Καταγάλανες παραλίες με κρυστάλλινα νερά σε μια μεγάλη, ποικιλόμορφη ακτογραμμή, ξακουστά τοπικά εδέσματα, φύση που κόβει την ανάσα, πολιτισμός, ιστορία. Ναι, οι περιγραφές αυτές είναι συνυφασμένες με την Ελλάδα. Αλλά οι ξένοι και ειδικότερα οι Γερμανοί τουρίστες συνήθως όταν λένε Ελλάδα εννοούν τα ελληνικά νησιά το καλοκαίρι. Τις ίδιες όμως επιλογές -και ίσως πολύ περισσότερες- σε συνδυασμό με βουνά, πόλεις με τη δική τους τοπική ιστορία και παραδοσιακά χωριά, προσφέρει εδώ και χρόνια η περιοχή της ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η οποία αθόρυβα διανύει τη δική της «χρυσή εποχή», όπως μας είπε στην Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ΙΤΒ του Βερολίνου, που ολοκληρώθηκε χθες, ο Γιώργος Σγούρος, υπεύθυνος Τουρισμού αν. Μακεδονίας και Θράκης: «Αν κάτι μπορούμε να πούμε για την ανατολική Μακεδονία και Θράκη είναι ότι μοιάζει με ένα ψηφιδωτό από εμπειρίες. Μπορούμε ως περιοχή να προσφέρουμε τα πάντα».
Από την αρχαιότερη οροσειρά της Ευρώπης, τη Ροδόπη, με σπάνια είδη χλωρίδα και πανίδας, σπήλαια μέχρι πολιτισμό και ιστορία, από το διάσημο καρναβάλι της Ξάνθης μέχρι τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων κοντά στην Καβάλα, η βορειοανατολική Ελλάδα κρύβει «διαμάντια». Όπως και τα δύο νησιά της περιοχής, η Θάσος και η Σαμοθράκη. Κορυφαίοι προορισμοί στην περιοχή είναι σταθερά η Καβάλα και η Θάσος αλλά πλέον «ανεβαίνουν πολύ» και η Αλεξανδρούπολη, η Ξάνθη με την Παλιά Πόλη και τα ξακουστά σιροπιαστά της και βέβαια η Δράμα με τον εναλλακτικό τουρισμό και τα διάσημα οινοποιεία της με κορυφαίες ετικέτες που πωλούνται στη διεθνή αγορά.
«Η Εγνατία Οδός, η αρχαία αυτή οδός, έχει κάνει εύκολη την πρόσβαση στην περιοχή μας. Το ταξίδι είναι ευχάριστο και ασφαλές μέχρι τα σύνορα με την Τουρκία», αναφέρει ο κ. Σγούρος μιλώντας στην DW. Για τα καλά όμως στον ευρωπαϊκό -και όχι μόνο- τουριστικό χάρτη έχει μπει τα τελευταία χρόνια και η Θεσσαλία. Όχι μόνο με την κοσμοπολίτικη Σκιάθο ή την Σκόπελο της ταινίας «Mama mia», αλλά και με το Πήλιο, ιδανικό για ορεινή πεζοπορία με υψηλού επιπέδου καταλύματα, τα ιστορικά Τρίκαλα και τα επιβλητικά Μετέωρα ή την σταθερά ανερχόμενη Λίμνη Πλαστήρα. Η Θεσσαλία είναι εναλλακτική και συνδυάζει πολλές επιλογές.
Ο Θανάσης Τσιάρας από την περιφέρεια Θεσσαλίας δίνει την εικόνα: «Συνδυάζει θρησκευτικό τουρισμό, ορειβασία, καταδυτικά πάρκα όπως στην Αλόννησο. Θέλω να πιστεύω ότι μετά την ΙΤΒ θα προσελκύσουμε κι άλλους τουρίστες. Οι Γερμανοί προτιμούν τη Θεσσαλία, τα Μετέωρα, τα παράλια της Λάρισας και του Βόλου και θέλω να πιστεύω ότι θα έχουμε περαιτέρω αύξηση στο εξής.» Έκδηλη ωστόσο είναι η ανησυχία και η θλίψη στη Θεσσαλία για το μέλλον των σιδηροδρομικών συνδέσεων στην περιοχή μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Ο σιδηρόδρομος αποτελεί «ραχοκοκαλιά της Ελλάδας που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη κι από εκεί με τα Βαλκάνια και είναι άμεσα συνδεδεμένος με τη συγκοινωνία στην περιοχή της Θεσσαλίας. Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε ότι θα ολοκληρωθεί σε τρεις μήνες η ηλεκτροκίνηση από Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αν αυτό συμβεί θα υπάρχει ασφάλεια στον σιδηρόδρομο, αυτή τη στιγμή είναι όλα χειροκίνητα», αναφέρει ο κ. Τσιάρας στην DW.