Ελλάδα

Κεχαγιόγλου για Τέμπη: «Αν διατηρηθεί η προσωρινή κράτηση τότε η δίκη πρέπει να διεξαχθεί εντός 18μηνου»

Αναφερόμενος στο αστικό κομμάτι της δίκης ο κ. Κεχαγιόγλου σημείωσε ότι επιδικάστικαν αποζημιώσεις στις οικογένειες των 21 μαθητών και των 35 τραυματιών με την ανώτερη να φτάνει στο ποσό των 500.000 ευρώ, αναφέροντας ότι το δικαστήριο έκρινε τότε ότι υπήρχε συνυπαιτιότητα και του ΚΤΕΛ Ημαθίας.

Ο Σάκης Κεχαγιόγλου, ένας εκ των τεσσάρων συνηγόρων της πολιτικής αγωγής που εκπροσώπησαν τα θύματα του τροχαίου ατυχήματος με τους 21 μαθητές που έχασαν πριν από δεκαπέντε χρόνια τη ζωή τους στα Τέμπη, μίλησε στην ΕΡΤ για τη δικαίωση των συγγενών των θυμάτων αλλά και το τι σημαίνει η ανάθεση της υπόθεσης για τη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων σε εφέτη ανακριτή. Και όπως τόνισε, μετά την προφυλάκιση του σταθμάρχη, η δίκη σε πρώτο βαθμό, θα πρέπει να διεξαχθεί σε ενάμισι χρόνο.

«Έως τότε τα πολύνεκρα τροχαία αντιμετωπίζονταν με την πλημμεληματική κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια. Το 2005 και το 2006, για πρώτη φορά, δημιουργήθηκε νομολογία και το δικαστήριο έκρινε τον οδηγό και τους ιδιοκτήτες της μοιραίας νταλίκας ως ενόχους για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος και επέβαλε πολυτετείς καθείρξεις. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που εφαρμόστηκε αυτή η διάταξη του νόμου, η οποία τροποποιήθηκε προσφάτως και προβλέπονται πολυετείς ποινές για τα πολύνεκρα τροχαία» δήλωσε ο γνωστός ποινικολόγος για το ατύχημα στα Τέμπη που είχε στοιχίσει στις 13 Απριλίου 2003 τη ζωή των 21 μαθητών από το Μακροχώρι Ημαθίας.

Το φονικό τροχαίο είχε συμβεί στην κοιλάδα των Τεμπών όταν οδηγός φορτηγού που μετέφερε νοβοπάν έχασε τον έλεγχο και συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο στο 388ο χιλιόμετρο στην εθνική οδό Λάρισας- Θεσσαλονίκης. Από τη σύγκρουση 21 μαθητές βρήκαν τραγικό θάνατο ενώ άλλοι 35 τραυματίστηκαν.

Τα κοινά των δύο φονικών δυστυχημάτων στα Τέμπη

Αναφορικά με τη σχέση που έχει η υπόθεση που χειρίστηκε με την φονική σύγκρουση των τρένων στην ίδια περιοχή και αν υπάρχουν κοινά στοιχεία στον τρόπο που θα κινηθεί η Δικαιοσύνη και οι κατηγορίες με τις οποίες θα βρεθούν αντιμέτωποι οι κατηγορούμενοι επισήμανε: «Ο κ. Ντογιάκος αντέδρασε εντός ωρών και ζήτησε να προχωρήσουν οι διαδικασίες άμεσα. Θα συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών και, όπως έγινε στα Τέμπη το 2003, θα ορίσει πιθανότατα ειδικό Εφέτη Ανακριτή με αναπληρωτή».

Μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο κ. Κεχαγιόγλου εξήγησε ότι αναμένεται να αφαιρεθεί η υπόθεση από την ανακρίτρια στην οποία απολογήθηκε ο σταθμάρχης που είχε βάρδια το μοιραίο βράδυ και να πάει σε εφέτη ανακριτή, εκτιμώντας ότι με την ολοκλήρωση της κύριας ανακρίσεως η υπόθεση θα οδηγηθεί στο ακροατήριο.

«Το 2003 έγινε το δυστύχημα τα Τέμπη, η δίκη έγινε εντός του 18μήνου στο Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο Βόλου και κατ’ όπιν το Μεικτό Ορκωτό Εφετείο στη Λάρισα όπου επεβλήθηκαν πολυετείς καθείρξεις 17, 18 και 19 ετών και οδηγήθηκαν στη φυλακή ο οδηγός της νταλίκας και οι δύο συνιδιοκτήτες της», πρόσθεσε.

Πέρασαν πέντε χρόνια για να τελεσιδικήσει η υπόθεση με το τροχαίο στα Τέμπη

Αναφερόμενος στο αστικό κομμάτι της δίκης ο κ. Κεχαγιόγλου σημείωσε ότι επιδικάστικαν αποζημιώσεις στις οικογένειες των 21 μαθητών και των 35 τραυματιών με την ανώτερη να φτάνει στο ποσό των 500.000 ευρώ, αναφέροντας ότι το δικαστήριο έκρινε τότε ότι υπήρχε συνυπαιτιότητα και του ΚΤΕΛ Ημαθίας.

«Συνολικά μεσολάβησαν τέσσερα με πέντε χρόνια» εξήγησε ο κ. Κεχαγιόγλου έως ότου τελεσιδικήσει εκφράζοντας την άποψη ότι η δίκη για την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη θα πρέπει να γίνει εντός του επόμενου 18μήνου εφόσον υπάρχει, μέχρι στιγμής, ένας προσωρινά κρατούμενος.

«Κατά τη διάρκεια της ανάκρισης θα ασκηθούν ποινικές διώξεις και θα απολογηθούν οι κατηγορούμενοι στον κύριο εφέτη ανακριτή που θα οριστεί όταν ολοκληρωθεί η δικογραφία. Τότε θα εκδοθεί βούλευμα το οποίο θα κρίνει ποιους θα παραπέμψει στο ακροατήριο. Όταν υπάρξει αμετάκλητο βούλευμα, οι κατηγορούμενοι οι οποίοι θα υπάρχουν -ένας ή περισσότεροι- θα αντιμετωπίσουν μια δίκη ενιαία. Γι’ αυτό ορίζεται και εφέτης ανακριτής, ώστε όλα τα παράπλευρα μέρη αυτής της υποθέσεως να αντιμετωπιστούν ενιαία από τον εφέτη ανακριτή» σχολίασε ο νομικός.

Κάνοντας λόγο για τον χρόνο απονομής δικαιοσύνης είπε ότι «μέσα σε ενάμισι χρόνο πρέπει να διεξαχθεί το πρωτόδικο δικαστήριο στην περιφέρεια του Εφετείου Λάρισας, όπως είχε γίνει στα Τέμπη το 2003» εξηγώντας ότι πρώτα θα πρέπει να τελειώσει το ποινικό δικαστήριο για να αποζημιωθούν οι οικογένειες των θυμάτων.

Και όπως τόνισε, «μπορεί κάποιος να αθωωθεί στο ποινικό δικαστήριο, αλλά να κριθεί ότι είναι υπαίτιος από αδικοπραξία, όπως λέγεται στο αστικό δικαστήριο και να επιβληθούν αποζημιώσεις. Εδώ εμπλέκονται εταιρείες, οργανισμοί, ιδιωτικοί, κρατικοί» επισημαίνοντας ότι υπάρχουν πολλά ζητήματα αναφορικά με την εκδίκαση αυτής της τραγικής υπόθεσης στα αστικά δικαστήρια.

Να σημειωθεί ότι η Hellenic Train με ανακοίνωσή της στις 5 Μαρτίου επισημαίνει πως δεν θα ενεργοποιήσει την εξαίρεση για καταβολή αποζημίωσης, και πως θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε οι συγγενείς των θανόντων, οι τραυματίες και οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 62 της 28.02.2023 να ικανοποιηθούν πλήρως ως προς τα σχετικά τους δικαιώματα με βάση τα άρθρα 11 και 13 του ΕΚ 1371/2007.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο