Υπουργικό συμβούλιο: Συνεδριάζει με αντικείμενο την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών
Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi
Με αντικείμενο τα μέτρα ασφαλείας για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου συνεδριάζει αύριο Πέμπτη, στις 11 το πρωί, το υπουργικό συμβούλιο. Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε, στις 11:00 θα συνεδριάσει υπό τον Πρωθυπουργό, στο Μέγαρο Μαξίμου, το Υπουργικό Συμβούλιο.
Θέμα της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου είναι η ενημέρωση από τον Υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο και για τα θέματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 και τα μέτρα αποκατάστασης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Γεραπετρίτης: Περισσότεροι σταθμάρχες, ολοκλήρωση του συστήματος τηλεδιοίκησης
Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε ο κ. Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος παρουσίασε τις βασικές αλλαγές που αποφάσισε να κάνει η κυβέρνηση.
Εισαγωγικά, ο κύριος Γεραπετρίτης ζήτησε συγγνώμη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. «Θέλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, σε όλους τους Έλληνες πολίτες για το ότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το απίστευτο δυστύχημα. Η συγγνώμη είναι εντελώς ειλικρινής, η συγγνώμη δεν είναι προσχηματική και εν πάση περιπτώσει, δεν προσπαθεί να αποσείσει οποιαδήποτε πραγματική ευθύνη».
Η «επόμενη ημέρα»
Στη συνέχεια, ο κ. Γιώργος Γεραπετρίτης τόνισε ότι εάν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Και με αυτόν τον τρόπο έθεσε το ζήτημα ολοκλήρωσης των έργων που συνδέονται με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου.
Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης ευχαρίστησε όλους όσοι ενεπλάκησαν στην αντιμετώπιση των συνεπειών της τραγωδίας από την πρώτη στιγμή.
Αναφορικά με την έλλειψη προσωπικού, ο κ. Γιώργος Γεραπετρίτης αναγνώρισε το πρόβλημα, μίλησε για σημαντική μείωση προσωπικού, κατά τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια.
Παράλληλα, μίλησε και για τις προσπάθειες αναπλήρωσης των κενών από την παρούσα κυβέρνηση.
Συγκεκριμένα, προσελήφθησαν περί τους διακόσιους εργαζόμενους με δελτίο παροχής υπηρεσιών, σταθμάρχες, κλειδούχοι και τεχνικοί, ενώ για πρώτη φορά δρομολογήθηκε η πρόσληψη μόνιμων εργαζομένων. Το 2021 έγινε διαγωνισμός για την πρόσληψη 117 ατόμων, από τα οποία 36 είναι σταθμάρχες. Και το 2022 πρόσληψη ακόμη 100 μονίμων.
Ο κύριος Γεραπετρίτης πρόσθεσε πως ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα στηρίχθηκε για 50 χρόνια στην χειροκίνητη ασφάλεια. Η αλλαγή στην ασφάλεια γίνεται με τη σύμβαση του 2014. Η αλλαγή αυτή περιλαμβάνει το σύστημα φωτισμού και την τηλεδιοίκηση, δηλαδή σε πραγματικό χρόνο ηλεκτροκίνητη διοίκηση, έγκαιρη προειδοποίηση.
Όμως, το 2017 διεκόπη η λειτουργία της σύμβασης. Το 2021, είχαμε επανεκκίνηση της σύμβασης αυτής και σήμερα, έχει παραδοθεί το 70% του έργου. Έως το τέλος του έτους αναμένεται να έχει παραδοθεί το υπόλοιπο 30% του έργου.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας