίως και πού πρωτίστως βρίσκονται τα αίτια του δυστυχήματος, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι υπάρχει ατομική ευθύνη και ατομική υπαιτιότητα του συγκεκριμένου. Κακά τα ψέματα, θα συζητήσουμε για την τηλεματική, θα συζητήσουμε για την αυτοματοποίηση, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα τρένα, δεκάδες τρένα εκτελούσαν τα δρομολόγια όχι μόνο στην Ελλάδα, σε πάρα πολλές χώρες του κόσμου με αυτό το σύστημα. Λοιπόν, προφανώς εδώ έχουμε ένα δραματικό σφάλμα, το οποίο στοίχισε αυτές τις ανθρώπινες ζωές», επισήμανε.
Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις περί παρέμβασης στη Δικαιοσύνη του πρωθυπουργού επειδή έστειλε επιστολή στον κ. Ντογιάκο, που περιλάμβανε το αίτημα να διερευνηθεί στον ύψιστο δυνατό βαθμό αυτή η υπόθεση, ο Μάκης Βορίδης σημείωσε πως τώρα τον κατηγορούν για παρέμβαση, αλλά αν δεν τα έλεγε αυτά, θα τον κατηγορούσαν ότι αδιαφορεί και θάβει το θέμα.
Αναφορικά με την εκ νέου υποψηφιότητα του παραιτηθέντος Κώστα Καραμανλή, στις επερχόμενες εκλογές, ο κ. Βορίδης σχολίασε «η αντικειμενική πολιτική ευθύνη δεν μπορεί κάποιον να τον οδηγήσει σε αποκλεισμό από τα ψηφοδέλτια».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας