Βαρουφάκης: Έχουμε παρουσιάσει το πόρισμα για το δυστύχημα στα Τέμπη, πριν αυτό γίνει
Πηγή Φωτογραφίας: ΜέΡΑ25
«Οι βουλευτές του ΜέΡΑ25 και συγκεκριμένα ο Κρίτων Αρσένης και ο Κλέων Γρηγοριάδης έχουν ήδη παρουσιάσει το πόρισμα για τα αίτια του ατυχήματος πριν γίνει το ατύχημα», επισήμανε ο Γραμματέας του ΜέΡΑ25 Γιάνης Βαρουφάκης, μιλώντας στην εκπομπή της ΕΡΤ «Στο Κέντρο» και τον Γιώργο Κουβαρά, στη σκιά της φονικής σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη που έχει συγκλονίσει την κοινή γνώμη.
Ο ίδιος μεταξύ άλλων, πρόσθεσε ακόμη:
Οι βουλευτές του ΜέΡΑ25, και συγκεκριμένα ο Κρίτων Αρσένης και ο Κλέων Γρηγοριάδης, έχουν ήδη παρουσιάσει το πόρισμα με τα αίτια του ατυχήματος πριν γίνει το ατύχημα.
Τέσσερις διαφορετικές παρεμβάσεις με πιο πρόσφατη του Κρ. Αρσένη, αν δεν κάνω λάθος, στις 22 Σεπτεμβρίου, όπου κοίταξε του υπουργούς της Κυβέρνησης, από το βήμα της Βουλής, και τους είπε: «Η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι η πιο ανασφαλής γραμμή στην Ευρώπη. Θα έχουμε θύματα, κοιτάξτε τι θα κάνετε».
Τον αγνόησαν. Το είχε πει τον προηγούμενο Ιούλιο, το είχε πει τον προηγούμενο Μάρτιο. Δεν είμαστε μάντηδες. Μιλάμε με εργοδηγούς. Μιλάμε με ανθρώπους που έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου. Με τον Κλ. Γρηγοριάδη ήμασταν σε αμαξοστάσιο τον περασμένο Μάιο και οι εργαζόμενοι μας έλεγαν «είμαστε οι μισοί από όσοι ήμασταν πριν από 1 ½ χρόνο. Σύμφωνα με το οργανόγραμμα έπρεπε να είμαστε υπερδιπλάσιοι. Το μνημονιακό οργανόγραμμα, ούτε καν το προμνημονιακό που ήδη είχε υποστεί περικοπές». Τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν μας έλεγαν ότι είναι δικές τους πατέντες και ότι όταν χαλάει ένα εργαλείο δεν έχουν τη δυνατότητα να το αντικαταστήσουν.
Κακά τα ψέματα, 13 χρόνια αυτή η χώρα έχει πτωχεύσει. Οι δημόσιες επενδύσεις έχουν πέσει σε μια μαύρη τρύπα. Έχεις μία τρόικα η οποία, το είπα σήμερα στη Βουλή, μας έλεγαν το λιμάνι θα πάει στην COSCO, τα αεροδρόμια θα πάνε στην Fraport, το τρένο θα πάει στους Ιταλούς, στην FS.
Η FS, καταρχάς είναι κρατική και 100% στο υπουργείο Οικονομικών της Ιταλίας το οποίο δεν έχει μία να βάλει στα ελληνικά τρένα.
Όταν παίρνεις τους ελληνικούς σιδηρόδρομους, έχουν τα χίλια μύρια δεινά, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, είναι δηλαδή ένα απαρχαιωμένο σύστημα, προβληματικό, το σπας σε δύο κομμάτια, τις ράγες και τα σήματα, τις υποδομές τις δίνεις σε μια πτωχευμένη κρατική εταιρεία χωρίς τους πόρους για να κάνεις τη δουλειά της. Από την άλλη παίρνεις τους συρμούς και τους δίνεις σε μια ιταλική πτωχευμένη εταιρεία που σου φέρνει μετά από χρόνια, 35ετίας συρμούς που απαγορεύονται στην Ελβετία και την υπόλοιπη Ευρώπη, τι περιμένεις; Δεν θα έχεις ένα τεράστιο ατύχημα κάποια στιγμή;
Όταν παίρνεις το δίκτυο, το σπας σε δύο κομμάτια, δίνεις τις υποδομές σε μία κρατική πτωχευμένη στην οποία γίνονται περικοπές προσωπικού 30-40%.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2010 με τον κ. Ρέππα. Εκεί ξεκινάει το σπάσιμο. Τότε χάσαμε το 60% των υπαλλήλων, ήταν υπεράριθμοι, αλλά χάσαμε και πάρα πολλούς έμπειρους ανθρώπους στον ΟΣΕ. Και έχεις μετά την τρόικα η οποία έρχεται και επιβάλει στον ΣΥΡΙΖΑ, όχι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δικαιολογία αυτό…
(Το Φεβρουάριο του 2015 σε κλειστή συνάντηση που είχατε με παράγοντες του Σίτυ στο Λονδίνο, είχατε πει ότι τον ΟΣΕ ως ζημιογόνο θα τον πουλούσα έναντι ενός ευρώ αν δίνονταν εγγυήσεις για τα έργα. Το είχατε πει όντως αυτό ή όχι;)
Ποιος σας το είπε αυτό; Αφού ο ίδιος είπατε ότι ήταν κλειστή συνάντηση
Θα σας πω τι είπα γιατί εγώ ποτέ δεν υπεκφεύγω. Όταν μπήκα στο υπουργείο Οικονομικών, κατ αρχάς είχαμε ένα χρεοκοπημένο κράτος. Δεν είχαμε αρκετά κονδύλια για 11 με 23 ημέρες. Καταλαβαίνετε αυτό τι σημαίνει. Είχαμε ένα χρέος το οποίο δεν ήταν εξυπηρετήσιμο ούτε και να συμφωνούσαμε με την τρόικα για να κλείσει εκείνη η αξιολόγηση του κυρίου Σαμαρά. Στόχος μου ήταν ένας ,η αποδέσμευση της χώρας, η απελευθέρωση της χώρας από εκείνο το χρέος που την καθιστούσε μια φυλακή χρέους. Αυτός ο στόχος. Είχα κληρονομήσει, βεβαίως, και ένα MOU, ένα μνημόνιο από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, το οποίο ήταν χίλιες 1200-1300 σελίδες που είχε μέσα ό, τι μπορεί να φανταστείς καταστροφικό για τη χώρα, από τη δημιουργία του Χρηματιστηρίου Ενέργειας.
Όταν λοιπόν ερχόντουσαν και μου λέγανε ότι ωραία να μιλήσουμε για το χρέος, αλλά εσείς τι θα μας δώσετε; Τους ρώταγα, τι θέλετε να σας δώσουμε. Λένε, παράδειγμα, τον ΟΣΕ. Λέω, τι θέλετε να σας δώσουμε από τον ΟΣΕ;
Η διαπραγμάτευση γινόταν με την τρόικα. Στη διαπραγμάτευση δίνεις και παίρνεις. Μου λέγανε, να συζητήσουμε το χρέος που θες εσύ. Ήταν η νούμερο ένα προτεραιότητά μου. Ωραία, θα πρέπει να συζητήσεις και αυτά που θέλουμε εμείς. Και τους ρώταγα ,τι θέλετε να συζητήσουμε, την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Εγώ εκείνη τη στιγμή έκανα αυτό που είχα καθήκον να κάνω. Φρέναρα την διαδικασία λέγοντάς τους, θέτοντάς τους τεχνοκρατικά ερωτήματα που νομίζω ότι θα θέτετε κι εσείς. Σε ποιον θέλετε εσείς να πάει; Και μου λέγανε στην FS την ιταλική. Ξέρετε γιατί; Σε μια πτωχευμένη εταιρεία που δεν έχει μία να βάλει; Μου λέγανε εντάξει, γιατί πρέπει κάτι να δώσουμε και στη Ρώμη για να συμφωνήσει με εμάς, με την τρόικα και τους έλεγα δεν μου λέτε και οι επενδύσεις από πού θα έρθουν; Δεν τους ενδιέφερε. Έδειχναν μία παγερή αδιαφορία. Οπότε αυτό που είπα στους τραπεζίτες στο Λονδίνο, και να σας θυμίσω ότι την επόμενη μέρα το ελληνικό χρηματιστήριο ανέβηκε 13%, οι μετοχές των τραπεζών ανέβηκαν 22%. Ήταν μια μεγάλη επιτυχία, την οποία την κατέστρεψε ο κ. Ντράγκι, την ίδια μέρα εκδικητικά.
Τους είπα (για τον ΟΣΕ) το εξής: Εάν μου φέρετε μία σοβαρή πρόταση η οποία να εμπεριέχει τουλάχιστον 10 δισεκατομμύρια επενδύσεις στις υποδομές, γιατί αυτό είναι το κόστος, από Πάτρα μέχρι Ευζώνους, για να έχεις ένα σοβαρό τρένο, τότε να το συζητήσουμε. Αυτό τους είπα και το θεώρησαν πάρα πολύ λογικό.
(Εάν είχατε σήμερα στα χέρια σας τον ΟΣΕ, μπορείτε να μου πείτε τι θα κάνατε, σήμερα έτσι όπως είναι η κατάσταση)
Σήμερα καταρχάς δεν έχουμε στα χέρια μας το δίκτυο, το ενιαίο δίκτυο που θα έπρεπε να έχουμε. Γιατί, ας κοιτάξουμε λίγο τις βέλτιστες πρακτικές τις οποίες λέμε παγκοσμίως. Τρεις χώρες έχουν καλά τρένα, η Γαλλία, η Ιαπωνία και η Κίνα, οι άλλες είναι μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας. Και στις τρεις χώρες υπήρξαν σοβαρές δημόσιες επενδύσεις από δημόσια ενιαία επιχείρηση. Σε αυτές τις τρεις χώρες Γαλλία, Ιαπωνία και Κίνα έγινε έτσι, έτσι πρέπει να γίνει και εδώ. Το σπάσιμο του δικτύου σε μία εταιρεία η οποία έχει τις ράγες και σε μια άλλη που έχει τα τρένα, είναι η καταστροφή του σιδηροδρόμου.
Οπότε το ΜέΡΑ25 είναι ξεκάθαρο το πρώτο πράγμα που θέλουμε να δημιουργήσουμε πάλι, όπως και με τη ΔΕΗ, όπως και με το νερό που πάνε πάλι να το σπάσουν, να το απαξιώσουν και να το ιδιωτικοποιήσουν, στα κομμάτια εκ των ων συνετέθη, θα πρέπει να λειτουργήσει ως ένα δίκτυο με έμφαση στην ενιαία ανάπτυξη, στη βάση επενδύσεων.
Την τεχνική βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης την είδαμε με την τρόϊκα. Η τεχνική τους βοήθεια ήταν αυτή που κατέστρεψε τον ΟΣΕ. Η τεχνική τους βοήθεια ήταν αυτή η οποία έφερε το Χρηματιστήριο Ενέργειας, το οποίο αυτή τη στιγμή λεηλατεί τις οικογένειες και ουσιαστικά αποδυναμώνει την ελληνική οικονομία.
Εγώ έχω περάσει τα χρόνια μου, τα νιάτα μου από μικρός, φαντάζομαι κι εσείς -λίγο πολύ είμαστε της ίδιας γενιάς- διαδηλώνοντας στο Σύνταγμα εναντίον των ελληνικών κυβερνήσεων γιατί θεωρούσα ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις είναι καταστροφικές για τη χώρα μου. Ως πατριώτης διαδήλωνα εναντίον των ελληνικών κυβερνήσεων και ως ευρωπαϊστής διαδηλώνω εναντίον της τρόικας, εναντίον της ανεκδιήγητης κας Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, μια αποτυχημένη υπουργός Άμυνας της κυρίας Μέρκελ, η οποία είναι η πιο αποτυχημένη πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θυμάστε το φιάσκο με τα εμβόλια, έρχεται τώρα εκείνη να μας προτείνει, να μας προσφέρει τεχνική βοήθεια. Η τρόικα εδώ συνέχεια για τεχνική βοήθεια μας μιλούσε. Θυμάστε τον κ. Κρις Άλεν, θυμάστε τον κ. Κόστελο, ο οποίος μας πήρε τα τρένα μας και μας τα έδωσε στην απαξιωμένη πτωχευμένη FS του κρατικού, του δημοσίου του κράτους της Ιταλίας. Τέτοια τεχνική βοήθεια να την κρατήσουν, δεν την χρειάζεται ο ελληνικός λαός. Θέλουμε, ξέρετε τι θέλουμε; Σύμπραξη. Θέλουμε σύμπραξη στη βάση, όμως, ενός ενιαίου δικού μας συστήματος. Εμείς να είμαστε νοικοκυραίοι στον τόπο μας και να έρθουμε σε σύμπραξη και με την Άστον, και με την Καβασάκι της ς Ιαπωνίας και με την CNC της Σαγκάης. Όλοι οι άνθρωποι χρειαζόμαστε γνώση, τεχνογνωσία, δεν θέλουμε την τεχνική βοήθεια των Βρυξελλών.
(Επειδή τώρα βλέπω επίσης ότι είστε στις διαδηλώσεις. Τι περιμένετε από αυτές τις διαδηλώσεις θέλω να μου πείτε και αν θεωρείτε ότι μπορεί αυτές οι διαδηλώσεις τελικά να εξελιχθούν σε κομματικές διαδηλώσεις; Γιατί ξέρετε, πάντα υπάρχει αυτός ο κίνδυνος, ειδικά όταν υπάρχουν και κόμματα μέσα σε αυτές τις διαδηλώσεις μπορεί τελικά να γίνουν κομματικές)
Δεν το φοβάμαι. Αφουγκράζομαι, ιδίως τους νέους, τη νεολαία που είναι εκεί έξω. Δεν ενδιαφέρονται για κόμματα, τα κόμματα και να θέλουμε, εμείς στο ΜέΡΑ25 δεν το θέλουμε και το ‘χουμε αποδείξει, δεν μπορούμε να τους καπελώσουμε. Είναι μία αυθόρμητη κινητοποίηση νέων παιδιών που καταλαβαίνουν ότι αύριο σε αυτή τη χώρα δεν υπάρχει γι’ αυτούς, όσο συνεχίζουμε το ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ. Σε όλα αυτά τα καταστροφικά που συμβαίνουν, κοιτάξτε τι κάνουν μέσα σε αυτό το θανατικό πάνε να σπάσουν, να απαξιώσουν και να ιδιωτικοποιήσουν με το ίδιο μοντέλο που εφάρμοσαν στον ΟΣΕ και στη ΔΕΗ, το νερό. Παίρνουν, αυτό πραγματικά με φέρνει εκτός εαυτού, πήρανε ογκολογικό κέντρο Παιδιατρικής κλινικής των Παίδων και το δίνουνε στην κυρία Βαρδινογιάννη. Μέσα σε αυτή τη διαδικασία, όπου έχεις μια κοινωνία που έχει καταλάβει ότι η ιδιωτικομανία αυτής της κυβέρνησης, η οποία βεβαίως επαυξάνεται από τη μονομανία των τροϊκανών, αυτό φέρνει αδιέξοδα.
(Όλη αυτή η κατάσταση σας φέρνει λίγο πιο κοντά στο ΣΥΡΙΖΑ ή όχι;)
Καθόλου. Γιατί ποιος ιδιωτικοποίησε του ΟΣΕ; Σήμερα είχα τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μπροστά μου στην Ολομέλεια και τους λέω, θα ζητήσετε συγγνώμη; Γιατί η ιδιωτικοποίηση, που εσείς κάνατε, είναι δυνατόν; Κάθονται και τσακώνονται οι Συριζαίοι με τους νεοδημοκράτες ποιανού σταθμάρχης ήταν ο καλύτερος; Εδώ έχουμε μια συστημική καταστροφή,έχουμε ένα σύστημα το οποίο έχει καταρρεύσει λόγω του κ. Ρέππα του ΠΑΣΟΚ, λόγω του ΣΥΡΙΖΑ, λόγω της Νέας Δημοκρατίας.
Εξιλαστήριο θύμα το ΜέΡΑ25 δεν ψάχνει. Να σας το πω διαφορετικά. Ως ορθολογιστής, ως επιστήμονας δεν δέχομαι το ανθρώπινο λάθος.
Δεν έπρεπε να επιτρέπεται σε έναν άνθρωπο με ένα λάθος του να δημιουργήσει αυτή την καταστροφή. Είναι συστημικό το πρόβλημα, ξέρετε οι άνθρωποι γεννηθήκαμε για να κάνουμε λάθη, και τα συστήματα σχεδιάζονται έτσι ώστε να μην σκοτώνονται 60 παιδιά, 57 παιδιά και κάποιοι μεγαλύτεροι, όταν κάποιος άνθρωπος κάνει λάθος.
Έχεις τον κ. Πρωθυπουργό ο οποίος την ίδια στιγμή που λέει ότι, δεν θα αφήσουμε καμία ευκαιρία να πάει χαμένη για να ανακαλύψουμε τις αιτίες, την ίδια στιγμή, λέει για ανθρώπινο λάθος και μετά διορίζει, έχει το θράσος ο κ. Μητσοτάκης να διορίσει μια επιτροπή τριμελή, έξω από τη διαδικασία την κοινοβουλευτική, η οποία είναι νομοθετημένη διαδικασία για τέτοιες έρευνες, μια τριμελή επιτροπή στην οποία μέσα βάζει τον άνθρωπο ο οποίος είχε την εντολή και την ευθύνη για το σπάσιμο, για το εγκληματικό σπάσιμο του ΟΣΕ στα εξ ων συνετέθη.
Το βασικό είναι να υπάρχει συντεταγμένη κοινοβουλευτική διαδικασία. Υπάρχουν εξεταστικές επιτροπές, να γίνει μια επιλογή στη βάση, όχι ο κ. Γεραπετρίτης, ο κ. Μητσοτάκης αποφάσισε τη συγκάλυψη, βασικά, των ευθυνών τους. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η συγκάλυψη.
(Θεωρείτε ότι ο Ντογιάκος θα κάνει συγκάλυψη;)
Καλά, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για τον συγκεκριμένο κύριο. Έχει ήδη δείξει δείγματα γραφής. Είναι η συμπεριφορά αυτή που έχει δείξει τον τελευταίο καιρό ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου. Δεν θα μπω σε αυτή τη διαδικασία.
Ξέρετε, η Δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της. Ούτε ο Βαρουφάκης, ούτε ο Κουβαράς, ούτε ο Μητσοτάκης έχουμε δικαίωμα να επεμβαίνουμε. Εκείνοι επεμβαίνουν, οι κυβερνητικοί.
Κοιτάξτε, έτσι κι αλλιώς έχουμε μια κυβέρνηση η οποία όταν η δικαιοσύνη βγάζει μια απόφαση που της αρέσει, χειροκροτεί, όταν βγάζει μια απόφαση που δεν της αρέσει τη γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της.
Το τι άποψη μπορώ να εκφέρω εγώ για μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, και η κυβέρνηση μπορεί να έχει άποψη. Άλλο άποψη και άλλο η καταστρατήγηση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για το νερό, για παράδειγμα. Το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει αποφανθεί ότι το νερό πρέπει να είναι δημόσιο αγαθό. Τώρα, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, η κυβέρνηση νομοθετεί εναντίον της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας. Δεν υπάρχει συντεταγμένη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε αυτή τη χώρα. Δεν υπάρχει διάκριση εξουσιών. Εμείς δεν μιλήσαμε για τη δικαιοσύνη. Προσπαθούμε να τηρούμε, τουλάχιστον, και τα προσχήματα και τις βασικές αρχές του διαχωρισμού των εξουσιών. Αυτό που λέμε είναι το εξής ότι, πρέπει να υπάρξει μια διερεύνηση τεχνοκρατών, όχι δικαστών. Οι τεχνοκράτες αυτοί πρέπει να επιλεχθούν μέσα από μια κοινοβουλευτική διαδικασία αν θέλουμε να προσποιούμαστε ότι παραμένουμε κοινοβουλευτικό καθεστώς.
Η υποχρέωσή μας είναι να κάνουμε το Κοινοβούλιο να δουλέψει. Είμαστε δημοκράτες, δεν θα βάλουμε στην άκρη τη δημοκρατία επειδή η δημοκρατία υπολειτουργεί. Ποια δημοκρατία; Έχει καταργηθεί η δημοκρατία σε αυτή τη χώρα, επί της ουσίας, με τα μνημόνια, με τα ΝΑΙ σε όλα. Ψήφιζαν δέκα χρόνια νομοσχέδια χιλίων σελίδων που ήταν μεταφρασμένα από το google, έχουν εξευτελίσει τον κοινοβουλευτισμό. Η λύση δεν είναι ξ η κατάργηση του κοινοβουλευτισμού, να αποφασίσει ο κ. Γεραπετρίτης.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας