«Είναι σαν να έχουμε με αυτήν την εκκένωση εκατοντάδες κεραυνούς, οι οποίοι έπεσαν στην οροφή των βαγονιών», επισήμανε.Μιλώντας στην εκπομπή «Φως στο Τούνελ» ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην Διευθυντής Ασφαλείας του ΟΣΕ, εξήγησε τι κρύβεται πίσω από το «μανιτάρι φωτιάς» που δημιουργήθηκε όταν συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
«Εάν παρατηρήσουμε αυτό το «μανιτάρι», θα δούμε ότι δεν είμαι μόνο πυρκαγιά, αλλά και λάμψη ταυτόχρονα. Η λάμψη προέρχεται από ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, ενώ η πυρκαγιά προέρχεται από την ταχύτατη κίνηση των ηλεκτρονίων. Η ταχύτητα αυτή δημιουργεί τεράστια θερμοκρασία και απελευθερώνει τεράστια ενέργεια. Σε ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου απελευθερώνονται 10 εκατομμύρια KW», δήλωσε.
«Είναι, δηλαδή, μία ηλεκτρική εκκένωση, όπως είναι ο κεραυνός. Αυτό έγινε όταν συγκρούστηκαν οι μηχανές, τα βαγόνια πετάχτηκαν από πάνω, το πρώτο και το δεύτερο βαγόνι. Σε αυτά παρουσιάζεται αυτή η λάμψη και η πυρκαγιά. Εκεί που πετάχτηκαν προς τα πάνω έγινε η εκκένωση από τη γραμμή επαφής της ηλεκτροκίνησης των 25.000 V και δημιουργήθηκαν η λάμψη και η πυρκαγιά», συμπλήρωσε και τόνισε πως εάν το βίντεο ντοκουμέντο είχε ήχο, τότε θα ακουγόταν και ο κρότος.
«Είναι σαν να έχουμε με αυτή την εκκένωση εκατοντάδες κεραυνούς, οι οποίοι έπεσαν στην οροφή των βαγονιών. Οι άνθρωποι καρβουνιάστηκαν από την ηλεκτροπληξία κι έλιωσαν από τη θερμοκρασία», κατέληξε ο Χρήστος Ρετσινάς.